Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3043
Så akkurat at min paypal-konto har blitt hacket!
Dette har skjedd i går og i løpet av de siste timene.
Aner ikke hvordan det har skjedd, men fikk en melding i går om uvanlig aktivitet, men regnet med det var fordi jeg hadde glemt å logge ut av VPN-tjenesten og derfor hadde IP fra annet land.

Paypal er jo https, men skulle nesten trodd at det var VPN provideren(HMA-VPN) som hadde gjort dette, da PCen jeg sitter på er 1 måned gammel og er lite trolig at det ligger noen keylogger her.

Noen som har tips om hva jeg burde gjøre først og hvordan jeg kan finne ut hvem dette er?? Har selvsagt sperret kortet (pengene var forøvrig brukt opp, takk gud for at jeg overførte lønningen til annen konto).

Noe norsk nr man kan ringe PayPal på nå?

På nettbanken min står det følgende:
03. des
VISA Varekjøp STEAMGAMES.COM Reservert transaksjon
57,75
02. des
VISA Varekjøp STEAMGAMES.COM Reservert transaksjon
577,57
VISA Varekjøp STEAMGAMES.COM Reservert transaksjon
577,57
VISA Varekjøp MAILJET Reservert transaksjon
0,09
VISA Varekjøp FIT TEA Reservert transaksjon
310,16
VISA Varekjøp PAYPAL *MIDASCOLLEC Reservert transaksjon
539,17
VISA Varekjøp PAYPAL *ZHOUYONG Reservert transaksjon
8,90
VISA Varekjøp CCBill.com *F.L.A.A N Reservert transaksjon
358,06
VISA Varekjøp SWERECO GROUP AS Reservert transaksjon
129,00
Vis hele sitatet...
Sist endret av pkk1990; 3. desember 2015 kl. 03:12.
Har allerede prøvd å ringe, nummeret fungerer ikke ( kanskje fordi det ikke er åpent). Får heller ikke sent noen mail til Paypal, siden han har byttet mailen til .

Tenker eneste måte jeg har sjans til å finne ut hvem det er, er ved å etterforske kjøpene. Det står jo hvor han har kjøpt ting. Noen med gode ideer? Nåp ble det hvertfall ikke noe nattesøvn på meg
Logg inn med brukeren din på paypal.com, og opprett en sak der. Jeg opplevde noe lignende for noen år siden, og jeg fikk tilbake pengene noen uker senere.
Får ikke logget meg inn, han har byttet mailen til Paypal brukeren min.
Tenkte å sende melding til STEAM også for å prøve å få de til å slette/tilbakeføre kjøpet.
Ikke vær for bekymret over dette - du vil med overhengende stor sannsynlighet få refundert disse kjøpene av PayPal. Ta deg en lur, og pling på PayPal i morgen tidlig.
Jeg ville også byttet passord på alle andre tjenester du bruker. Spesielt hvis du bruker samme passord på e-post og paypal/facebook osv.

Greia er hvis e-post og passord er det samme så kan noen som har fått innloggingen din prøve dette på andre steder. Selv om din PC er re-installert og uten virus kan ditt passord ha blitt tatt for lengre tid tilbake. Hvis ditt passord har blitt snappet opp tidligere og blitt solgt i en "loginlist" og da en luring som bruker logins for å sjekke paypal.

Bruk forskjellige og lange passord! Får noen brukernavn/epost og passord til en plass du har konto har de tilgang til alt annet du har
Jeg har byttet passord og ordnet 2 faktor login alle steder det er mulig. Hadde ikke samme passord heldigvis, ser ut som det kun er Paypal som er berørt.
Jeg mistenker at det kan være fra jobben, der alle PCer er overvåket at et PC firma som driver bl.a. med service og vedlikehold. Har sendt melding til samtlige steder kortet er brukt, så får bare krysse fingrene på at jeg får navn og adresse på personen.
Hvis eposten er byttet på paypalkontoen, må vel vedkommende som har gjort dette også hatt tilgang til den gamle eposten din?
Bruker du en gratis VPN-service?
Sitat av Picard Vis innlegg
Bruker du en gratis VPN-service?
Vis hele sitatet...
Nei, han bruker HMA.

Til TS: Selv om maskinen bare er 1 måned gammel, så er det null problem å bli infisert hvis du har dårlige Internett vaner.
Hadde jeg vært deg ville jeg formatert pcen, da er du sikker på at det ikke ligger igjen noe malware.
Du kan gjerne lese deg litt opp på nettverks sikkerhet, og betal gjerne for et AV og. F. eks. bitdefender.
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Nei, han bruker HMA.

Til TS: Selv om maskinen bare er 1 måned gammel, så er det null problem å bli infisert hvis du har dårlige Internett vaner.
Hadde jeg vært deg ville jeg formatert pcen, da er du sikker på at det ikke ligger igjen noe malware.
Du kan gjerne lese deg litt opp på nettverks sikkerhet, og betal gjerne for et AV og. F. eks. bitdefender.
Vis hele sitatet...
Regner med det er nok å formatere og ikke overskride for å sikre at det er borte?
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Regner med det er nok å formatere og ikke overskride for å sikre at det er borte?
Vis hele sitatet...
Ja det holder med vanlig formatering.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Hvis eposten er byttet på paypalkontoen, må vel vedkommende som har gjort dette også hatt tilgang til den gamle eposten din?
Vis hele sitatet...
Noen som kan verifisere at personen trenger å kunne logge inn på min gamle mail for å bytte mailen som var knyttet til min paypal?

Byttet passord for ca. 2 måneder siden, så det gjør det litt lettere å "etterforske" hvem som har gjort dette.
Alle disse spørsmålene kan du få svar på hvis du tar en telefon til Paypal. I mitt nevnte tilfelle, fikk jeg snakke med en meget hyggelig norsk (eller svensk, husker ikke helt) mann som hjalp meg med det jeg lurte på.
Sist endret av steili; 5. desember 2015 kl. 02:06.