Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1546
Bruker Windows10 og legger inn VPN info under Nettverk og Internett og kobler til, alt fungerer fint.

Men en kan fort miste koblingen av forskjellige grunner og da finnes det ingen sikkerhet i dette da all datatrafikk du gjør i dette øyeblikket etter å ha mistet tilkoblingen vil bli eksponert.

Finnes det ingen programmer som kan forhindre slik eksponering ? Eller andre konfigureringer som kan hjelpe på !?
Det heter brannmur og finnes under «kontroll panelet».
Ser ut som om det jeg ønsker er ett programm som kan stoppe internet idet øyeblikket VPN blir frakoblet, ser flere VPN leverandører tilbyr dette(hardkodede ip/host), men ikke min leverandør :/ Ønsker enkelt muligheten til å skru av/på VPN uten å fikle med brannmur.
HMA tilbyr et grensesnitt hvor en lett kan gjøre dette.
Zherxyl: Ja som mange flere, men min leverandør har ikke ett eget program for dette. Ser ikke ut som det finnes programmer som en kan kjøpe til dette heller. Burde jo være en fin mulighet for dem som kan lage noe slikt og tjene noen kroner.
Sitat av thundercat Vis innlegg
Ser ut som om det jeg ønsker er ett programm som kan stoppe internet idet øyeblikket VPN blir frakoblet, ser flere VPN leverandører tilbyr dette(hardkodede ip/host), men ikke min leverandør :/ Ønsker enkelt muligheten til å skru av/på VPN uten å fikle med brannmur.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med å «skru av å på VPN uten å fikle med brannmuren»? I brannmuren så blokkerer du all annen trafikk enn VPN trafikken, og DNS trafikk (hvis du trenger dns for å koble til VPN).

Når VPN tilkoblingen faller ut, så blokkerer brannmuren all trafikk.

Dette er den tryggeste, mest sikre og stabile løsningen.