Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 568
Hei, jeg har en samsung R580, og tenkte på å oppgradere Ram-en fra 4 til 8, grunnet at jeg vil starte steam og skype når jeg starter pcen

Det jeg lurte på var hvilken kort som passer til pcen min?
(kanskje litt ikke SÅ mange som vet)
Jeg er 100 % sikker på at du kan starte steam og skype når du starter PC'n med 4 GB RAM.

Det er uansett fint med 8 GB. Vet du om du har noen ledige slots? Jeg antar at du har 2 slots, så da vil disse passe fint: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620006

Hvis du lurer så kjenner du ikke forskjell på 1066 MHz og 1600 MHz, Og disse brikkene har en latency på CL7, som vil øke hastigheten i forhold til CL9 som er på vanlige brikker.
Trådstarter
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Jeg er 100 % sikker på at du kan starte steam og skype når du starter PC'n med 4 GB RAM.

Det er uansett fint med 8 GB. Vet du om du har noen ledige slots? Jeg antar at du har 2 slots, så da vil disse passe fint: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620006

Hvis du lurer så kjenner du ikke forskjell på 1066 MHz og 1600 MHz, Og disse brikkene har en latency på CL7, som vil øke hastigheten i forhold til CL9 som er på vanlige brikker.
Vis hele sitatet...
Pcen klikker og skjærmen fryser, men hvis jeg går på oppgavebehandling med en gang og stopper de går det. Vet du hva det ellers kan være...

Takk for svar
Har du veldig mange andre programmer som starter opp med Windows? Det kan være HDD'en som blir overbelasta, eller CPU'en som ikke takler det. Har du installert mange programmer på den? Har du CCleaner? Ta å kjør det hvis du har det, og hvis du ikke har det, skaff det. Men for all del, skaff deg RAM

Grunnen til at jeg sier at den klarer det med 4 GB, er at jeg har det selv, og det funker så absolutt for meg.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du klager på at ikke alle programmer kan starte samtidig med maskinen ?

Hva med å skru av oppstart av alle programmer i msconfig, deretter starte de programmene du trenger når du trenger de ?

Gir deg et par minutter kjappere oppstart og en hyggeligere dag.

Og er neppe RAM som er problemet hvis du ikke har SSD.