Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1220
Jeg har ekstrahert kodein flere ganger fra vanlig pf i presset pulverform med kaldtvanns-metoden, og det får jeg til. Men så har jeg kommet over noen stikkpiller, Paralgin Major.
Disse er torpedo-formet og laget av gele. Har tidligere tatt slike oralt og klippet dem i 3. Men jeg lurer på om jeg kan ekstrahere kodein også fra slike piller? Eller må det mer til enn vann, og isåfall hva?

Edit: ikke laget av gele såklart men hele pilla er myk og geleaktig, som marsipan. Antageligvis for lett absorbering baki der, men vet ikke om det er vannløseslig osv.
Sist endret av Bluesky_; 22. april 2018 kl. 15:05.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stikkpiller er laget av hardfett. Den vanlige metoden for ekstrahering vil ikke fungere.
Hvordan er det når du klipper den opp? Er det pulver inni eller?
Har ikke en foran meg akk nå men husker at de er omtrent like helt igjennom, hvite og myke, minner om konsistensen til lys hasj eller marsipan om det gir mening.

Pilla er en del større enn vanlig pf og forma som en rund spiss. Jeg ser for meg at kodeinen/paraceten er likt fordelt blandet med den halvmyke guffa.

Vet ikke hva slags stoff det er men det bør da gå ann å skille det vekk på en måte?
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som sagt er de laget av hardfett. Kan sammenlignes med kokosfett/delfia eller rett og slett olje i fast form, altså ikke løselig i vann. De løser seg opp ved varme, men blandet i vann vil det skille seg slik olje/fett i vann vanligvis gjør.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Som sagt er de laget av hardfett. Kan sammenlignes med kokosfett/delfia eller rett og slett olje i fast form, altså ikke løselig i vann. De løser seg opp ved varme, men blandet i vann vil det skille seg slik olje/fett i vann vanligvis gjør.
Vis hele sitatet...
Hva vil da skje med kodeinen? Er det løselig i fett også? Er det mulig å sitte igjen med enten kun fett og kodein eller kunn vann og kodein ?
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finner ingen informasjon på hvor løselig paracetamol og kodein er i fett, men kodein er veldig løselig i vann mens paracetamol ikke er det. Antar at hvis man koker de opp med vann vil mye av kodein løses opp i vannet, og man kan skille og filtrere på vanlig vis, men regner med en del svinn da kodein sikkert er løselig i fett også... Ikke optimalt med andre ord.