Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2764
Som tittelen sier skal jeg til Kina neste uke, og det er i regi av en folkehøgskole. Vi skal besøke muren, Den Himmelske Freds Plass og Lama-tempelet, men jeg lurer enda på hva mer jeg kan få ut av denne turen.


Vi har IKKE lov å drikke ilag med skolen, men dette velger jeg å drite en lang marsj i da jeg sannsynligvis bare er i Kina en gang dette livet. Derfor har jeg tenkt og smake ihvertfall på den sinnsyke slangeblod-shotten de praktiserer der nede, og trenger noen tips angående spesielle drinker og ting som er et must å smake!



Takk på forhånd, trøtt som en kost så hold ut den elendige Topic-oppbygningen min
Jeg ville ha prøvd å få med meg Terrakotta figurene! For et syn! Flere tusen leiresoldater, i naturlig størrelse. Og det er antageligvis tro kopier, av mennesker som har faktisk levd!

Men den slangeshoten er jo dyreplageri. Så ved å drikke dette, gir du penger til dem som plager dyr! :/
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om du reiser til Kina, og du tenker på drikke, så er du skadd.

Fylla er identisk verden over, hold deg edru, og få mest mulig ut av turen!
Peking-And i en gammel restaurant i en bakgate i Beijing.
Det er ikke stjernene som teller - smaken.
Kjøp ett par unike silkeslips i en bakgate.
De veier ikke stort og med forsiktig bruk har du i mange år.
Det er ingen grunn til å fylle kofferten på vei til Kina.
Den er sikkert stappetl på veien hjem.
Nordli - "Den har dom itte vøre heldige med."
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Jeg ville ha prøvd å få med meg Terrakotta figurene! For et syn! Flere tusen leiresoldater, i naturlig størrelse. Og det er antageligvis tro kopier, av mennesker som har faktisk levd!

Men den slangeshoten er jo dyreplageri. Så ved å drikke dette, gir du penger til dem som plager dyr! :/
Vis hele sitatet...
Terrakotta hæren ligger ca 14 timer unna med tog nær byen Xi'an, så ville tro det er uaktuelt for TS.

Et tips kan jo være å besøke silk street, som er et kjøpesenter de selger alt mulig rart ganske billig.

Var selv i Beijing med folkehøgskole og fikk heller ikke lov til drikke, men fikk beskjed om at takke ja hvis vi ble tilbudt av lokale for høflighetsskyld. Ble skjenka skitings på vodka når jeg var på besøk hos en politimann og familien. Var en misforståelse angående det å tømme glasset. Jeg trodde jeg var nødt, mens politimannen alltid trodde jeg ville ha mer. Artig kveld. :-)
Sist endret av Flue; 25. oktober 2013 kl. 23:32.
Sitat av Mozzie Vis innlegg


Vi har IKKE lov å drikke ilag med skolen, men dette velger jeg å drite en lang marsj i da jeg sannsynligvis bare er i Kina en gang dette livet. Derfor har jeg tenkt og smake ihvertfall på den sinnsyke slangeblod-shotten de praktiserer der nede, og trenger noen tips angående spesielle drinker og ting som er et must å smake!

Vis hele sitatet...
Det er fryktelig mye som er mer "must" enn å drikke når man er i Kina, og som du sier er man der kanskje bare en gang.
Sist endret av Sjølvaste; 25. oktober 2013 kl. 23:35.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
Om du reiser til Kina, og du tenker på drikke, så er du skadd.

Fylla er identisk verden over, hold deg edru, og få mest mulig ut av turen!
Vis hele sitatet...

I'm feeling slightly offended, yo!


I din verden må jeg være skadd da, for har tenkt å smake på de særeste drinkene som det eksempelet med slangeblod når jeg har sjangsen. Aldri nevnt å bedrive grøftefyll i Beijing da, det holder jeg meg for god for.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
I'm feeling slightly offended, yo!


I din verden må jeg være skadd da, for har tenkt å smake på de særeste drinkene som det eksempelet med slangeblod når jeg har sjangsen. Aldri nevnt å bedrive grøftefyll i Beijing da, det holder jeg meg for god for.
Vis hele sitatet...
Du behøver ikke å dra lengre enn til Hedmark, for å få smake brennevin (hembrent) og elgblod (også kalt elgkarsk) nå om dagen. Det skulle kanskje være sært nok?

Ellers ville jeg ha tatt en 14 timers togtur i Kina også. Bare den alene på andre klasse er sikkert en opplevelse for livet! Og jeg klarer ikke å tro den blir noe dyr.
Et annet tips; stikk på McDonald's. De har laget sin egen versjon av alt utenom big Mac, som ser helt fucka ut. Du kommer til å bli lei av spisepinner og nudler etter noen dager uansett ;-)

Sitat av amdb73 Vis innlegg
Du behøver ikke å dra lengre enn til Hedmark, for å få smake brennevin (hembrent) og elgblod (også kalt elgkarsk) nå om dagen. Det skulle kanskje være sært nok?

Ellers ville jeg ha tatt en 14 timers togtur i Kina også. Bare den alene på andre klasse er sikkert en opplevelse for livet! Og jeg klarer ikke å tro den blir noe dyr.
Vis hele sitatet...
14 timers togtur til Xi'an er helt klart verdt det, men tviler på lærerne hans fra folkehøgskolen blir særlig fornøyd
Sist endret av Flue; 26. oktober 2013 kl. 00:21.
Silkemarkedet (silk market) et stort "kjøpesenter" med alt mulig. Egentlig dx.com + tøy og masse forskjellig
Få deg en massasje.
Du må jo smake litt Kinesisk Baijiu. Ta en tur innom en liten shappe som selger dumplins og kjøp deg en 5 kroners flaske med baijiu, så kommer du fort i prat med noen kinesere også.

Slangeshoten tror jeg ikke de driver med i Beijing.

Ville ikke dratt til Silk Market, men dere kommer sikkert til å ende opp der som alle andre turister og betale skjorta mens dere tror dere har gjort et røverkjøp.
Sitat av Picard Vis innlegg
dere kommer sikkert til å ende opp der som alle andre turister og betale skjorta mens dere tror dere har gjort et røverkjøp.
Vis hele sitatet...
Spiller det noen rolle, bare det er silkeskjorte?
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Picard Vis innlegg
Ville ikke dratt til Silk Market, men dere kommer sikkert til å ende opp der som alle andre turister og betale skjorta mens dere tror dere har gjort et røverkjøp.
Vis hele sitatet...

Skal frem med lighteren og se om ting er ekte silke der nede, så inget problem.
Sitat av Picard Vis innlegg
Du må jo smake litt Kinesisk Baijiu. Ta en tur innom en liten shappe som selger dumplins og kjøp deg en 5 kroners flaske med baijiu, så kommer du fort i prat med noen kinesere også.

Slangeshoten tror jeg ikke de driver med i Beijing.

Ville ikke dratt til Silk Market, men dere kommer sikkert til å ende opp der som alle andre turister og betale skjorta mens dere tror dere har gjort et røverkjøp.
Vis hele sitatet...
Det er bare å være litt flink til å prutte så kan man få ekstremt gode priser. Og det er i tilleg veldig artig å se alle butikkene med alt mulig forskjellig av ting!
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Jeg ville ha prøvd å få med meg Terrakotta figurene! For et syn! Flere tusen leiresoldater, i naturlig størrelse. Og det er antageligvis tro kopier, av mennesker som har faktisk levd!
Vis hele sitatet...
Anbefales ikke. Smak og behag kanskje, men det var ihvertfall for min del de desidert mest bortkastede timene jeg tilbragte i Kina.
Hvis været er bra besøk Sommerpalasset
Sitat av Mozzie Vis innlegg
I'm feeling slightly offended, yo!


I din verden må jeg være skadd da, for har tenkt å smake på de særeste drinkene som det eksempelet med slangeblod når jeg har sjangsen. Aldri nevnt å bedrive grøftefyll i Beijing da, det holder jeg meg for god for.
Vis hele sitatet...
Heisann!

Du er ikke så veldig skadd. Jeg har ikke smakt den såkalte slangeblod-shoten, men som en annen sa tidligere: Baijiu er noe du vil drikke om du vil drikke deg idiot. Jeg har et par flere historier om akkurat den drikken, om du vil høre dem.

Du kan se videoene jeg har filmet etter at min amerikanske kompis har drukket seg full på baijiu (om du ser videoene så mener jeg han som har "polizei" skjorta på seg, han fyren uten caps)

Video 1

Video 2

Ellers har ikke Beijing så mye mer å by på, enn overpriset varer, damer som snakker LITT norsk bare for å lure deg i en scam og det du allerede har planer om å se.

Gjerne send meg en PM om du vil prate mer om Kina/Beijing

Btw, nyt Kina! Kanskje du tror/mener det er et land du besøker en gang. Jeg var der i 2 år og ble forelsket i landet. Skal tilbake dit så snart jeg kan. Misunner deg masse! God tur!
Sist endret av Yutao; 27. oktober 2013 kl. 00:52.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sommerpalasset.
Nattmarkedet i Donghuamen (Her kan du spise alt fra edderkopper til saueballer. Det hjelper å ha drukket et par øl først.).
Den Olympiske stadion (og gjerne da også vannparken der).
Muren ved Badaling (hvis du ikker har noe imot å være der med 10.000 andre). Se den ved Jinshanling om du har lyst på en litt mer autentisk og mindre polert utgave.
Den himmelske freds plass.
Den forbudte by (rett ved himmelske freds plass).
Temple of heaven.
Lama Temple.
Beijings botaniske hage.
Silkemarkedet.

Det er en gigantisk by så det er plenty å ta seg til. Å gå rundt i byen til fots i noen dager uten noen konkrete planer vil også gi deg en god forsyning med kultursjokk og opplevelser. Å komme seg rundt i Beijing er egentlig veldig enkelt. Metroen går stort sett overalt, og den er utrolig oversiktlig. Jeg vil påstå den kan rivalisere metroen i London.

Sist, men helt klart ikke minst; maten. Herregud så jævla god maten er. Gjør deg selv den tjenesten å love deg selv å holde deg unna alt som heter McD's og Pizzahut.

Jeg var på rundreise i Kina i en måneds tid, og det er et av de få landene i verden jeg kunne tenkt meg å gjøre til et permanent hjem.
Sist endret av nso; 27. oktober 2013 kl. 03:02.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ki...artid=10136307


Fine greier, får krysse fingrene vi ikke går i lufta da vi er der nede, hehe.