Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2438
Anonym bruker
"Fiendtlig Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I går var en liten gjeng som trippet sammen. Vi tok rundt 250ug hver, så det var en relativt sterk trip. Selv om jeg aldri liker (eller klarer) å bruke mobilen når jeg tripper, måtte jeg sjekke noe på den. Og da ble jeg bare sittende å stirre på den en stund før jeg begynte å tenke.

Først tenkte jeg på alle som har vært involvert i prosessen som gjør at jeg har denne i hånden min nå, fra han som solgte den til meg, til trailersjåføren som leverte den, til kapteinen som kjørte tankskipet osv. Så tenkte jeg på alle ingeniørene som har vært involvert, alle som har tatt en avgjørelse i styremøtet, alle som har designet den. Deretter de som graver frem mineralene i Afrika, og de som faktisk at funnet ut hvordan plast, glass, batterier, høyttalere osv lages.

Dette nettverket ble større og større og jeg klarte på et vis å se for meg alle menneskene som var involvert i dét det visuelle bildet zoomet ut i fantasien min.

Dette fascinerte meg, men så begynte det å bli sykt. Plutselig kunne jeg på en måte gå inn i livene til hver eneste menneske i nettverket og se hele livet deres gjennom deres øyne frem til de var ferdig med sin involvering i mobilen, og i hodet mitt føltes det som det gikk hundrevis av år, for jeg var lenge inne i hver "person". Men jeg kunne ta pauser og komme tilbake hit igjen, og så lukke øynene i velge et annet liv å se på.

Det føltes veldig drømmeaktig, for jeg husket ikke så mye i det jeg "snappet ut" igjen. Men jeg satt igjen med et inntrykk av å ha levd et annet liv, selv om jeg bare holdt på med dette i noen timer. Men det er helt rart hvor ekte det føltes og hvordan tiden på en måte ikke er relativ når man tripper.

LSD er og blir helt fantastisk, med riktig set og setting. Lenger ut i trippen ble alt mer udefinerbart og jeg ble ganske borte i meg selv, men når jeg sitter her i dag synes jeg det var svært interessant med dette tankeeksperimentet.
Jeg har hatt lignende tanker med et annet psykadelika, ikke under selve trippen, men i etterkant (afterglow perioden). Om hvordan Ipader, telefoner osv har kommet til verden. Alle komponentene som har måttet kommet sammen for å skape dette. Plast, glass, metall, osv osv og alt arbeidet som er gjort opp igjennom tidene for at akkurat dette skal være mulig. fascinerende greier.
Veldig kult.

Jeg har selv denne "evnen" og kan oppleve mer eller mindre det samme som du beskriver. Og dette i totalt edru tilstand nesten når som helst.
Det er totalt frivillig, så det er ikke slitsomt eller hemmende på noen som helst måte, det er faktisk utrolig befriende og spennende.

Litt vanskelig å forklare, men hva som trigger mine er store overblikk over byer. Områder med mange, mange forskjellige menneskeliv.
Jeg sitter mye på Google-maps og cruiser rundt over byer som er å få i 3d eller ser på walktrough videoer av storbyer (Tokyo er favoritten) for å trigge opplevelsene. Som sagt kommer dette relativt lett og ofte i edru tilstand, men vil si det er lettere etter litt THC.

Så jeg kan for eksempel se en walktrough-video laget av en kul japaner som går rundt i gatene i Tokyo og plutselig bli kastet inn i en slags trip eller vision hvor jeg kan se enten i tredje eller første-person livet til et menneske utfolde seg. Noen ganger er det korte øyeblikk, andre ganger lange. Noen ganger hopper jeg til forskjellige punkt i livet til dette menneske, både fortid og nåtid, men sjeldent fremtid.
Det er ingen grenser for hva jeg ser, jeg kan se familier rundt middagsbordet. Stressende kontorlokaler, en yrkessjåfør som sitter å driter på en dass, en heismontør på vei hjem fra jobb. Noe av det sterkeste med opplevelsen er at jeg kjenner følelsene til disse menneskene veldig sterkt.
Heismontøren har kjærlighetssorg. Kokken opererte tåen sin for 16 dager siden og plages av det, en ung gutt skulker skolen og vurderer selvmord, andre bruser av lykke over både det ene og det andre i akkurat det gitte øyeblikket.

Antar for å referere til OP; er dette som du skriver bare merkelige tanker? Eller fantasi som løper løpsk, eller er det noe mer, noe større?
Jeg er åpen for at huet mitt maler disse bildene / "trippene" men helt ærlig; det kjennes ut som en slags overnaturlig hendelse.

Tar igjen forbehold om at jeg høres rimelig loco ut, og det kan hende jeg har fått kvoten min av både psychedelics og meditasjon opp gjennom, men hey - gøy å dele med dere!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I går var en liten gjeng som trippet sammen. Vi tok rundt 250ug hver, så det var en relativt sterk trip. Selv om jeg aldri liker (eller klarer) å bruke mobilen når jeg tripper, måtte jeg sjekke noe på den. Og da ble jeg bare sittende å stirre på den en stund før jeg begynte å tenke.

Først tenkte jeg på alle som har vært involvert i prosessen som gjør at jeg har denne i hånden min nå, fra han som solgte den til meg, til trailersjåføren som leverte den, til kapteinen som kjørte tankskipet osv. Så tenkte jeg på alle ingeniørene som har vært involvert, alle som har tatt en avgjørelse i styremøtet, alle som har designet den. Deretter de som graver frem mineralene i Afrika, og de som faktisk at funnet ut hvordan plast, glass, batterier, høyttalere osv lages.

Dette nettverket ble større og større og jeg klarte på et vis å se for meg alle menneskene som var involvert i dét det visuelle bildet zoomet ut i fantasien min.

Dette fascinerte meg, men så begynte det å bli sykt. Plutselig kunne jeg på en måte gå inn i livene til hver eneste menneske i nettverket og se hele livet deres gjennom deres øyne frem til de var ferdig med sin involvering i mobilen, og i hodet mitt føltes det som det gikk hundrevis av år, for jeg var lenge inne i hver "person". Men jeg kunne ta pauser og komme tilbake hit igjen, og så lukke øynene i velge et annet liv å se på.

Det føltes veldig drømmeaktig, for jeg husket ikke så mye i det jeg "snappet ut" igjen. Men jeg satt igjen med et inntrykk av å ha levd et annet liv, selv om jeg bare holdt på med dette i noen timer. Men det er helt rart hvor ekte det føltes og hvordan tiden på en måte ikke er relativ når man tripper.

LSD er og blir helt fantastisk, med riktig set og setting. Lenger ut i trippen ble alt mer udefinerbart og jeg ble ganske borte i meg selv, men når jeg sitter her i dag synes jeg det var svært interessant med dette tankeeksperimentet.
Vis hele sitatet...
Høres ut som tegn til ego-dissolution Hvor stor dose var det?
Hehe, ikke rart Steve Jobs har nevnt at LSD er noe av det viktigste som har skjedd i livet hans. (Ingen trygg kilde på dette.)

Når jeg Microdoser LSD så øker sensitiviteten min og egoet blir mindre, som gjør at jeg kan ta bedre strategiske avgjørelser uten å være påvirket av følelser i like stor grad som ellers.

Veldig lett visualisere mønstre. Man ser ting veldig klart for hva det faktisk er. Det drar meg ut av underbevisstheten og lar meg se inn «ovenifra» fra et nøytralt standpunkt.

Et fantastisk verktøy for kreativt arbeid og forretningsutvikling!
Kjenner til lignende opplevelser. Jeg fikk svært lik følelse på sopp etter å ha drukket en alkoholfri øl. Ellers har jeg fått det ved inntak av frukt, historien om treet og hvor det har vært(f. Eks tropisk landskap). Inntar man plantepsykedelika er d ikke sjeldent at man får historien om planten man har inntatt og historien fram til det havnet i hendene.
Sist endret av Bearass; 5. oktober 2019 kl. 23:39.
R.i.p 23.04.2021
Fikk samme greier selv når jeg holdt på. Også på andre kjemikalier som fks amfetamin og heroin.jeg kunne falle in i en tankeloop og se for meg valmuer bli plantet i Afghanistan og folkene som gikk og kuttet i planten.så ble opiumen høstet og bringet til et sted der man kunne føle kjemikaliene som ble tilsatt.man kunne føle elendigheten til folkene som var involvert.hele reise fra frø til gata. Blir ofte sånn etter jeg knasket mye sopp i min ungdomstid.
Sist endret av Tarm; 6. oktober 2019 kl. 00:11.
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Høres ut som tegn til ego-dissolution Hvor stor dose var det?
Vis hele sitatet...
det der er ikke nær egodød, og TS sier dose i 2 setning..

har tatt massive doser sopp og syre uten toleranse for noe som påvirker serotoninreseptorene, men kan ikke si noen av de var egodød. det eneste jeg kan si jeg føler jeg har nådd det på er n.n-dmt fler ganger, ca 50mg+ uten toleranse.

mener ikke være kverulant, og mulig folk har opplevelser med andre stoffer som setter mine i sjakk, men en reell egodød for meg er noe mye mer spesielt enn selv en dyp trip, og personlig kun kommet "dit" etter å ha fordampa dmt.

anbefales forsåvidt, da jeg føler selv en massiv dose røyka dmt er mye sterkere trip, men mildere på psyken de gangene man får en "bad" trip pga hvor lenge det varer (selv om av mine snart 30 år levende så føltes en av trippene på røyka dmt som kanskje 1-5 år).

vil strekke d så langt at selv folk som ikke har prøvd noe mer psykadelisk enn cannabis og vil utforske den veien bør starte med kontrollerte og sporadiske doseringer med røyka dmt, selv om jeg har sett folk ikke takle det også, men i mye mindre grad enn jeg har sett folk ikke takle syre/sopp osv.
Fascinerende å lese. Jeg håper at jeg får prøvd noe som dette før jeg stryker med.
Sitat av 3mma Vis innlegg
Hehe, ikke rart Steve Jobs har nevnt at LSD er noe av det viktigste som har skjedd i livet hans. (Ingen trygg kilde på dette.)
Vis hele sitatet...
Ingen trygg kilde, nei, men jeg kan bekrefte at han gir LSD mye av æren for sin suksess
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
det der er ikke nær egodød, og TS sier dose i 2 setning..

har tatt massive doser sopp og syre uten toleranse for noe som påvirker serotoninreseptorene, men kan ikke si noen av de var egodød. det eneste jeg kan si jeg føler jeg har nådd det på er n.n-dmt fler ganger, ca 50mg+ uten toleranse.

mener ikke være kverulant, og mulig folk har opplevelser med andre stoffer som setter mine i sjakk, men en reell egodød for meg er noe mye mer spesielt enn selv en dyp trip, og personlig kun kommet "dit" etter å ha fordampa dmt.

anbefales forsåvidt, da jeg føler selv en massiv dose røyka dmt er mye sterkere trip, men mildere på psyken de gangene man får en "bad" trip pga hvor lenge det varer (selv om av mine snart 30 år levende så føltes en av trippene på røyka dmt som kanskje 1-5 år).

vil strekke d så langt at selv folk som ikke har prøvd noe mer psykadelisk enn cannabis og vil utforske den veien bør starte med kontrollerte og sporadiske doseringer med røyka dmt, selv om jeg har sett folk ikke takle det også, men i mye mindre grad enn jeg har sett folk ikke takle syre/sopp osv.
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke det der var nært egodød, men tegn til ego-dissolution (svakere grep av ego som åpner opp for å leve seg inn i andre mennesker, dyr, planter etc).
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Jeg sa ikke det der var nært egodød, men tegn til ego-dissolution (svakere grep av ego som åpner opp for å leve seg inn i andre mennesker, dyr, planter etc).
Vis hele sitatet...
Dette er vel kjent som "egoerstatning". Det hender enkelte ganger på heftige doser syre/flein, men er vnligere på bl.a. Salvia. Det bør anses som en ekstrem opplevelse, man kan lese rapporter om de som skal ha levd hele livet til et tre og lignende
Anonym bruker
"Sikker Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av [protus] Vis innlegg
Dette er vel kjent som "egoerstatning". Det hender enkelte ganger på heftige doser syre/flein, men er vnligere på bl.a. Salvia. Det bør anses som en ekstrem opplevelse, man kan lese rapporter om de som skal ha levd hele livet til et tre og lignende
Vis hele sitatet...
Dette forklarer veldig mye for meg. Første (og foreløpig siste) LSD tripp jeg hadde så opplevde jeg at jeg var jorda, som i planeten jorden. Og det var ufattelig slitsomt. Det føltes ut som "jeg" brukte 100% av alle kreftene "jeg" hadde hele tiden, i en evighet. Det har gitt en helt ny definisjon av slitsom for meg. Moder jord bruker 100% av kreftene sine på å opprettholde alt som er her, hele tiden. Alltid overbelastet. Får aldri pause. Alt for å holde på alt vi har her på jorda. Har ALDRI følt meg så sliten før.

Da gikk det opp for meg en del ting, bl.a hvor hardt forfedrene mine hadde arbeidet, kjempet og slitt for at jeg skulle ende opp med å være her jeg er i dag. Det var en oppvekker på hvor mange som har slitt og jobbet livet av seg for at jeg skal kunne slappe av og ta det rolig som en slakk stoner. Parallelt med dette, fikk jeg og CEVs hvor jeg så historien fra jorda ble skapt til datoen Hoffman synteserte LSD for første gang i en loop som gikk raskere og raskere på en gang.

Opplevde også andre ting i denne trippen, alt loopa og det føltes ut som jeg var i helvete sammen med kompisen min som trippet med som var "djevelen" i en evighet. Valget jeg fikk for meg jeg hadde var å enten drepe djevelen (kompisen min) eller meg selv for å escape helvette. Endte opp med å innse at jeg aldri kunne skade et annet menneske og tenkte det måtte bli meg selv. Slo meg selv i hodet med en planke, til kompisen min fikk ringt ambulanse og politi.

Det var så masse som skjedde denne trippen. Jeg hadde døgnet i 2 dager og kombinerte første gang jeg trippet med weed og det var nok grunnen til at jeg "bæda". Dette skjedde for 2 år siden, og livet mitt har forandret seg drastisk siden. Jeg setter pris på ALT, har fått et helt annet perspektiv på livet. Etter den gangen har jeg sluttet helt med drugs, har fått utdanning og jobb på stell, og setter pris på hver dag som går.

Det var en veldig dyr lærdom, og dette er noe jeg tenker på hver dag fortsatt. Jeg fikk rulleblad og ødela ganske mye for både meg selv og kompisen min, da vi begge hadde plettfritt rulleblad fra før og holdt på med utdanninger som krevde plettfritt rulleblad. Ble kastet inn i en depresjon, mistet dame og jobb og ble tvunget til å bruke året etter på å bearbeide alt jeg har supressa de siste årene som stoner. På tross av det negative, så er jeg innmari glad at jeg fikk øynene opp og ser livet på en helt annen måte nå. Livet edru er ikke kjedelig. Livet er en tripp.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Slo meg selv i hodet med en planke, til kompisen min fikk ringt ambulanse og politi.
Vis hele sitatet...
Gikk det bra da ?
Anonym bruker
"Sikker Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av [protus] Vis innlegg
Gikk det bra da ?
Vis hele sitatet...
Ja, altså jeg var ikke så veldig effektiv, men har et ganske godt arr på kjeven etter det som jeg mest sannsynlig kommer til å ha med resten av livet. Får en god påminnelse hver gang jeg ser meg selv i speilet. Men ja bortsett fra det så gikk det ganske greit. Jeg hadde slutta å bæde meg når politiet kom, utifra hva jeg har hørt så var jeg veldig rolig, blodig og satt meg frivillig i håndjern. Husker jeg ble ledet inn i varebilen til politiet. Ble stengt inni bak i bilen i 30 sek, det var litt av en opplevelse, var mørkt, men jeg var ikke redd. At politiet kom var en bekreftelse på at jeg var ute av helvete. Ble sluppet ut etterhvert og politiet forsto fort at jeg ikke var en voldelig person, og hjalp meg å få skylt ut jord og mold fra øre og nese. De tilkalte ambulanse og gidde meg litt vann. Ambulansepersonellet var veldig imøtekommende. Kom på sykehuset og doktor sydde igjen deler kjeven min. Fikk noe beroligende IV, de tok blodprøve og fikk lov til å gå etterpå. Så helt forjævlig og hoven ut i trynet i sikkert to uker etterpå. Synes jeg straffet meg selv godt nok, men fikk en bot fra politiet på 2k eller no.