Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1249
Midtøsten problematikken har i lang tid vært et hett tema i media. Israel hevner seg vær gang Palestinere dreper soldatene deres, men hva hadde skjedd om det IKKE var en Palestiner - og dette kom frem...?

Tanke eksmprimentet er som følger: Du er 19 år. Du er en av få heldige som slipper gjennom nål øyet og skal bo hos en Palestinsk familie i 10 måneder samtidig som du jobber som hjelpe arbeider (dette finnes, i hvertfall noe lignende, husker ikke helt hva det het). Tiden går og du har det egentlig ganske greit, og blir etterhvert kjent med familien og knytter nære bånd til alle som en. En av guttene i søsken flokken verver seg til Hamas, og deltar i en terror aksjon på Israelsk territorium. Dere får sjokk når dere får beskjeden. Israelske myndigheter rykker inn med en mindre militær enhet for å ødlegge huset til familien du bor hos som hevn for terror handlingen. Når de forholdsvis uerfarne soldatene kommer til landsbygden blir det fullt kaos, og innbyggerne åpner ild. Soldatene svarer. Også familien du bor hos har våpen og du blir gitt et du også for å forsvare deg selv. Du skyter 1 soldat, og er i sjokk. Faren i familien skjønner hva som kommer til å skje, og får deg over grensen til Syria. Fra Syria kommer du deg med fly over til Tyskland, og derfra til Norge.