Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2965
Anonym bruker
"Hjemmelaget Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan ikke få i meg THC da jeg går på urinprøver. Funker CBD olje uten THC? Mot f.eks angst og uro? Er de på helsekost i Sverige bra?
Ut i fra det jeg har lest på mange andre tråder her inne funker de med høyest CBD innhold best, men de er også dyrere. Eneste jeg tør å si sikkert er at det er lite sannsynlighet for at det slår ut.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Ut i fra det jeg har lest på mange andre tråder her inne funker de med høyest CBD innhold best, men de er også dyrere. Eneste jeg tør å si sikkert er at det er lite sannsynlighet for at det slår ut.
Vis hele sitatet...
Høyest CBD innhold? Som i høyest THC innhold?
Høyest CBD innhold som i høyest CBD innhold.

THC og CBD er forskjellige stoffer.
Ja det funker. Men ikke dra alle cbd-oljer under samme kam.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Trodde THC var en selvfølge nærmest i CBD olje? Er jeg sikker på at det ikke blir utslag på urinprøver hvis jeg har en CBD olje som skal være uten THC?
nei du er ikke sikker da cbd olje kan inneholde små mengder thc, selv om de sier det er uten thc.
finnes kanskje noen VELDIG dyre varianter (tenker de må være veldig dyre for å ta ut det som er av thc) cbd oljer som du kan være sikker med, men har ikkeno info om evt hvilke.
CBD-olje er en olje som er utvunnet i fra industrihamp, som er en cannabisplante som i veldig liten grad innholder THC (<0,3)
CBD/THC ratio 1:<0,3 klassifiserer oljen som en CBD-olje, da innholdet av THC er så mikroskopisk at den ikke vil være psykoaktiv.
Vis hele sitatet...
https://www.kreftfri.no/tekstforklaring/cannabisolje

CBD olje inneholder vanligvis 0,3% THC eller mindre, men det finnes også typer som har mer/mindre THC innhold.
Om det slår ut eller ikke er vanskelig å si da CBD olje ikke er særlig regulert og de fleste merkene har forskjellige brukerdoser.
En type vil kanskje slå ut lite eller ingenting mens en annen igjen kan slå ut mer.
De med høyest innhold vil selvfølgelig fungere best, men prisen er også deretter.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg skjønner at jeg er nødt til å skrinlegge idéen om å bruke det. Kan ikke sette lappen i fare. Det er det ikke verdt..
mulig du kan få det på resept, hvis du har en veldig liberal lege og god grunn.
da vil ikke lappen ryke om evt testing blir gjort og det er "innafor" thc grensene, vil jeg tro.
f eks thomas seltzer testa jo cbd olje for en av episodene hans av trygdekontoret helt åpent, men da på resept.
Tidligere i år tok jeg 4 urinprøver som ikke gav utslag mens jeg brukte oljen fra CBD2life 20% (brukte ca ca 28-60mg cbd daglig = 1-2 pump) Oljen inneholder max 0,2% thc. Jeg hadde brukt oljen i litt over tre måneder.

Jeg har prøvd et par oljer uten thc, men ikke fått noen effekt. Ønsker å dele noe som ble sagt i en mailkorrespondanse:
"Gällande Thc så innehåller våra oljor max 0,2% Thc. Det gäller alla oljor.
Ofta innehåller de ca. 0,07-0,1% Thc.
Detta är väldigt liten mängd, men tillräckligt för att kroppen skall kunna känna igen dessa molekyler och använda sig ev dem.
Jag förstår att Thc-fri olja inte fungerade så bra för dig.
Ett isolat, d.v.s en molekyl, har inte all den information som hela växten har.
Att plocka ut en molekyl - Cbd - och tro att detta skall ge samma effekt som att äta hela plantan, har missat en del grundläggande principer om hur vår värld fungerar.
Allt fungerar i symbios. Hela hampaplantan fungerar i symbios, och innehåller cannabinoider, så som vi själva tillverkar cannabinoider, s.k. ”endocannabinoider”. Alla dessa samspelar med varandra för att hjälpa kroppens endocannabinoida system.
Det går inte att få bra effekt om man enbart plockar ut en molekyl.

Det är därför vi använder oss av hela plantan i våra extraktioner.
Thc-nivån mäts på plantan direkt ute på fältet. Plantorna skördas innan de uppnått en Thc-nivå på 0,2% - därefter används hela plantorna för att göra våra extrakt. "
Sist endret av Dr.PsyceliumX; 3. oktober 2019 kl. 11:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bumper tråden litt, beklager det.

Har noen erfaring med cannaway pure gold? Det står oppgitt 600mg cbd i 30ml flaske. Kostet meg 1000kr.. Synes ikke jeg merker noen ting av den, lurer på om den for svak?