Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1768
Jeg brukte GHB daglig i ni måneder og valgte til slutt å gå av. Vil dele opplevelsen med dere. Jeg var i en situasjon der det ikke var noe mulighet med avgiftning så måtte ta saken i egne hender. Fikk med meg en venninne og reiste unna. Før jeg dro kvitter jeg meg selvfølgelig med alt som var hjemme. Jeg tar urinprøver jevnlig så kunne bruke xanax de to første døgnene. Og alkohol. Mye alkohol! Det var verst de to første nettene da jeg var drita og hadde mye hetetokter. Men de to neste nettene gikk en del bedre. Det har ikke vært store utfordringer som ikke alkoholen ikke tar knekken på. Jeg er nå på mitt femte døgn uten og har i dag drukket to øl. Ingen piller siden søndag. Formen er veldig opp og ned, men føler absolutt at det verste er over. Det skal sies at jeg tar elevanse i tillegg. Men jeg føler at jeg kan fungere normalt nå og at det skal godt gjøres å merke overgangen fra rusa til rusfri for andre. Må nevnes at ingen andre enn en person har visst at jeg har brukt i perioden og at det har vært brukt samtidig med skole så jeg har ikke vært griserusa. Ligget på 40-50ml i døgnet. Jeg er spent på dagene fremover og hvilke utfordringer jeg møter på, men kan dele her om noen er int? Jeg starter på universitetet om knappe tre uker så håper jeg har kommet meg såpass innen den tid at der skal gå greit. Så mitt råd hvis du er motivert nok er å drikke nok alkohol. Vet ikke om dette var noe som helst nyttig eller interresant, men for meg ble det bedre enn hva jeg forventet. Da det står mange skrekkhistorier på nettet om det å gå av kork.
Hvordan havnet du i situasjonen der du brukte GHB daglig? Litt til fest i helgene også ballet det bare på seg eller?
Trådstarter
5 3
Startet med fest også ble jeg hekta en gang tidligere. Alt ble kaos, så ble jeg varetektsfengslet. Også kom jeg ut startet på skole, og hverdagen kom.. endte med å begynne på nytt. Har fulgt opp skole hele veien, men søvnrytmen blir jo helt fucka. Og jeg kan ikke juge alle rundt meg i trynet lenger, så nå måtte jeg ta grep. Første kveld alene hjemme nå, uten alkohol eller piller så kjenner at jeg ikke er helt i vater enda! Men innen et par uker bør det vel være greit? Jeg klarer meg helt fint liksom, går på butikken, vært på stranda, men har sånn småsug innimellom. Og noen «rier» med ubehag. Og mye dårlig samvittighet som kommer til overflaten ��
Altså du har jo en storfordel med at du innser problemet selv før noen andre gjør det. Vil tro det er mye verre å slutte om du slutter for noen andre isteden for deg selv. Når det er sagt tror jeg ikke du har noen lett vei foran deg, men at om du klarer og holde hode og kropp opptatt (trening, lesing, sykling, gamining eller what ever) så letter det symptomene siden tankene er en annen plass enn at du bare tenker på hvordan du føler deg. Bare ri av stormen, og den dårlige samvittigheten er sikkert dårligere enn den bør være. Alle har gjort noe dumt en gang i blandt og ting ordner seg.
Trådstarter
5 3
En liten update om det er av interesse: Jeg er på den 8. dagen og det går mye bedre på dagtid, men søvnen er fortsatt ganske fucka. Mulig det er varmen i tillegg. Jeg vil bare si til dere der ute som vil gå av hjemme at det er mulig og det går bedre for hver dag som går. Jeg er litt utålmodig og irritabel, men fet er nok resultat av lite søvn.
Sist endret av Starblaze; 28. juli 2018 kl. 11:51.
Det er utrolig tøft gjort av deg å gjøre noe slik hjemme for vet hvor jævlig den rusen er og hvor vanskelig den desverre er å bli kvitt .

Ser at du skriver litt tideligere her at du har tatt noen øl for at de værste appstinenstene og slik skulle bli litt mindre, er du ikke for det første litt redd for nå da at du bytter ut en avhengighet mot en annen ? 😕. Kan hende jeg misforstod det du skrev alltså å da beklager jeg. Har selv en venn som gikk på en del andre stoffer før som har nå byttet dette ut med ghb for å få sovet osv, dette er nå 1 år siden å nå mener han at han ikke tør å gå av den lengre for at han er redd for å få tilbake gamle lyster 😔. Bare synes det er så skummelt da når man begynner å tru at andre ting er løsninger når det egentlig ikke er.

( ps. Jeg er fullt og helt klar over hvordan det er og hvor vanskelig det er, jeg har selv vært innlagt på avrusning i 2 måneder akk nå så vet også at dette er jævlig hardt ).
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bra jobba og fortsett sånn! Kork er no herk å være avhengig av og bra gjort å innse du måtte slutte. Kompensere med alkohol er vel greit nå i overgangsfasen men ikke bli han som drikker 5 dager i uka heller. Kan funke fett det i en kort periode av livet men plutselig er du alkis uten å innse det før dama di hiver deg ut
Trådstarter
5 3
Har ikke brukt alkohol i går. Jeg tar urinprøver så kan ikke bruke diazepam som er anbefalt den første tiden. Men nå har jeg en uke i strekk med 3,5 timers søvn. seriquel har plutselig null effekt. Det er det som er det mest slitsomme nå.To måneferder på avrusning Frk natt? Kan jeg spørre for hva? Jeg begynner pp universitetet im to uker, til da må jeg sove normalt ��
Anonym bruker
"Tom Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Starblaze Vis innlegg
To måneferder på avrusning Frk natt? Kan jeg spørre for hva?��
Vis hele sitatet...
Hvis du gidder å lese posten hennes så er det for ghb-avhengighet...