Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3867
Hello! I sommer skal jeg til Voss på Ekstremsportveko og skal da bo ett lite stykke unna, (15 min om man sykler ca) lurer da på noen av dere som har noen god idè til fremkomstmiddel? ( utenom bil såklart) helst være litt kult, altså ikke bare en vanlig sykkel :P

gogo!
Blodtrimma moped... Med flammedekaler!
Budsjett? Hva har du førerkort til å kjøre?
white?'s Avatar
Trådstarter
ikke noe spesielt budsjett, bare at det skal være billig, har mulighet til å mekke det meste selv, har lappen på moped å bil men skal jo drikke :P
Star Trek Transporterbeam hadde jo vært fantastisk.

En firhjuling? Moped? Eller hva med en enhjulssykkel?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av white? Vis innlegg
ikke noe spesielt budsjett, bare at det skal være billig, har mulighet til å mekke det meste selv, har lappen på moped å bil men skal jo drikke :P
Vis hele sitatet...
Da er føtter og hest dei to lovlige framkomstmidla du har sånn grovt sagt.
Finn deg en billig 250cc 4-takt crosser, kjører glatt fra alt som heter ped og litt til.
Har selv en 250cc "mid-size" og har ennå å se att noen med blodtrimma ped tar meg på akselerasjon!
Det blir føtter eller pedaler uansett hvis du skal drikke, da er det jo lite spennende å finne på.
Jeg ville gått for en sitteklipper http://www.jonsered.com.au/storage/Jonsered/product/print/LT_2216_J310-065_11705.jpg
Vanvittig tøft og ikke minst idiotsikkert
Sitat av laksir Vis innlegg
Jeg ville gått for en sitteklipper
Vanvittig tøft og ikke minst idiotsikkert
Vis hele sitatet...
Jojo, men fortsatt ikke lov å kjøre med promille.
Fins ingen ting med motor som er lov å kjøre med i fylla.
Høres fornuftig ut, men min ville fantasi forteller meg at det er sannsynligvis mindre straff for å bli tatt på gressklipper enn i bil !
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Skal du drikke er jeg redd de eneste lovlige fremkomstmidlene er hest eller leketøy ala skateboard, rulleskøyter, sparkesykkel og.l.
Rulleskøyter går dog fort når du kommer opp i fart, men hest er best

Sitteklipper er per def. et kjøretøy. Du har med andre ord ikke lov å klippe plenen etter en sommerpils.
Sist endret av Sio; 2. mai 2010 kl. 19:33.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Da er føtter og hest dei to lovlige framkomstmidla du har sånn grovt sagt.
Vis hele sitatet...
Man kan ikke føre hest når man er beruset. Der gjelder de samme reglene som bil (jeg fikk så hatten passet nå jeg foreslo slikt for noen som holdt på med hester og slikt).
Sitat av meitemark Vis innlegg
Man kan ikke føre hest når man er beruset. Der gjelder de samme reglene som bil (jeg fikk så hatten passet nå jeg foreslo slikt for noen som holdt på med hester og slikt).
Vis hele sitatet...
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...mark/1.7105527
Sitat av Skralla1 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke si noe med sikkerhet, men den artikkelen siterer ikke loven på noe som helst vis, samtidig er det litt klønete å beslaglegge en hest på stedet
Sitat av Restyle Vis innlegg
Jeg skal ikke si noe med sikkerhet, men den artikkelen siterer ikke loven på noe som helst vis, samtidig er det litt klønete å beslaglegge en hest på stedet
Vis hele sitatet...
Poitiet hadde vel ikke kunnet la han fortsette hvis dette var ulovlig? Blir vel så og si det samme som oppfordring til lovbrudd?
Sist endret av Skralla1; 2. mai 2010 kl. 19:48.
Sitat av Skralla1 Vis innlegg
Poitiet hadde vel ikke kunnet la han fortsette hvis dette var ulovlig? Blir vel så og si det samme som oppfordring til lovbrudd?
Vis hele sitatet...
"Mannen fikk likevel fortsette rideturen hjem." Så han skulle egentlig ikke få lov, men han fikk det lell?
Sist endret av eskil2k; 2. mai 2010 kl. 20:16.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Gunnaren Vis innlegg
Longboard!
Vis hele sitatet...
Longboard er genialt. Absolutt et bra forslag.
Olabil med koppholder...
white?'s Avatar
Trådstarter
Haha altså, litt lettere å "kaste" fra seg den tingen man bruker å stikke av :P enn å hoppe ut av bilen å stikke av .. siden bilen skal jeg faktisk bruke jeg skal hjem ^^
så derfor noe som er enkelt, ( vi er 2 stk så hadde vært supert med noe begge kunne brukt) tenkte litt på å mekke en tandemsykkel av noe slag :P
olabil med trøpedal (dobbel)
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=19656635

Eletrisk scooter ftw!. Herlig å fyllekjøre med me tanke på de ikke går så altforfort.

Trenger ikke reg ellr lappen engang

Fred
white?'s Avatar
Trådstarter
haha genialt xD men litt dyrt for at den skal brukes en gang :P og mest sannsynlig ikke kommer til å se ut når "turen" er over
http://scootipuff.no/index.php?nr=90...i=59&startrow=

kjøp en sånn, tror de selger noen brukte på finn:-)
Sitat av ferrari Vis innlegg
http://scootipuff.no/index.php?nr=90...i=59&startrow=

kjøp en sånn, tror de selger noen brukte på finn:-)
Vis hele sitatet...
Er ikke lovelig. Du må trø den opp i 25 km/t så holder motoren 25km/ t i en liten stund, så må du trø den opp i 25 km/t igen osv.
Man kan dog kjøre ulovelig med å koble til fra to kontakter, da kan du bruke speed-hendelen og holde 35km/t, men dette er dog ulovelig. Har sittet på med naboen som har en scootipuff utalige ganger, det han gjør er å ha en liten plastikk/teip bit mellom de to koblingene, vist han blir stanset av snuten drar han ut denne plastikk/teip biten som sitter mellom koblingen, snuten tar scootipuffen inntil veivesenet for en sjekk og han slipper unna.

Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
Mopedbil
Vis hele sitatet...
Høres fet ut
Sist endret av omba; 3. mai 2010 kl. 17:09.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av laksir Vis innlegg
Høres fornuftig ut, men min ville fantasi forteller meg at det er sannsynligvis mindre straff for å bli tatt på gressklipper enn i bil !
Vis hele sitatet...
http://www.dagsavisen.no/innenriks/article438404.ece
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hva med elektrisk (sparke)sykkel?

Sparkesykkel eller slike gråe elektriske sykler som gamle damer fræser rundt på!

Koster svært lite på Happy/Crazy prize, batteriet holder en god stund, går ikke altfor fort, men fortere enn å gå
http://hvemerjohndoe.com/wp-content/.../unocycle2.jpg
Der har du det! Eller segway da
Sist endret av FlipWare; 3. mai 2010 kl. 20:16.
Sitat av Leiha Vis innlegg
Det blir føtter eller pedaler uansett hvis du skal drikke, da er det jo lite spennende å finne på.
Vis hele sitatet...
Sitat av mo3 Vis innlegg
Fins ingen ting med motor som er lov å kjøre med i fylla.
Vis hele sitatet...
Du har heller ikke lov å sykle mens du er påvirket av alkohol, siden du blir beregnet som en kjørende trafikant på veien... Kan du ikke bare gå eller ta buss da?
Har du tilgang til sveiseapparat!?
Dra til din lokale søppel plass skaff 2 gammle sykkler. Et lite bord\kasse av noe slag. Sveis sammen sykklene side ved side med bord\kasse i mellom. Styring må fikses, montere et 5 hjul i midten forann og styre "stak" til hver av sykklene evt finne på noe annet lurt. Plass til pils i midten. Evt monter liten radio.
Noen bekjente som laget en slik til "sykkel" tur til danmark. Med en svær parasol bakerst. Og montert rullestol i fronten. Har desverre ingen bilde :P
Sist endret av Mrlarsen; 3. mai 2010 kl. 20:53.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Man kan ikke føre hest når man er beruset. Der gjelder de samme reglene som bil (jeg fikk så hatten passet nå jeg foreslo slikt for noen som holdt på med hester og slikt).
Vis hele sitatet...
Er du sikker? ;P. Politiet stoppa en berusa mann på veg hjem fra fest på hest her nå i helga, uten at det fikk konsekvenser hehe.

Kilde: http://www.ta.no/nyheter/grenland/article5097947.ece

Edit: Kanskje det er forskjell om man sitter på hesteryggen eller fører hest med kjerre?:P.
Sist endret av BoinTjau; 3. mai 2010 kl. 20:54.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Homemade Retard
zeicko's Avatar
taxi ! i rest my case