Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4288
en kompis av meg har problemer med og spille ting online på steam, vi skulle spille cs go men han får ikke opp accept knappen(kompetative) og kan heller ikke koble til andre servere. dette gjelder også CS source. feilen kom etter at han restartet ruteren pga en IP conflict. vi har prøvd alle basic ting som og restarte pc osv men ingen ting funker... noen som vet hvordan vi kan fikse problemet?
hvis dette kom etter en omstart \ reset av router så høres det ut som at den har mistet noen config som ikke var lagret

får han spilt andre ting enten fra steam eller annet online da på denne pcen? og er det samme problmere fra andre pcer hos han?
han kan spille league of legends, han har ikke noen andre spill på steam som han får testa
da ville jeg prøvd; delete local content, for å laste ned spillet på nytt og se om det ikke er bedre da
Sitat av knutazz Vis innlegg
da ville jeg prøvd; delete local content, for å laste ned spillet på nytt og se om det ikke er bedre da
Vis hele sitatet...
Ville heller prøvd å "verify game cache integrety" først (under properties når du høyreklikker, så local files), så slipper han å laste ned alt på nytt.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Ville heller prøvd å "verify game cache integrety" først (under properties når du høyreklikker, så local files), så slipper han å laste ned alt på nytt.
Vis hele sitatet...
Hvordan går jeg fram step by step for å finne "local files" og "verify game cache integrety" ?

Sitat av knutazz Vis innlegg
da ville jeg prøvd; delete local content, for å laste ned spillet på nytt og se om det ikke er bedre da
Vis hele sitatet...
Jeg har avinstallert spillet flere ganger, avinstallert selve steam også. Det funker ikke. Jeg får kun opp matchmaking mislykket uansett hvilket type game jeg går inn i.

Så lurer på om det kan være noe feil med selve steam contection til min bruker/matchmaking.

Problemet er at vi har koblet opp 2 pc'r til samme nett (stasjonære). Hvor da begge kunne spille CS:GO sammen første dagen, men andre dagen så kunne bare en av pc'ne koble seg opp mot en server.
Dette blir så si valgt tilfeldig hvis vi skrur av og på routeren. Vi har ringt inn til internett leverandøren for å sjekke om det var noe galt med router eller nettet, men det var ikke det. Vi har heller ikke samme Ip-adresse.

Så som dere skjønner så er dette problemet vanskelig å forstå.
Sist endret av XO til we OD; 6. desember 2014 kl. 13:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av XO til we OD Vis innlegg
Hvordan går jeg fram step by step for å finne "local files" og "verify game cache integrety" ?



Jeg har avinstallert spillet flere ganger, avinstallert selve steam også. Det funker ikke. Jeg får kun opp matchmaking mislykket uansett hvilket type game jeg går inn i.

Så lurer på om det kan være noe feil med selve steam contection til min bruker/matchmaking.

Problemet er at vi har koblet opp 2 pc'r til samme nett (stasjonære). Hvor da begge kunne spille CS:GO sammen første dagen, men andre dagen så kunne bare en av pc'ne koble seg opp mot en server.
Dette blir så si valgt tilfeldig hvis vi skrur av og på routeren. Vi har ringt inn til internett leverandøren for å sjekke om det var noe galt med router eller nettet, men det var ikke det. Vi har heller ikke samme Ip-adresse.

Så som dere skjønner så er dette problemet vanskelig å forstå.
Vis hele sitatet...
1. Gå inn på steam.
2. Høyreklikk "Counter Strike Global Offensive"
3. Nederst står der delete local content, trykk det og slett det.
4. Så kan du prøve å kjøre Csgo, da installerer det seg på nytt.
hvis dere er koblet til samme modem\ router så vil det se ut for server at dere er på samme ip (offentlig ip) så lenge dere ikke har bestilt ekstra iper
Sitat av Creeps Vis innlegg
1. Gå inn på steam.
2. Høyreklikk "Counter Strike Global Offensive"
3. Nederst står der delete local content, trykk det og slett det.
4. Så kan du prøve å kjøre Csgo, da installerer det seg på nytt.
Vis hele sitatet...


Dette har jeg allerede gjort 2-3 ganger, og det vil ikke funke

Sitat av knutazz Vis innlegg
hvis dere er koblet til samme modem\ router så vil det se ut for server at dere er på samme ip (offentlig ip) så lenge dere ikke har bestilt ekstra iper
Vis hele sitatet...

Hvordan bestiller man extra IP'r?
Har ringt inn til (GET) som vi har, og de sa at begge pc'ne var registrert på ruteren og de sa begge hadde forskjellige IPer
Sist endret av XO til we OD; 10. desember 2014 kl. 14:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ja fra 1.linje support fra Get så er dette helt riktig, på modem\router så er maskinene registrert med forsellige iper, men fra Get og inn til deres modem \ router så er det kun 1 ip som blir brukt, btw Get er ikke kjent for å selge ekstra subnet \ offentlige iper til kundene sine
Burde ikke ha noe å si uansett, Valve tillater gaming fra samme IP. Mulig noe fuck med NAT-inga til ruteren.

Prøv å reset den, eller bytt den ut.
Sitat av Diox Vis innlegg
Burde ikke ha noe å si uansett, Valve tillater gaming fra samme IP. Mulig noe fuck med NAT-inga til ruteren.

Prøv å reset den, eller bytt den ut.
Vis hele sitatet...
De var jo fint, har ikke brukt steam så mye de siste årene, men helt i starten så var jeg borte i at dette var ett problem å game fra samme public ip