Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3747
Hei!

Kjøpte ett hovedkort fra komplett for noen uker siden, men har funnet ut at CPU pinnene på det er ødelagt, altså der hvor CPU skal festes på hovedkortet. Har kranglet med komplett på telefon i hele går, men de mener bestemt at dette er min skyld, selv om jeg gjentatte ganger spesifiserte at jeg ikke hadde begynt å sette den opp en gang.

Orker ikke fortsette å krangle med de på mandag, så lurer, er det noen her som vet om det er mulig å fikse? Ringte Digital Impuls, og de mener at dette ikke går an å fikse, men vil bare dobbeltsjekke her, vet det er mange datakyndige her.

Bare for å være 100% sikker før jeg gjør noe videre, er det noen her som har noe erfaring med dette, enten for at jeg gjør det selv eller at noen andre gjør det for meg (mot betaling så klart).

Hadde vært supert om noen kunne hjelpe meg, og nei, har ikke tenkt til å gjøre noe mer med komplett. Er ett ASUS Z87-A det er snakk om.
Ta ett bilde av det, man kan som regel rette de opp igjen, har gjort det flere ganger på diverse prosessorer/motherboards. Jeg bruker bare en meget tynn pinsett.
De er nok bøyd ja, noe som vil si at dette skjedde enten på fabrikk eller at produktet har vært demo.

Bytter selv godt over hundre slike hovedkort iløpet av et år med samme sokkeltype, har hatt ett hovedkort med bøyde pinner (og da er det mange som installerer CPU selv) så hvordan det har skjedd aner ikke jeg.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
De er nok bøyd ja, noe som vil si at dette skjedde enten på fabrikk eller at produktet har vært demo.

Bytter selv godt over hundre slike hovedkort iløpet av et år med samme sokkeltype, har hatt ett hovedkort med bøyde pinner (og da er det mange som installerer CPU selv) så hvordan det har skjedd aner ikke jeg.
Vis hele sitatet...
Produktet ble kjøpt som nytt, så det er mest sannsynlig fra fabrikk.

Noen rop ut hvis de er villige til å reparere
Er ikke verdt å prøve å reparere på noe vis, det er alt for finfingret og koster ingenting.
Ser ut som omtrent halvparten av pinnene er bøyd. Ser ut som et voldsomt fiklearbeid. Hvis Komplett nekter å gi deg nytt kort på garantien, og du har rimelig grei økonomi ville jeg kanskje bare kasta kortet og kjøpt nytt. Regner med det er et standard HK, og det er jo ikke noe spesielt dyrt i dag.
Sitat av belisarius Vis innlegg
Ser ut som omtrent halvparten av pinnene er bøyd. Ser ut som et voldsomt fiklearbeid. Hvis Komplett nekter å gi deg nytt kort på garantien, og du har rimelig grei økonomi ville jeg kanskje bare kasta kortet og kjøpt nytt. Regner med det er et standard HK, og det er jo ikke noe spesielt dyrt i dag.
Vis hele sitatet...
Kostet 1149, så er litt dumt, spesielt at komplett nekter å gjøre noe med det.

Bestiller ett nytt kort imorgen så jeg har det på mandag, så fremt ingen har noen andre forslag. Har råd til ett nytt, men fremdeles surt.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Kostet 1149, så er litt dumt, spesielt at komplett nekter å gjøre noe med det.

Bestiller ett nytt kort imorgen så jeg har det på mandag, så fremt ingen har noen andre forslag. Har råd til ett nytt, men fremdeles surt.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvilke rettigheter du har per kjøpsloven, men tror det blir et pes uansett om Komplett har slått seg vrang.

Du kan jo eventuelt ta kontakt med Forbrukerombudet, og høre hva de mener om saken.

Kan du sende kortet direkte tilbake til produsenten? Vet at enklete nettbutikker krever at man gjør det om man skal sende tilbake defekte varer.
Sitat av belisarius Vis innlegg
Vet ikke hvilke rettigheter du har per kjøpsloven, men tror det blir et pes uansett om Komplett har slått seg vrang.

Du kan jo eventuelt ta kontakt med Forbrukerombudet, og høre hva de mener om saken.

Kan du sende kortet direkte tilbake til produsenten? Vet at enklete nettbutikker krever at man gjør det om man skal sende tilbake defekte varer.
Vis hele sitatet...
Det siste sa de ingenting om. Jeg forklarte at det var noen pinner som var bøyd, og da slo de seg vrang og sa at det var jeg som hadde gjort det, og at det blir ikke dekket av garantien.

Vet ikke om jeg gidder å gå noe lenger med det, med tanke på at det forsåvidt er en ganske billig vare. Irriterer meg fremdeles over Komplett, men vet ikke om jeg orker å kontakte forbrukerombudet.
Skal bare si at jeg har hatt akkurat samme opplevelse med et Asus hovedkort, også hos Komplett.

Snakker om dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=782425

Har akkurat satt sammen pc for en fyr (han kjøpte delene). Når jeg først fikk hovedkortet og tok opp lokket til cpu-socketen var tre pinner bøyd. Den ble sendt tilbake til Komplett, som nekta å gi ett nytt på garantien og sa det var vi som hadde ødelagt det. Han endte opp med å kjøpe nytt til slutt.

Om jeg trenger PC-deler i framtida, blir jeg ikke å handle så mye hos Komplett
Sist endret av Rajliv; 28. september 2013 kl. 22:20.
Sitat av Rajliv Vis innlegg
Skal bare si at jeg har hatt akkurat samme opplevelse med et Asus hovedkort, også hos Komplett.

Snakker om dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=782425

Har akkurat satt sammen pc for en fyr (han kjøpte delene). Når jeg først fikk hovedkortet og tok opp lokket til cpu-socketen var tre pinner bøyd. Den ble sendt tilbake til Komplett, som nekta å gi ett nytt på garantien og sa det var vi som hadde ødelagt det. Han endte opp med å kjøpe nytt til slutt.

Om jeg trenger PC-deler i framtida, blir jeg ikke å handle så mye på Komplett
Vis hele sitatet...
Ja, må si det ødela litt for meg også. Bra butikk, men med en så arrogant kundeservice som antar sånt uten å en gang ha sett bilder av skaden ødelegger litt. Tror det blir dustinhome neste gang.

Liker også at du registrerte deg bare for å poste det
Sitat av fatfro Vis innlegg
Ja, må si det ødela litt for meg også. Bra butikk, men med en så arrogant kundeservice som antar sånt uten å en gang ha sett bilder av skaden ødelegger litt. Tror det blir dustinhome neste gang.

Liker også at du registrerte deg bare for å poste det
Vis hele sitatet...
Tror ikke jeg tør å kjøpe f.eks nytt grafikkort til 3000,- og ikke kunne få det bytta ut om noe går galt.

Hah, noen ba meg sjekke tråden siden jeg akkurat har hatt samme opplevelse, så måtte nesten poste. Like greit å lage bruker siden jeg er her og loker i blant.

Uansett tror jeg desverre ikke du blir å komme noen vei med komplett sin kundeservice. En SSD han hadde kjøpt derfra døde rimelig fort etter at at den ble tatt i bruk, så blir spennende å se om han får bytta den. Veldig mange som har hatt samme problem med den SSD'en.
Sist endret av Rajliv; 28. september 2013 kl. 22:26.
Uff.. Det skjedde med meg også. Bøyde pins på CPU.. Krangla med komplett, og endte med at jeg måtte kjøpe ny cpu..
Sitat av i7cpuftw Vis innlegg
Uff.. Det skjedde med meg også. Bøyde pins på CPU.. Krangla med komplett, og endte med at jeg måtte kjøpe ny cpu..
Vis hele sitatet...
Ny i7?

Tenkte meg innom en reperasjonsbutikk med den på mandag, har god erfaring med de fra før. Siste sjekk før jeg skraper det.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Ny i7?

Tenkte meg innom en reperasjonsbutikk med den på mandag, har god erfaring med de fra før. Siste sjekk før jeg skraper det.
Vis hele sitatet...
Betviler jeg sterkt siden ingen i7er har hatt pinner.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Betviler jeg sterkt siden ingen i7er har hatt pinner.
Vis hele sitatet...
Var en vits siden brukernavnet hans er i7cpuftw
Reklamasjon?
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Reklamasjon?
Vis hele sitatet...
Som sagt, har prøvd det. Komplett står på sitt, og mener at en slik feil ikke dekkes av garantien da jeg liksom har gjort dette selv.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Ny i7?

Tenkte meg innom en reperasjonsbutikk med den på mandag, har god erfaring med de fra før. Siste sjekk før jeg skraper det.
Vis hele sitatet...
Hehe.. Det var en AMD-cpu. Men lykke til!
Sitat av fatfro Vis innlegg
Som sagt, har prøvd det. Komplett står på sitt, og mener at en slik feil ikke dekkes av garantien da jeg liksom har gjort dette selv.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev reklamasjon, du har prøvd ut garantien, de to er mye mer forskjellige enn folk tror.
Sitat av Rajliv Vis innlegg
Tror ikke jeg tør å kjøpe f.eks nytt grafikkort til 3000,- og ikke kunne få det bytta ut om noe går galt.
Vis hele sitatet...
Det funker helt fint, skal jeg si deg. Bare å si at det er dårlig kjøling eller at det bråker mye så får du bytta til et kort i samme prisklasse. Jeg fikk bytta fra 6970 til 7950, null problem.