Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 578
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg forsøkte forleden å dra opp Skyrim igjen, nå som moddere har smidd noen saftige juveler jeg vil prøve. Dessverre krasjer Skyrim til skrivebordet rett etter Bethesda logoen.
Forsøkte alskens "fixes," men ingen fungerte noe nevneverdig. Alt fra å forandre på lydinnstillingene mine, til å installere en RAM patch.

Nå nylig oppdaget jeg at spillet ikke gjenkjenner skjermkortet mitt. Under verktøy-menyen til Skyrim, viser det seg at jeg kan "velge" mellom to skjermkort. "Nvidea 8800" og "nvidea 8800." Ikke nok med at alternativene er like, jeg eier ikke skjermkortet. Maskinen min kjører et ATI Radeon 8800GS.

Edit: Tok et bilde.


Etter en google-økt fant jeg flere med samme problemet, men de fleste har løst sitt ved å skru av sitt interne skjermkort. Jeg sitter ikke på en laptop, dermed har jeg sannsynligvis ikke noe internt skjermkort å skru av.

Trådstarter av denne tråden på giantbomb.com hadde et liknende problem, men jeg forstod ikke løsningen deres. Jeg har lagt til TESV.exe under AMD vision engine control -- 3D application settings -- Save -- TESV.exe, uten at det hjalp meg. Det kan derimot være at jeg har missforstått tråden.

Fant nylig en post på en forum litt lengre nede i google resultatene som nevnte at problemet kom gjennom bruk av "ENB". Jeg har flere ganger reinnstallert Skyrim, og sitter på en ren innstallasjon. Googling henviser meg til http://enbdev.com/description_en.htm som er et prosjekt som skal bedre grafikken i diverse spill. Skyrim er ett av dem. Men jeg forstår ikke hvordan jeg kan ha et tillegg til spillet, når det nylig er reinnstallert. Sjekker om jeg finner noe "ENB" greier på computeren.

Jeg fant en fil i innstallasjonsfolderen ved navn d3d9.dll, da jeg slettet filen gjenkjente Skyrim grafikkkortet mitt igjen. Etter en kjapp (og automatisk) optimalisering av video-innstillingene fungerte Skyrim uten noe krasj.

Såvidt jeg kunne se har ingen lest denne tråden mens jeg skrev (flere posten som sannsynligvis har blitt slått sammen) men den er sikkert fin å ha om noen søter på det samme problemet...

Sist endret av Sio; 23. februar 2012 kl. 01:31.