Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2262
Hei. Noen her som har forslag til noe rølpe musikk?
Helst noe på engelsk, men alle forslag tas i mot

Tenkte noe sånn som
Blood for blood - going down the bar
pennywise - bro hymn
osv... helst ikke noe hip hop.

Btw, skal brukes på en fest, få folk i liv å rølpe det de kan!
Sorry hvis jeg skriver tullete
The lucky one
PairADice's Avatar
Irske drikkelåter/Generell irsk sjanger er det ofte litt "schwung" over. Dropkick Murphys er en av mine favoritter når det kommer til stemingsmusikk, eksempler på sanger er "What's Left of the Flag", "Drunken Lullabies" og "Seven Deadly Sins". Ellers er jo også The Pogues ganske kurrant, gjerne med slagere som "Irish Rover" og "Wild Rover". The Pogues og Dublineers har en relativt kul kombovariant av "Wild Rover", absolutt verdt å få med seg, selv om man knapt forstår hva Shane Macgowan synger da han var møkk dritings 25 timer i døgnet på den tiden.
Sitat av PairADice Vis innlegg
Irske drikkelåter/Generell irsk sjanger er det ofte litt "schwung" over. Dropkick Murphys er en av mine favoritter når det kommer til stemingsmusikk, eksempler på sanger er "What's Left of the Flag", "Drunken Lullabies" og "Seven Deadly Sins". Ellers er jo også The Pogues ganske kurrant, gjerne med slagere som "Irish Rover" og "Wild Rover". The Pogues og Dublineers har en relativt kul kombovariant av "Wild Rover", absolutt verdt å få med seg, selv om man knapt forstår hva Shane Macgowan synger da han var møkk dritings 25 timer i døgnet på den tiden.
Vis hele sitatet...

Kom til å tenke på en typ "bensinstasjon CD" fra før år 2000. Var en cd med masse kule irske låter, reale drikkeviser. Onkelen min pleide å spille den i bilen en hel sommer. Var bare bra låter men jeg klarer ikke huske hvem band som hadde den CD'n.

Husker dog at en av låtene het Paddle my own canoe.


Ts raga rockers, dum dum boys, cc cowboys og jokke er sjeldent feil nåt det gjelder rølp. Låter "alle" kan som gjør deg tørst på børst.

Blarney kanskje? El senven drinking nights? Nei klarer ikke huske tittel på album eller band.
Sist endret av frtoretang; 30. juli 2014 kl. 10:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
F.E.S.T. fra Halden promoterer seg i hvert fall som røplemusikk. Jeg er helt enig. March to the Grave er også fint. Du kan høre litt på dem mens du ser på en gæren brite som lagde Wolverine-klør.
The Real McKenzies og Flogging Molly er veldig bra, PairADice har forsåvidt blandet Flogging og Dropkick iom. at det er Flogging som har lagd sangene han lister opp der. Det bettyr ikke at Dropkick ikke er verdt å nevne siden de har noen konge sanger, der jeg liker the state of Massachusetts best
To fulle menn må vel være kongen av rølpelåter, men den er riktignok på norsk.
Band som NoFX, The Offspring, Youht Brigade, CKY, Misfits og The Hellacopters burde være innafor. Er ihvertfall de jeg har i samme spotify-liste som Pennywise. Rett-fram-drikke-øl-punk.
Sist endret av moret; 30. juli 2014 kl. 17:00.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Jokke & Valentinerne seff.. rølpemusikken über alles! Under all rølpen til Jokke & Co befinner det seg allikevel nok av braincandy..
Takker for svar, hørt om d\en del av det, men noe ukjent var det å
Luxus Leverpostei, Ingenting (fra Sandnes, ikke dem som synger "Kent"), Vinskvetten,
Edit: Gammel ingenting med original vokalisten(Kjartan)
Sist endret av suppesos; 6. august 2014 kl. 14:34.
Ole Ivars… Behøver jeg å si noe mer?
AC/DC er awesome på fylla.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Ole Ivars… Behøver jeg å si noe mer?
Vis hele sitatet...
Da skal man være ORDENTLIG drita før Ole Ivars blir bra...