Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 825
Hei. Lurer på om det er noen som har erfaring med alternativer til microsoft exchange?

Vi er en liten gruppe på 12 personer som skal fordele oppgaver, dele kalendere, notater, epost og ha intern chat samlet på èn og samme plass.

Er det noe som er lettvindt, og kanskje gratis å bruke til dette?
Har prøvd Citadel, men her er det litt fram og tilbake hvorvidt dette er lettvindt å bruke for folk som ikke kan så mye om datamaskiner.
Det er også et "krav" at det man legger til på en eventuell nettside blir synkronisert ut mot enhetene man har koblet opp mot dette systemet.

Noen tanker noen?
Google dekker vel egentlig alle deres behov når du kombinerer diverse tjenester som Hangouts (chat), Gmail, Drive (dokumenter osv) og kalender.
Jeg har et par kunder som bruker Zimbra (rene lunixmiljøer).
/dev/urandom
RandomiZed's Avatar
Trådstarter
Zimbra, såvidt jeg kunne se kontrollerer DNS mot min NATede ip og får fail under initisaliseringen av installeringsprosesen.

har googlet og lest litt, google har forsåvidt det vi trenger, men det er ganske spredt.
Tror det jeg er på utkikk etter en gratis, og lettvindt collaboration suite.
kanskje zentyal hadde vert noe for dere???

http://www.zentyal.org/
Sikkerhetsklarert
Jeg har også forsøkt å finne dette ved et par anledninger. Som flere har nevnt så har du zimbra og Google apps. Exchange ligger i mine øyne milevis over disse i funksjonalitet og brukervennlighet både for admins og sluttbrukere. Om jeg skulle valgt så måtte det blitt Gapps, men det er heller ikke gratis.

Er Bpos/Office365 et alternativ? Der får du full exchange for en billig penge.
/dev/urandom
RandomiZed's Avatar
Trådstarter
Skal teste ut zimbra nå, måtte bare frigjøre plass på vmet mitt og legge inn ubuntu.. Satser på at det er det vi ser etter.
Har til nå testet ut, Do, asane, Cyn.in, gapps, Zenhost og nå Zimbra.