Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2536
Tenker og kjøpe meg 144Hz skjerm til spilling av cs:GO, men min bærbare pc har kun HDMI, VGA og lightning kontakt. Er det da mulig og kjøre 144Hz?

Slenger med en link av skjermen som jeg har sett på
https://www.komplett.no/benq-24-3d-led-xl2411z/807104
Hvilket skjermkort har du?
hdmi og vga støtter ikke 144hz ved 1080p. Sikker på at du ikke mener thunderbolt? Denne fungerer isåfall som miniDP og støtter 144hz.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
I tillegg må man jo ha relativt høy FPS 144+
Kommer litt an på om du spiller vanlig comp eller via en klient som ESEA, siden vanlig comp av 64 tick servere og ESEA har 128 tick.

Så kan vi se litt på tallene

1000 millisekunder / 60 bilder pr. sekund = 16,666... millisekunder
1000 millisekunder / 144 bilder pr. sekund = 6,944... millisekunder
Menneskelig reaksjons tid = 100-400 millisekunder test deg selv her.
Server lag 50 millisekunder

Det vi får ut av dette er at hvis du har en reaksjons tid på 200 ms + server lag på 50 ms + 16,6 ms mellom hver bildet får du 266,6 ms forsinkelse til sammen. Dette er da med 60 hz skjerm. Med 144 hz skjerm har har 200 ms + 50 ms + 6,944 = 256,944 altså du sparer 10 ms, dette kunne du sikkert sett fra starten av også. Men forskjellen fra 60 hz skjerm til 144 hz skjerm prosentvis er 3,62%. Altså du tjener ikke mye på det. Man kan argumentere at det vil ha noe å si på 128 tick servere, og det vil det, men kun de 3,62% egentlig litt mindre også, du har tjent på å ha 144hz. På 64 tick servere er det ikke noe vits å ha 144 hz.

Enkleste måten jeg kan forklare hvofor server tick har lite å si er vel sånn her,
Se for deg at du har en luke som åpner og lukker seg 60 ganger i sekundet, så har du et lys som skifter farge 64 ganger i sekundet, hver gang du åpner luken vil du se en annen farge, og i teorien gå glipp av 4. Når du har en luke
som åpner seg 144 ganger i sekundet, men fortsatt et lys som bare skifter farge 64 ganger i sekundet, hvil du se samme farge ganske ofte, mer enn to ganger faktisk, altså utgjør det ikke noe særlig forskjell. Derimot når du har et lys som skifter farge 128 ganger i sekundet hvil du plutselig se alle fargene og et par duplikat farger med luken som åpner seg 144 ganger i sekundet, mens med den som åpner seg 60 ganger i sekundet vil du gå glipp av 68 av dem i teorien.

Så er spørsmålet når det kommer til in-game, hvor langt klarer en karakter å flytte seg på 7ms, ikke veldig langt antakeligvis ikke langt nok til at det ville vært noe forskjell. 7 ms er forresten forskjellen mellom 128 og 64 tick servere. Og igjen 7 ms er ekstremt lite som vi allerede har funnet ut.
Zlagther, du kan neppe ha prøvd 144 hz. Det er enorm forskjell selv på 64-tick servere.
Visuelt er det en forskjell, men teknisk er det ikke det. Altså at det ser mye "mykere" ut.
Sist endret av Ekvivokk; 17. juni 2015 kl. 09:20.
Trådstarter
40 0
Jeg har GTX670M

Det var Thunderbolt jeg mente ja
Som nevnt av henrikxt, så går det fint med 144hz på thunderbolt.

zlagther, hva er hensikten med det første innlegget ditt? Det er ingen her som har påstått at man får noen stor fordel teknisk sett av å ha 144hz skjerm. Visuelt sett er det stor forskjell, det er mye mer behagelig å spille på 144hz skjerm. Spesielt når man spiller FPS.
Trådstarter
40 0
Har sett etter mini displayport til DVI dual link, men jeg finner kun single link. såvidt som jeg har forstått må jeg ha dual link for å kjøre 144Hz.
Optimalt sett skulle du funnet en skjerm med displayport. Finner adaptere som kan håndtere det, men de koster en del. Apple sitt koster fra 700 og oppover. Mulig det finnes rimeligere, men jeg har ikke funnet noe. Hvis ikke, ville jeg heller lagt de pengene i denne skjermen, som har displayport. Mini displayport -> displayport får man ganske billig. https://www.komplett.no/benq-24-led-xl2430t/821638
Sist endret av danielsk; 17. juni 2015 kl. 22:04.