Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3558
Hei , kjøpte meg nettopp ny tv. Sony Bravia 40" lcd

Har koblet til pc'n min med hdmi kabel.

Problemet er at etter en stund får skjermen rosa farge, ser alt men i helt feil farger. Dette skjer spesielt når jeg ser film.

Det jeg må gjøre er og enten åpne eller lukke pc'n for at tv skjermen skal få de vanlige fargene tilbake. Begynner og bli ganske plagsomt da dette skjer mange ganger i timen.

Noen som har opplevd det samme og hva kan jeg gjøre for og bli kvitt dette?

Helt ny hdmi kabel. Har også prøvd alle hdmi inngangene på tv'n men det samme skjer på alle.
Det bør heller ikke være noe galt med hdmi utgangen på pc'n siden jeg aldri har brukt den før. Slik at den kan ha blitt ødelagt.
Hadde samme problem, løste seg hvis jeg stilte inn sånn at tv-skjermen er en duplikat av pc-skjermen, antar at du nå har den som en utvidelse så du må dra over filmen/serien for at den skal vises på tv'en?
Stilles inn ved Fn + F4 på de fleste pc'er..
Sitat av ols1en Vis innlegg
Hadde samme problem, løste seg hvis jeg stilte inn sånn at tv-skjermen er en duplikat av pc-skjermen, antar at du nå har den som en utvidelse så du må dra over filmen/serien for at den skal vises på tv'en?
Stilles inn ved Fn + F4 på de fleste pc'er..
Vis hele sitatet...
Eller Win+P på Windows 7 (om trådstarter har det).
Høres ut som en hvilemodus eller strøm sparing...
Prøv å slå av alt dette på laptoppen, spesielt skjermkortet...
Trådstarter
53 1
Sitat av ols1en Vis innlegg
Hadde samme problem, løste seg hvis jeg stilte inn sånn at tv-skjermen er en duplikat av pc-skjermen, antar at du nå har den som en utvidelse så du må dra over filmen/serien for at den skal vises på tv'en?
Stilles inn ved Fn + F4 på de fleste pc'er..
Vis hele sitatet...
Bildet på tv skjermen er helt likt som det er på dataen. Så rekner med at den står på duplikat, men sjekker dette når jeg kommer hjem

Sitat av cazber Vis innlegg
Eller Win+P på Windows 7 (om trådstarter har det).
Vis hele sitatet...
Takk for tips..

Sitat av mrFreak Vis innlegg
Høres ut som en hvilemodus eller strøm sparing...
Prøv å slå av alt dette på laptoppen, spesielt skjermkortet...
Vis hele sitatet...
Ja, kansje. Når pc'n er koblet til strøm, har jeg fiksa satt på at den ikke skal slå av skjerm, aldri gå i dvale, osv..

Noe mer jeg bør gjøre der?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Drar opp denne igjen jeg, da jeg har problem med rosa skjerm selv. Koblet PC'en min til en 46" TV i dag med HDMI, og opplever at jeg får rosa skjerm i type 5-15 minutter, før den vises normalt i 10-30 minutter. Min 24" PC-skjerm er koblet til med DVI. Noen forslag?