Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2402
Jeg skal Jailbreake PS3'en min men får error koden 8002F957

Noe som vet om noe som kan fikse dette?
Hvilken firmware har du nå?

Hvilken PS3 modell har du?
Sist endret av nudo; 3. januar 2016 kl. 20:34.
Det er ps3 fat modellen

Versjon 4.60
Hva vil det si å jailbrake...og hva er ghostery.....hvordan finner en ut hvilken model man har.....noen som veit siden jeg ikke er særlig datakyndig....

Har akkurat fått kjøpt meg en ps3 500 GB for 500 kr og det fulgte med noen spill også,hvor den ene var helt ny og kostet 399;......
Det finnes tre modellere ps3. en slim, super slim og fat, bare google og se hva dom ligner din.
Det å jailbreake er ulovlig, men kan gjøre at du kan laste ned hva du vill. ghostery er bare noe han har skrevet sånn at det kommer opp når du skriver noe.
Sitat av OllizzHD Vis innlegg
Det er ps3 fat modellen

Versjon 4.60
Vis hele sitatet...
Må ha 3.55 for å jailbreake

Sitat av OllizzHD Vis innlegg
Det å jailbreake er ulovlig
Vis hele sitatet...
Det er ulovlig å piratkopiere, ikke å jailbreake
Sist endret av BaconWeed; 3. januar 2016 kl. 20:53.
Det som er problemet, jeg prøver å downgrade til 3.55 men da kommer det opp erroren

Min feil glemte å skrive det at det var da jeg skulle downgrade til 3.55


Oja, jaja ^^
Sist endret av OllizzHD; 3. januar 2016 kl. 20:55.
Vet ikke så mye om downgrading, men for de som vet noe om det kan det jo være lurt om du skriver hvilken modell du har, hva du bruker til å downgrade (E3 NAND/NOR eller progskeet f.eks ), hvor langt du er kommet i prossessen osv.
Jeg bruker denne tutorialen som er Rogero Downgrader. Jeg har kommet til der jeg skal downgrade ps3'en.
Den funker bare på PS3 som allerede er jailbreaket, hvis du skal downgrade en vanlig PS3 må du følge f.eks denne guiden
ok, skal se litt på den

Skjønte ikke så mye av den siden.

Vet du om en Tutorial som bruker den siden?
Sist endret av OllizzHD; 4. januar 2016 kl. 12:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det du må gjøre er å bruke en flasher hvis du ikke har 3.55 firmware. Nå kan jeg ikke så mye om dette, men det er jo bare å google seg frem. Ut i fra det du skriver, så regner jeg med du ikke har noe særlig kompetanse innen feltet. Da er det sikkert enklest å bare kjøpe en ps3 med 3.55 firmware på ebay. F. eks. denne:

http://www.ebay.co.uk/itm/Sony-Plays...8AAOSwiLdV9~AI

Og så kan du bruke denne guiden som jeg så:

https://www.youtube.com/watch?v=wcOxkDcyq5E
Blir litt mye penger å bruke bare for en playstation med 3.55, når jeg kan på en måte få det til selv. (håper jeg)
Finn ut hvilken modell du har; skaff deg så passende flasher.

Vit at det krever litt insikt.
Sist endret av nudo; 4. januar 2016 kl. 18:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av OllizzHD Vis innlegg
Blir litt mye penger å bruke bare for en playstation med 3.55, når jeg kan på en måte få det til selv. (håper jeg)
Vis hele sitatet...
Hvis du leser på guiden jeg linket til tidligere, så finner du denne listen under phat type ps3:

Kode

CECHAxx (OK To Downgrade) NAND = Progskeet / TEENSY++ 2.0 / InFeCtuS

CECHBxx(OK To Downgrade) NAND = Progskeet / TEENSY++ 2.0 / InFeCtuS

CECHCxx(OK To Downgrade) NAND = Progskeet / TEENSY++ 2.0 / InFeCtuS

CECHExx (OK To Downgrade) NAND = Progskeet / TEENSY++ 2.0 / InFeCtuS

CECHGxx (OK To Downgrade) NAND = Progskeet / TEENSY++ 2.0 / InFeCtuS

CECHHxx(OK To Downgrade) NOR = Teensy++ 2.0 / Progskeet / E3 Flasher

CECHJxx (OK To Downgrade) NOR = Teensy++ 2.0 / Progskeet / E3 Flasher

CECHKxx (OK To Downgrade) NOR = Teensy++ 2.0 / Progskeet / E3 Flasher

CECHLxx (OK To Downgrade) NOR = Teensy++ 2.0 / Progskeet / E3 Flasher

CECHMxx(OK To Downgrade) NOR = Teensy++ 2.0 / Progskeet / E3 Flasher

CECHPxx (OK To Downgrade) NOR = Teensy++ 2.0 / Progskeet / E3 Flasher

CECHQxx (OK To Downgrade) NOR = Teensy++ 2.0 / Progskeet / E3 Flasher
Se under PS3en din og finn ut hvilken modell du har, så finner du hvilke "verktøy" du kan bruke. Siden Teensy++ 2.0 funker på alle modellene er kanskje den best, men det må du nesten se litt nærmere på selv (kanskje den er vanskeligere å lodde f.eks).

Så kjøper du rett og slett verktøyet (Teensy++ 2.0 eller E3 Flasher f.eks) og finner riktig guide her. Hvis du f.eks har PS3 som starter med CECHBxx og vil bruke Teensy++ 2.0 så går du i guiden og finner Teensy++ 2.0 NAND guide og følger den.

Det er nok mye lettere om du finner en venn som kan lodde til å hjelpe deg, siden det kan være litt vanskelig.
Sist endret av BaconWeed; 6. januar 2016 kl. 16:39.