Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1190
Dette er sikkert et veldig dumt spørsmål for dere som har peiling.

Jeg har et soverom med et kott som jeg lenge har tenkt på å sette PCen i. Det jeg da lurer på er; siden jeg trenger lange kabler (ca. 2,5m) som dvi, mini-jack og usb, vil dette da gjøre at jeg mottar data/signaler seinere eller at det vil bli dårligere ytelse?

Mange takk for svar
Tja, teknisk sett. Men neppe merkbart med såpass korte lengder.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nei, ikke på så korte distanser.

DVI er klassifisert opp til 10 meter
Analog lyd i minijack er ikke noe problem (det er ikke et avansert signal som sliter med kabellengder)
USB er klassifisert opp til 5 meter.
2,5 meter blir ingen problemer, bare husk på at maks lengde på USB er 5 meter med mindre du har forsterkere på kabelen (eller USB hubs som er drevet med strømforsyning).
Vet erfaringsvis at Microsoft sitt webcam (lifecam) begynner å tulle, dvs kommer sporadiske horisontale linjer med støy på bildet når jeg setter på en usb skjøteledning.
Så konsekvensen av å ha USB skjøteledning vil nok i stor grad avhenge av utstyret som er koblet til.
Er mer en lav bod med langt mer fri luft og plass enn undersiden av pulten min. Men takk for svar, var betryggende