Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 965
Why so serious?
Hei. Ser etter ny; Prosessor, RAM, Hovedkort og kabinett. Noen som kunne satt sammen noe, regner med å bruke PCen mest til spilling. Spill som DayZ osv.

Budsjett: 4-5.000kr.
Hva har du fra før?
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=774713
Kabinett må du nesten velge selv. Personlig så ser jeg på HAF XB, den ser utrolig fin ut og veldig handy om du er mye på LAN eller flytter på pcen. Tar veldig liten plass.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=768783

(Pass på at GPUen din ikke er for lang)
Sist endret av Xernox; 26. mai 2013 kl. 23:26.
Why so serious?
Trådstarter
Har; GTX660 2GB, Silver Power 585M 850w og to helt greie HDD's.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Har; GTX660 2GB, Silver Power 585M 850w og to helt greie HDD's.
Vis hele sitatet...
Ok. Jeg tenkte egentlig på hele PC'n.
Why so serious?
Trådstarter
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Ok. Jeg tenkte egentlig på hele PC'n.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg AMD Phenom II 985 Black Edition 4.6Ghz, GXT 660, 4GB Ram, Et helt vanlig kabinett og et billig HK (Husker ikke modell).
Ok. Da ville jeg anbefalt forslaget til Xernox. Billig og bra. Kabinett er en smakssak, men jeg ville gått for et Fractal Design R4. Stilrent og god nok plass til det meste. Har det selv.
Why so serious?
Trådstarter
Hvor stor ytelses forskjell er det på i5 og i7?

Tenkte litt på å gå for denne.
Sist endret av ExoticSamie1; 27. mai 2013 kl. 23:47.
ville nok heller valgt ut deler selv ettersom de pakkene der vanligvis er dyrere en delene. anbefalingene mine er
ram corsair vengance 8gb 1600 mhz, med mindre du driver med foto&video redigering da burde du kanskje ha 16.
prossesor og hovedkort burde du vente med en liten stund ettersom den neste genrasjonen HK og prossesorer er bokstavligtalt rett rundt hj;rnet. sier meg ogs[ enig i hva de andre sier om kabinett, det er smak og behag, men R4 anbefales strekt fra min side. stor plass, stille, stillrent og praktisk med tanke p[ st;relse og utforming.

siden pcen brukes mest til spilling er det ingen grunn a kjope i7. i5 3570k og i7 3770k har kanske 2 fps i mellom seg pa de alerfleste spill. i7 er mest beregnet pa kraftigere oppgaver en spill

beklager de merkelige tegnene, tastaturet mitt har funnet ut at vanlig plasering pa tegn og norske bokstaver burde byttes om til amerikansk eller hva en det er...
Sitat av materi Vis innlegg
ville nok heller valgt ut deler selv ettersom de pakkene der vanligvis er dyrere en delene. anbefalingene mine er
ram corsair vengance 8gb 1600 mhz, med mindre du driver med foto&video redigering da burde du kanskje ha 16.
prossesor og hovedkort burde du vente med en liten stund ettersom den neste genrasjonen HK og prossesorer er bokstavligtalt rett rundt hj;rnet. sier meg ogs[ enig i hva de andre sier om kabinett, det er smak og behag, men R4 anbefales strekt fra min side. stor plass, stille, stillrent og praktisk med tanke p[ st;relse og utforming.

siden pcen brukes mest til spilling er det ingen grunn a kjope i7. i5 3570k og i7 3770k har kanske 2 fps i mellom seg pa de alerfleste spill. i7 er mest beregnet pa kraftigere oppgaver en spill

beklager de merkelige tegnene, tastaturet mitt har funnet ut at vanlig plasering pa tegn og norske bokstaver burde byttes om til amerikansk eller hva en det er...
Vis hele sitatet...
det var ca 600kr billigere for pakka, enn delene hver for seg!
Why so serious?
Trådstarter
Takker for svar. Da blir det nok i5
KriZagon mulig du har rett der. trodde det var omvendt, men men takk for at du retter på meg =)
Sitat av materi Vis innlegg
KriZagon mulig du har rett der. trodde det var omvendt, men men takk for at du retter på meg =)
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle pakkene vært dyrere? Da hadde jo alle kjøpt de samme komponentene hver for seg
Intel lanserer 4th gen i5 og i7 om typ 2 dager el. Så vent en liten uke før du trykker på handleknappen.

i5 fungerer fjell til gaming, dersom du er på budsjett er ikke i7 nødvendig i det hele tatt.

Når det kommer til RAM funker det meste 8-16gb 1600mhz koster ikke mye. Corsair vengeance LP er ett godt alternativ. Skulle gjerne ha lagt til noen lenker men er på jobb. Tynnklient ftw

Kabinett er jo smakssak stort sett. lite poeng å fyre opp ett bigtower dersom du skal ha luftkjøling og bare ett skjermkort.
Carbide 300r er en god allround case, ganske liten men plass til det meste, stilren også

Håper dette hjelper