Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 947
Hei,

Bygde en PC for ca. 4 mnd siden, med en Kingston 120GB SSDnow 300v. Den funket helt fint i noen dager, men en dag frøs OS-en ved oppstart og etter dette registrerte ikke PC-en SSD-en lenger. Jeg prøvde alle mulige kombinasjoner av SATA-porter/ledninger og prøvde SSD-en på en annen PC, som kjører en identisk SSD (Denne kjører såklart helt fint). Kjøpte SSD-en hos Cdon så kontaktet derfor dem. Etter noe styr sendte jeg SSD-en til rep. Den kom tilbake nå søndag etter ca. 2 mnd. Den funket i en dag før den sluttet å funke igjen. Testet igjen på flere PC-er med samme problem.

Problemet er altså at når PC-en starter opp kommer denne feilmeldingen: "reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key". Når man da starter PC-en og går inn i biosen, og går på oversikten over tilkoblede enheter, så dukker ikke SSD-en opp (jeg har en HDD plugget inn, denne dukker opp).
P.S. motherboardet er av type msi z97 gaming 3

Kan det være at motherboardet/andre komponenter har gjort skade på SSD-en, eller er det mest sannsynlig en defekt ved selve SSD-en? Cdon mente at SSD-en ble fikset hos dem, men den sluttet jo å funke like etter at jeg mottok den etter reparasjon.

Er det noen som har noen ideer om hva som kan være problemet her? Eventuelt hvordan jeg kan fikse problemet? Er det noe jeg må gjøre i biosen/endre på ved setupet mitt?

Hvis dere har spørsmål angående andre komponenter/hva jeg har testet så er det bare å spørre.

Her er det Cdon (svenskeidiotene) hadde å si om reperasjonen:
"RMA 207006 är nu åtgärdad och har blivit Nekad [Test OK].
Åtgärdsbeskrivning: Nekad [Test OK]
Vidtagen åtgärd:
HD-tune (v2.55) S.M.A.R.T. + Ytkontroll, PASS "

Takk på forhånd
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Har samme SSD og har også hatt problemer med fullstending frysing, lang tid å boote også videre.. Er ganske sikker på at SSDen desverre er problemet her.