Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 798
i det siste når jeg har spilt forsjelige spill så har skjerment blitt svart i noen sekunder eller så har spillene crasha. spilt mye cs go og Battlefield 1 i det siste. når Battlefield crasher får jeg Direct x error. (dxgi_error_Device_removed.. the videocars has been physically removed from the system osv...

har ikke noe spesielt høye tempraturer. ligger på rundt 60-70C når jeg er i spill. og rundt 100% bruk av gpu.

har brukt OC en stund men skrudde av når dette begynte å skje. er noen dager jeg kan spille med null feil mens andre dager crasher det hele tiden.

er det på tide med ny gpu?

specs

cooler master 550w PSU
MSI GeForce GTX 970 4GB
intel core i5 4690k
16 GB ram
kjøpte pcen ny for 3 år siden, bygde selv
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har du nyeste driver?
Har du anledning til å klokke ned kjerne/minne litt? Evt justere volt litt opp?

Jeg tror uansett dette er software-relatert. Du kan jo prøve å fjerne drivere og dx helt, og installere igjen.
feilen begynte etter jeg oppdaterte til shadow of war driveren fra nvidia GeForce programmet, har installert alle nye drivere fra nvidia etter det. burde jeg instalere en eldre driver? eller slette alt og instalere nyeste på nytt?

så du mener jeg burde downclocke GPUen ? kjørte helt fint med god overclock før. virker litt rart at jeg må downclocke for å kjøre stabilt?

finner ikke hvor jeg kan avinstalere DX. sjekka Microsoft men finner bare download for DX 9
Sist endret av 1997falcon; 19. november 2017 kl. 16:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Velg advanced/custom når du installerer driver, så velger du clean install.
Du kan evt prøve en eldre driver som har funket før.

Forskjellig versjon av drivere kan påvirke overklokking, evt kan kortet ditt fått en skade av overklokking, da kan det hjelpe å ikke pushe kortet så mye, altså ved å klokke det litt ned.
har gjort en clean install nå. skal teste noen timer.
tror ikke kortet har tatt skade av OC siden jeg hadde en safe clock. gjorde meange benchmarks osv for å teste så skruddel litt ned, sliter heller ikke med noen artifacts eller lignende
sier ifra når jeg vet om det funka med clean eller ikke
funka å reinstalere drivere med clean install
takk for hjelpen