Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1946
Lurer på å starte opp en VPN service.

Noen som vet åssen det er å komme seg inn på markedet (saturated?)

Noen andre tips?

Takker,
Du tenker på å bli en VPN Tilbyder eller bare sette opp egen VPN server for eget bruk?
Sitat av knutazz Vis innlegg
Du tenker på å bli en VPN Tilbyder eller bare sette opp egen VPN server for eget bruk?
Vis hele sitatet...
Sitat av mrbobba Vis innlegg
Noen som vet åssen det er å komme seg inn på markedet (saturated?)
Vis hele sitatet...
Det kommer egentlig rimelig greit fram.
Sitat av knutazz Vis innlegg
Du tenker på å bli en VPN Tilbyder eller bare sette opp egen VPN server for eget bruk?
Vis hele sitatet...
Tilbyder ja, som sagt over.
Kjøp/leie deg en server og installer en VPN server på den. Så kan du begynne å leie VPN tilgang til andre.
Tipper de fleste internet leverandører har restriksjoner i avtalen for slikt!?
Sitat av thundercat Vis innlegg
Tipper de fleste internet leverandører har restriksjoner i avtalen for slikt!?
Vis hele sitatet...
Hvem er det som setter opp en VPN server til kommersiell drift, på sitt private nettverk?

Det jeg mente var å leie VPS/Dedikert server hos en hosting leverandør som host1.no. Eller kjøpe en rack server som du plasserer i demmes skap (Co-location).
Kan jeg få spørre om åssen du har tenkt om alt som foreligger i en slik tjeneste?

Hva har du tenkt angående kostnader? Har du kunnskap til å drifte en VPN-tjenste?(HW, SW og økonomisk utsikt) Har du peil juridisk sett om noen skulle ønske informasjon om en av brukerne dine?

En bekjent av meg forsøkte å starte en tjeneste som det for byen her, og det endte ganske fort i mye juridiske problemer, da han skulle stå for alt alene, og "visste jo såklart hva visse etater hadde krav på av informasjon"(Noe han ikke visste).

Gav seg fort, kan man si. Sier det ikke for å være negativ, mener bare det er veldig dumt å havne i en situasjon man aldri kunne sett for seg kunne oppstå, økonomisk og juridisk sett.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Kan jeg få spørre om åssen du har tenkt om alt som foreligger i en slik tjeneste?

Hva har du tenkt angående kostnader? Har du kunnskap til å drifte en VPN-tjenste?(HW, SW og økonomisk utsikt) Har du peil juridisk sett om noen skulle ønske informasjon om en av brukerne dine?

En bekjent av meg forsøkte å starte en tjeneste som det for byen her, og det endte ganske fort i mye juridiske problemer, da han skulle stå for alt alene, og "visste jo såklart hva visse etater hadde krav på av informasjon"(Noe han ikke visste).

Gav seg fort, kan man si. Sier det ikke for å være negativ, mener bare det er veldig dumt å havne i en situasjon man aldri kunne sett for seg kunne oppstå, økonomisk og juridisk sett.
Vis hele sitatet...
Visst jeg skal starte blir det isåfall no logs, så har ingen informasjon om brukere visst noen skulle spør om det.

Kunnskap til å starte skal ikke være noe problem.
Sitat av mrbobba Vis innlegg
Visst jeg skal starte blir det isåfall no logs, så har ingen informasjon om brukere visst noen skulle spør om det.

Kunnskap til å starte skal ikke være noe problem.
Vis hele sitatet...
Av juridiske årsaker så ville jeg ha opprettet foretak i utlandet, gjerne i land der lovverket er rimelig liberalt, som Isle of man eller Cayman Islands.
Sitat av mrbobba Vis innlegg

Kunnskap til å starte skal ikke være noe problem.
Vis hele sitatet...
Sitat av mrbobba Vis innlegg
Noen som vet åssen det er å komme seg inn på markedet (saturated?)
Vis hele sitatet...
Jeg tipper det er utrolig mange ting du ikke har tenkt på. At du spør her om markedet peker jo på nettopp det. Poenget var vel at det gjerne dukker opp problemer man ikke kjenner til, f.eks juridiske.

On topic: Markedet er vel etter all sannsynlighet saturated. Man trenger ikke lete lenge for å finne vpn-tilbydere. Men det betyr ikke at det er umulig å komme seg inn. Problemet er vel markedsføring og priskonkurranse. Jeg kjenner ikke din økonomiske situasjon, men for slike tjenester er pris ganske så viktig. De fleste som betaler for VPN, uten logg osv er vel kids som vil bruke piratebay (antar jeg). Større selskaper som bruker disse tjenestene går vel for etablerte tjenester antar jeg. Og for dem er det pris/hastighet som styrer.

Dette betyr at man vil slite på markedet som liten aktør. Sett bort ifra at man tåler noen måneder/år med tap/nullproffit.