Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1492
Har noen erfaringer med dette? Går på effexor/venaflaxin (har nettopp kuttet fra 150 mg til 75 mg) og lurer på hvordan mikrodosering vil funke evnt ikke funke i kombinasjon....?
Hei, jeg går ikke på antidepressiva selv, men her ville jeg vært litt forsiktig. Nå vet jeg ikke om mikrodosering og Venaflaxin skaper noen komplikasjoner når kombinert, det er derimot mange som forsøker å erstatte antidepressiva med mikrodosering, for noen fungerer dette, andre ikke. Det er jo ikke slik at det er noen garanti at du får ønsket virkning, uansett om du går på antidepressiva eller ikke.

Personlig har jeg hatt mye nytte av mikrodosering selv, så langt, LSD hvis du lurer. Det jeg tror mange kan brenne seg på er å ikke seponere antidepressiva, tviler sterkt på at det er en god ide å gå "cold turkey" på disse, det ville jeg ikke gjort uansett. Men jeg søkte litt; Her er det to tråder hvor to personer nevner de har gått på Venaflaxin/Effexor og mikrodosert uten problemer.

https://www.reddit.com/r/microdosing...g_and_effexor/

https://www.reddit.com/r/microdosing...on_effexor_xr/

Hadde jeg vært deg, ville jeg forsøkt en dose på 8-15ug (Dosering på sopp har jeg ikke så mye greie på...Men ut ifra det jeg har sett så ville jeg tippet 80-150mg?) Jeg ville prøvd én dose og sett hvordan det gikk.
Sist endret av Marriese; 15. mai 2019 kl. 16:40. Grunn: Skriveleif
Trådstarter
10 1
Takk @Marriese for svar og lenker! Jeg seponerer as we speak, men vil ikke gjøre det for raskt. Jeg for prøve meg forsiktig frem��
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lykke til med å komme deg av efexoren! Det var et helvete for meg, fikk helt grønnjævlige brain zaps..
Husk at mange slike medisiner blokkerer effekten av ymse psykedelika. Aner ikke om det gjelder Effexor, men Escitalopram/Cipralex samt mange andre antidepressiva blokkerer totalt effekten av LSD og MDMA. Psylocibin derimot fungerer stort sett fint, muligens litt høyere toleranse bare.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
10 1
Update!

Tenkte oppdatere etter å ha testet ut i over en uke nå. Det går bra med MD LSD / Effexor, men det som ikke gikk bra var at jeg stoppet quentiapin og tramadol cold turkey etter å ha lest om farlig kombinasjonsbruk på reddit (spes tramadol). Shit, jeg hadde ingen anelse om hvor vanedannende tramadol var og hvor mye det fucka med hodet mitt�� Hadde en helvetes dag på søndag hvor jeg tok 10 ug lds og lot vær å ta 150 mg nobligan/tramadol som jeg har tatt i lang tid�� Endte opp med å dele en 150 mg nobligan i 3 deler på kvelden og tok en av delene, da jeg ikke holdt ut lenger. Så nå seponerer jeg sakte alt jeg har gått på og håper det stabiliserer seg etterhvert��
Man skal være veldig forsiktig med å ta SSRI (antidepressiva) i kombinasjon med psykedelika. Begge to påvirker serotoninsystemet og man kan finne haugevis av anekdoter der folk har opplevd veldig ubehagelige effekter som resultat av å ta begge i for nær tidsperiode av hverandre.

Om jeg var deg hadde jeg tatt disse anekdotene og advarslene folk gir med ytterst seriøsitet, ettersom at mange hevder det kan føre til serotonin syndrome, som kan være dødelig.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok Tramadol på Effexor én gang, og det kjentes definitivt ikke sunt ut. Styrken og varigheten på rusen ble tredoblet, og jeg fikk litt den samme "kokte" følelsen i skallen som fra større doser MDMA. Dét sagt så er det heller ikke bra å bråseponere SSRI med kort halveringstid. Sannsynligvis er det en dårlig kombo å bruke seratonergiske rusmidler når man går på en medisin som påvirker de samme reseptorene. Om man trenger antidepressiva for å klare hverdagen er en gjerne heller ikke der i livet at det er plass til narkotika. Blir fort bortkastet behandling av sånt, og det er en tap-tap situasjon for alle.
Trådstarter
10 1
Poenget for meg med å prøve MD var jo å slutte med antidep, men skjønner nå at jeg var litt for ivrig, burde seponert antidep helt først. Tramadol har jeg tatt daglig lenge uten å vite hvor farlig stoffet er, så nå må jeg seponere det og...