Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1049
Jeg har sett på pcer i det siste(mye) og sett forskjellige løsninger, men en ting som plager meg er CPU-en...

Hva er best AMD eller Intel?
Hvis intel holdeir i5 til de nyeste spillene?
Hvorfor er AMD både billigere, og mindre kjent enn Intel, når de ofte har samme ytelse?
Hva er den kraftigste prossesoren på det norske markede?

Alle disse spørsmåla har plaga meg i det siste... så la oss freaksa på freak.no bli enige. Hva er best til de forskjellige gruppenede (gaming, skole, vanligt bruk) ??????
Her tror jeg du får svar på hva freaksa har blitt enige om:

http://freak.no/forum/search.php?searchid=8016748
Sist endret av Likyhane; 26. mai 2013 kl. 20:41.
Linken din failet?

Vel, mange freakere sverger til AMD og de derre 3-4-6-8-kjernede prosessorene og lovpriser de høyt.
Dette finner jeg veldig snodig.
Men men... Jeg var jo også veldig glad i AMD da. Kanskje fordi jeg var korka(?).
Etter at jeg gikk til Intel (i7), har jeg aldri sett tilbake.
Sist endret av Rolsen Royce; 26. mai 2013 kl. 20:46.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Linken din failet?

Vel, mange freakere sverger til AMD og de derre 3-4-6-8-kjernede prosessorene og lovpriser de høyt.
Dette finner jeg veldig snodig.
Men men... Jeg var jo også veldig glad i AMD da. Kanskje fordi jeg var korka(?).
Etter at jeg gikk til Intel (i7), har jeg aldri sett tilbake.
Vis hele sitatet...
Linken funker visst bare for meg. Jeg prøvde å logge ut, og da funka det ikke.

Men uansett så var det eneste jeg gjorde å søke på "AMD vs Intel" i avansert søk på titler. Det er faktisk 50 tråder som handler om akkurat dette.

Forøvrig så er jeg en "AMD-fyr". Jeg vet ikke hvorfor, fordi det er jo soleklart at Intel har de bedre prosessorene til gamingmaskiner o.l. (AMD har vel en ledelse innen server, eller er jeg i 2003 nå? ) Jeg har vel bare falt for AMD. AMD gjør det vel ganske bra innen GPU/APU, men da er det snakk om nVidia og ikke Intel som konkurrent.
Sist endret av Likyhane; 26. mai 2013 kl. 20:57.
Den beste løsningen kommer veldig ann på budsjettet.

FX-6350, et hovedkort til 500,- og et skjermkort til 2K er en god kombo. Skal du bruke mere er en i5 3570K eller en FX-8350 et bedre valg.

Hovedkort er generelt billigere til AMD prosessorer, men kjernene i AMD prosessorer yter dårligere en de i en i5. Men med AMD prosesorer har du flere. AMD ligger også langt foran på billige APUer (Prosessor og skjermkort i ett)
Sist endret av Fekillix; 26. mai 2013 kl. 21:24.
vent noen dager, ryktes at intel skal slippe 4th gen i5/i7 den 31. mai. vent å se iaf.

Kommer an på bruksområde, selv sverger jeg til intel.