Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2003
Hei, jeg har en Acer 5745G. Har hatt den i snart 2 år nå. For litt over en måned siden merket jeg at når batteriet nærmet seg 20-15% skrudde pc'en seg av med null forvarsel. Svart skjerm. Tidligere har jeg brukt å få en advarsel på 10/20 prosent, om lav batterikapasitet. Uansett, 2 dager senere fikk jeg beskjed om at batteriet ikke fungerte lenger. "Vurder å bytte batteri" stod det. Det har jeg nå gjort, fikk tilsendt ett nytt batteri av Acer, det fungerer forsåvidt greit, har helt normal batterikapasitet, men jeg har fortsatt det samme problemet med at når jeg når 20/15% skrur pc'en seg av uten varsel..

Er det noen som har opplevd dette tidligere, eller som har en idé om hva som er problemet? Har prøvd å "kalibrere" batteriet, la det gå til 0%, for så å lade det til 100%, men til ingen hjelp. Burde jeg kanskje prøve å reinstallere/gjenoprette pc'en? Kanskje det er en software feil/instilling som gjør dette?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei.

Jeg har dessverre ingen løsning på problemet ditt, men kan opplyse om at jeg har tilsvarende problem på min Acer 5741G (også ca. 2 år). Batterikapasiteten er også fantastisk dårlig.

Jeg har forsøkt å endre innstillingene i Windows relatert til når datamaskinen skal gå i hvile/dvalemodus ved lavt batterinivå, uten hell.

Dersom noen har noen tips rundt dette hadde det vært fantastisk.
Kontrollpanel - Srøminstillinger - (Sett til high perf. om ikke der fra før) Endre plan instillinger - Endre avanserte instillinger.

Sjekk litt rundt her, hadde samme problem med min laptop. Endret en instilling der og den sluttet med det, er på stasjonær så kan ikke komme med andre instruksjoner..
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av os1609 Vis innlegg
Hei, jeg har en Acer 5745G. Har hatt den i snart 2 år nå. For litt over en måned siden merket jeg at når batteriet nærmet seg 20-15% skrudde pc'en seg av med null forvarsel. Svart skjerm. Tidligere har jeg brukt å få en advarsel på 10/20 prosent, om lav batterikapasitet. Uansett, 2 dager senere fikk jeg beskjed om at batteriet ikke fungerte lenger. "Vurder å bytte batteri" stod det. Det har jeg nå gjort, fikk tilsendt ett nytt batteri av Acer, det fungerer forsåvidt greit, har helt normal batterikapasitet, men jeg har fortsatt det samme problemet med at når jeg når 20/15% skrur pc'en seg av uten varsel..

Er det noen som har opplevd dette tidligere, eller som har en idé om hva som er problemet? Har prøvd å "kalibrere" batteriet, la det gå til 0%, for så å lade det til 100%, men til ingen hjelp. Burde jeg kanskje prøve å reinstallere/gjenoprette pc'en? Kanskje det er en software feil/instilling som gjør dette?
Vis hele sitatet...
Jeg har akkurat samme problemet på min HP, er det hos HP jeg skal spørre om nytt batteri da eller er det hos de jeg kjøpte den av?