Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6139
Sitter og leker med tanken på å lage slike "spisbare flasker". Geleballer md Vann i seg.

Og til det trenger jeg "Sodium Alginat"
Ikke aner jeg hva det er, og ikke aner jeg hvor man kan få tak i dette.
Noen som har noen ide?
Det samme gjelder egentlig forøvrig også Kalsium Laktat.


https://www.youtube.com/watch?v=YLjzsfgk198
Not a real gamer
retovio's Avatar
er vel samme som agar agar? fåes kjøpt på asia butikker billig
Agar Agar er mer for å støpe faste geleèr i form kontra å lage spherer ol som i videoen.
Produkter som Calcic og Algin som er hva du er ute etter. Anbefaler helt klart texturas-serien og den boken/dvd'en som du får kjøpt er spot on; verdt pengene.
Sist endret av moret; 11. april 2017 kl. 10:15.
Har du tilgang på kjøling, så holder vanlig gelatin fra butikken også. Altså du lager smakløs gele, noe de andre stoffene gjør også.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Har du tilgang på kjøling, så holder vanlig gelatin fra butikken også. Altså du lager smakløs gele, noe de andre stoffene gjør også.
Vis hele sitatet...
Du får ikke samme effekt. Ja, du kan lage en klar gelé, men det er noe totalt annet enn å få en hinne i fast stoff og flytende kjærne.
Tusen takk for feedbacken. Skal se om jeg ikke får kjøpt det i dag.<3 og kalsium laktat, hvor ville dere fisket opp denne?