Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 567
Eg skal ta urinprøve for rusmidler. Min kompis har supplert meg med Ritalin av og til siden han også har diagnose ADD selv.

Eg har allerede tatt EKG og er snart ferdig med alt som må gjerast. Urinprøven må tas imårra og sist gang eg tok ritalin var på mandag.

Spørsmålet er: Om ritalin slår ut på prøven vil eg ikkje få resepten da?
Anonym bruker
"Sprudlende Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Med mindre de tester deg for amf slår det ikke ut men om de testet for det så ja. Men du har jo ADD så bare vis diagnosen og fortell dem det er medisinene dine inntil du har fått egen resept? Tenker at de lar det gå bare si det hjelper deg så mye å gå på ritalin og at du ikke kunne holde ut å vente til du selv fikk diagnosen, feks si at det var først når du fikk prøve kompis sin medisin at du skjønte du virkelig hadde add og begynte med utredning fordi du får så utbytte av medisinene og ser fram til å endelig få din egen resept
Isåfall ville jeg prøvd meg på no sånn som: Jeg skjønner nå det var dumt å ikke vente og angrer, men jeg var så utrolig spent på hva/hvordan medisinen kunne funke på meg. Så du fikk prøve en pille av en du kjenner som også har adhd. MEN, metylfenidat (virkestoffet i ritalin) slår ikke ut på vanlig immunologisk screening/ mest standard testene for narkotika i urinprøve. Det må letes spesifikt etter det. http://www.rustelefonen.no/2014/06/p...v-sidemisbruk/