Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5269
Hei peeps!

Da skjedde det meg, bagasjen min ble igjen i Oslo mens jeg dro til utlandet for å se fotballkamp. I bagasjen som ikke dukket opp før etter 3 dager lå billettene til fotballkampen vi skulle se, vi rakk dermed ikke å få disse før kampen.

Noen som har noen erfaring med å få slikt dekt av flyselskap/forsikring? Eller er det vårs feil som la billettene i bagasjen? Det var forøvrig billetter for noen tusen kroner hvis det har noe å si.

Setter stor pris på svar
Da har du vel lært at verdisaker ikke skal ligge i innsjekket bagasje, men i håndbagasjen.

Tror ikke flyselskapet dekker noe, du må nok heller kontakte forsikringsselskapet ditt og bruke reiseforsikringen.
Du får lese flyselskapets vilkår ved forsinket bagasje og se om dem gir noen erstatning. Men det er vel mest klær og toalettsaker dem erstatter.

"Noen tusen" kan du nok glemme tror jeg.
Det står i forsikringsvilkårene dine hva som evt dekkes. Se under avsnittet for reisegods.
Jeg ville antatt at dette dekkes. Alle økonomiske tap forsinket eller tapt bagasje fører til, trodde jeg var regeln. Men ingen andre enn reiseselskapet og forsikringsselskapet ditt kan svare deg konkret.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av celtseus Vis innlegg
Jeg ville antatt at dette dekkes. Alle økonomiske tap forsinket eller tapt bagasje fører til, trodde jeg var regeln. Men ingen andre enn reiseselskapet og forsikringsselskapet ditt kan svare deg konkret.
Vis hele sitatet...
Ikkje om du har brote sikkerhetsforskriftene til flyselskap og forsikringsselskap. T.d. europeiske skriv veldig klart at dei ikkje erstattar verdipapir, og flyselskap brukar å spesifisere at ting du er avhengig av, og som er lovleg å ha med i kabinbagasjen, eller verdifulle gjenstander som kamera etc. må pakkast i kabinbagasje.

Her er faktisk vedkommande sjølv å laste i ikkje heilt uvesentleg grad
Takk for svar alle!

Vet at jeg skulle hatt de i håndbagasjen, og blir definitivt å ha de der neste gang. Prøver å sende til forsikring og sas så får vi se hva som skjer!