Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  116 12472
Okey spider gay tips fra meg til deg lizzom slå opp med dama, uansett hvor fin hu er finnes det bedre chiks der ute, har du tenkt på at hu sikkert blir like gæærn når hu blir voksen sånn går i arv vøttø... og du er 17 år nå og hvis dere finner ut at dere skal gifte dere som er lizzom pointe med og være sammen med noen så kommer du til og leve med den gæærne stemoren resten av livet og du enner sikkert oppmed og stikke av eller ta selvmord
Sitat av ShAnGlaPanG
Okey spider gay tips fra meg til deg lizzom slå opp med dama, uansett hvor fin hu er finnes det bedre chiks der ute, har du tenkt på at hu sikkert blir like gæærn når hu blir voksen sånn går i arv vøttø... og du er 17 år nå og hvis dere finner ut at dere skal gifte dere som er lizzom pointe med og være sammen med noen så kommer du til og leve med den gæærne stemoren resten av livet og du enner sikkert oppmed og stikke av eller ta selvmord
Vis hele sitatet...

tydelig at du aldri har vært sikkelig forelska... kanskje aldri hatt dame heller..
En kanskje teit ide: Du ble med dama di på møte og ble plutselig frelst! Og du er enig i at dere kan holde dere til ekteskapet, du er så glad i henne at dere kommer til å gifte dere. Dere snakket med presten om hva dere har gjort, og han sier at Gud tilgir dere. Pøs på med slik bullshit, dere står ikke på dere mener er rett, men dere føyer mora til dere kan flytte for dere selv.
Prøv å forklare moren at på bibelsk tid så hadde man ofte sex første gang som tolv-tretten åringer, greit nok som en del av ekteskap, but anyways. (Nei det gjelder jøder så vel som grekere)

Ok...Kanskje ikke fullt så seriøst det der.

Nei, prøv å snakk moren til fornuft, jenta styrer jo over sin egen kropp, og på den alderen så gjør hun sine egne bestemmelser når det kommer til sengeaktivitet. Lettere sagt en gjort kanskje, men jeg tror hvis du får jenta med deg, og viser at du ikke synes noe om oppførselen til modermennesket så gir du iallefall et klart signal.

Bedre en ingenting eller hur?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
ShAnGlaPanG er født i 1992 ifølge profilen. Ville ikkje tatt has råd i denne tråden så veldig seriøst nei...
Jeg tror mora også trenger en omgang. Gå inn på kjøkkenet, og spør "Ska du ha kuk?"
høres ut som ei gæærn kjærring.. det hun ikke vet har hun ikke vondt av
Hvis du ser i barnelova og vergemålsloven kan nok den loven hjelpe dere om hun vil sende dattera si ut av landet.
siden dama di er under 18år er hun jo da umyndig, og kan ikke ta alle avgjørelser selv, men etter hvert som hu bli eldre skal hu ha større selvråderett jf barnelova kapittel 5 § 33.
Det kommer også på om hun er før i et ekteskap eller utenfor ekteskapet. Er hun født i et ekteskap må begge foreldrene være enige om at hu skal bli sendt utenlands, se § 34.
er hun født utenom ekteskap se § 35
se på disse lovene: §40, § 48 (den er viktig for henne).. se også flere lover, og se om du finner noe intressant, gidder ikke å lete så mye igjen.. dett var fra barnelova ( http://lovdata.no/all/hl-19810408-007.html ).
Og så kan du se i Vergemålsloven ( http://www.lovdata.no/all/hl-19270422-003.html ), er ikke så mye der, men du kan da se litt.. mest i barnelova....
Spider_gay's Avatar
Trådstarter
39 0
Hehe, fore min kanskje kommende svigermor med en solid dose kuk..?
Vi kan jo seff hoppe i høyet og så ikke la mora få vite noe..men mora er en kløpper til å presse ting ut av dattera si..er redd dama kommer til å bryte sammen "under avhør"...igjen!

Dessuten handler dette først og fremst om rettighetene til mora og dattera, ikke det at jeg på død og liv MÅ ha sex med dama mi...
Vet du hvilken kirke/menighet/menighetsretning mora hennes går i?
Er selv en slik "overkristen" som tidligere nevnt. Husker ikke location i bibelen akkurat nå, men som tidligere nevnt; Det er meninga at man skal ha -en-. Bryllup er en formell ting, det står at den man har seg med, den er man "gift" med.
Dersom man har sex med en person, er man gift. Den neste man har seg med blir da en synd - "hor". Jeg velger å tro at dersom man blir sammen med noen - har sex - ender opp med å gå fra hverandre, og man da angrer på forholdet, så er dette greit.


The cruel way: Ha sex på skolen, bli tatt, få brev i posten om dette (som såklart mora leser).

Av rein nysgjerrighet - hvor lenge har dere vært sammen.
Spider_gay's Avatar
Trådstarter
39 0
Sitat av maedhros
Vet du hvilken kirke/menighet/menighetsretning mora hennes går i?
Er selv en slik "overkristen" som tidligere nevnt. Husker ikke location i bibelen akkurat nå, men som tidligere nevnt; Det er meninga at man skal ha -en-. Bryllup er en formell ting, det står at den man har seg med, den er man "gift" med.
Dersom man har sex med en person, er man gift. Den neste man har seg med blir da en synd - "hor". Jeg velger å tro at dersom man blir sammen med noen - har sex - ender opp med å gå fra hverandre, og man da angrer på forholdet, så er dette greit.


The cruel way: Ha sex på skolen, bli tatt, få brev i posten om dette (som såklart mora leser).

Av rein nysgjerrighet - hvor lenge har dere vært sammen.
Vis hele sitatet...
Vi har flørta og rota sammen siden februar..offisielt vært sammen i halvannen måned.
Iom at hun selv er skilt, er hun vel også en synder i følge syk syk ortodoks kristendom sånn
som "å klemme igjen beina helt til bryllupsnatta"
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Morsomt at mora er super-kristen og skilt.. Den touchen likte jeg. Kanskje hun burde begynne å slutte synde selv? Hun har jo tross alt brutt ekteskapets hellige bånd selv, og kommer garantert til å svette noe jævlig i helvette når hun dør.

Anyway, skaff deg en bolig og ta henne inn i varmen. Når hun blir 18 flytter hun inn, og morra er maktesløs. Så kan dere ringe henne på natten og ha sex inn i røret, bare for å få henne til å begynne å tale i tunger i ren (innesperret seksuell) frustrasjon..

IMHO, så trenger den morra litt kuk :-D
Hvor står det egentlig i Bibelen at det er synd å ha sex før ekteskapet?

At man ikke skal bedrive hor er én ting.
Sitat av Cheesus
Hvor står det egentlig i Bibelen at det er synd å ha sex før ekteskapet?

At man ikke skal bedrive hor er én ting.
Vis hele sitatet...
Den egentlige grunnen er nok at når bibelen ble skrevet var det et problem at alene mødre ikke klarte å forsørge barnet de satte til livet, og at barnefaren var over alle hauger.

En sterkt religiøs ville nok sagt det på en annen måte.
Selvom moren er kristen trenger ikke dattern å være det.
Jenta må snakke med moren og få hu til å forstå at hu ikke har lov til å nekte henne sex.

Få jenta til å forstå at det morra hennes gjør er galt og at hu faktisk kan sette en stopper for det.

blabla nok default stoff, tips: Drit i moren! Dra med deg dama hjem og pound henne i ræva.
Jenter får kick av sånt, ettersom at de helst vil oppnå BAD GIRL statuset
Sitat av nikita
Den egentlige grunnen er nok at når bibelen ble skrevet var det et problem at alene mødre ikke klarte å forsørge barnet de satte til livet, og at barnefaren var over alle hauger.
Vis hele sitatet...
Og når var dette ikke et problem?
Sitat av Cheesus
Og når var dette ikke et problem?
Vis hele sitatet...
Kan ikke akkurat si jeg synes synd på alene mødre
Øhh.....? Neivel? 20
Spider_gay's Avatar
Trådstarter
39 0
Å, føkk Mora har annonsert Samtale i morra... Jeg har ikke tenkt til å legge meg flat, men planlegger å være litt cool. Dersom hun begynner å blande Gud inn i samtalen, da er det stopp. Noen ideer til hvordan jeg kan fortelle henne det? Ellers noen råd?

Gruer meg
Herre min skaper! Kaller ho kjæresten til datra inn til samtale om sex? Jeg hadde nekta plent, å herre min hatt, er det mulig?
Spider_gay's Avatar
Trådstarter
39 0
Sitat av commie
Herre min skaper! Kaller ho kjæresten til datra inn til samtale om sex? Jeg hadde nekta plent, å herre min hatt, er det mulig?
Vis hele sitatet...
Haha, ja, dette er en av de merkeligste situasjonene jeg har vært borti. Sex er jo så gjennomført digg, man burde ha det så mye man bare klarer, med en man er glad i.
Sitat av Spider_gay
Å, føkk Mora har annonsert Samtale i morra... Jeg har ikke tenkt til å legge meg flat, men planlegger å være litt cool. Dersom hun begynner å blande Gud inn i samtalen, da er det stopp. Noen ideer til hvordan jeg kan fortelle henne det? Ellers noen råd?

Gruer meg
Vis hele sitatet...
Morra di friker meg ut

Vær ærlig og villig til å snakke, men bare nekt når det kommer til "ikke ha sex med dattra mi"
Jeg ser konturene av et langt hat-forhold til svigermor!
Spider_gay's Avatar
Trådstarter
39 0
Sitat av fappaggagga
Morra di friker meg ut

Vær ærlig og villig til å snakke, men bare nekt når det kommer til "ikke ha sex med dattra mi"
Vis hele sitatet...
Jeg er redd det å nekte ikke fører særlig langt. Tror jeg skal legge fram mitt syn på saken og så høre hva hun har å si.. Vet ikke om det vil være forsvarlig å gå så mye lenger enn det.

Dama er ganske konservativ, hun har alltid vært mammas *englebarn* og tør ikke å rive seg løs. Jeg vil ikke si så veldig mye om hva vi vil, for jeg vet ikke om dama mi tør å backe meg foran mora si..

Sitat av commie
Jeg ser konturene av et langt hat-forhold til svigermor!
Vis hele sitatet...
Oh, yeah Av og til hater jeg rulleblad...
Sitat av Spider_gay
Jeg er redd det å nekte ikke fører særlig langt. Tror jeg skal legge fram mitt syn på saken og så høre hva hun har å si.. Vet ikke om det vil være forsvarlig å gå så mye lenger enn det.

Dama er ganske konservativ, hun har alltid vært mammas *englebarn* og tør ikke å rive seg løs. Jeg vil ikke si så veldig mye om hva vi vil, for jeg vet ikke om dama mi tør å backe meg foran mora si..
Vis hele sitatet...
Morra hennes mente jeg seff

Men morra hennes kan jo ikke gjøre så mye med det hvis dere bare insisterer på å få gjøre som dere vil. Tipper den USA tingen bare er tomme trusler
Spider_gay's Avatar
Trådstarter
39 0
Sitat av fappaggagga
Morra hennes mente jeg seff

Men morra hennes kan jo ikke gjøre så mye med det hvis dere bare insisterer på å få gjøre som dere vil. Tipper den USA tingen bare er tomme trusler
Vis hele sitatet...
Nei, det er det jeg også prøver å få gjennom hos dama, men det ser ut som om frykten for mammas terror-regime er for stor. Forresten så har hun sagt at det med USA bare var en tom trussel nå, men jeg vet ikke helt med det... Men mora har fortsatt en del makt over henne, særlig økonomisk, ofte det som hindrer barn fra å gjøre opprør, de trenger den alltid betalende lånekassa..
ÆÆH, den situasjonen du har havnet i er sånt man finner i Ben-Stiller-romantiske-komedier! Du må bare legge ut en gjennomført rapport av det møtet
er du ikke sikker på at du overdriver litt og mora hennes også? kanskje det hadde vært best hvis begge av partene kunne roet seg ned og tatt en ordentlig prat om hva som virkelig foregår..

kanskje du burde også forstå hva dama går gjennom, hun må jo ta et valg selv over hva hun vil i livet. har hun lyst til å ha sex med deg gjør hun det, men hvis hun sier at hun har lyst til å vente til hun blir atten(uten å bli påvirket av mora hennes) burde du akseptere det hvis du er virkelig glad i henne.
Sist endret av gasim; 22. juni 2006 kl. 22:46.
Spider_gay's Avatar
Trådstarter
39 0
Sitat av gasim
er du ikke sikker på at du overdriver litt og mora hennes også? kanskje det hadde vært best hvis begge av partene kunne roet seg ned og tatt en ordentlig prat om hva som virkelig foregår..

kanskje du burde også forstå hva dama går gjennom, hun må jo ta et valg selv over hva hun vil i livet. har hun lyst til å ha sex med deg gjør hun det, men hvis hun sier at hun har lyst til å vente til hun blir atten(uten å bli påvirket av mora hennes) burde du akseptere det hvis du er virkelig glad i henne.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg tror ikke jeg har overdrevet så veldig her, selv om jeg lurer på om mange her tror mora er litt mer fanatisk en hun er (kanskje på grunn av filmen som ble posta her?). Dattera har ikke noe lyst til å vente, vi har jo allerede gjort det flere ganger. Hvis det var noe annet hun ville, ville jeg aldri presset henne eller på noen måte fått henne til å gjøre noe annet.

Gruer meg så jævlig til i morra..

Edit: Føler ikke at jeg overreagerer hvis det er det du spør om. Synes jeg har god grunn til å reagere litt på morens overreaksjon bare. Men jeg tror nok begge parter har god av å roe seg litt ned dersom vi skal snakke sammen i morgen..
Sist endret av Spider_gay; 22. juni 2006 kl. 23:52.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av ShAnGlaPanG
Okey spider gay tips fra meg til deg lizzom slå opp med dama, uansett hvor fin hu er finnes det bedre chiks der ute, har du tenkt på at hu sikkert blir like gæærn når hu blir voksen sånn går i arv vøttø... og du er 17 år nå og hvis dere finner ut at dere skal gifte dere som er lizzom pointe med og være sammen med noen så kommer du til og leve med den gæærne stemoren resten av livet og du enner sikkert oppmed og stikke av eller ta selvmord
Vis hele sitatet...

hvorfor uttaler du deg? har har aldri vært forelsket og har mest sannsynlig aldri vært i et seriøst forhold. at du gir råd om dette er som at jeg skulle gi råd om pyroteknikk (noe jeg ikke kan et kvekk om)
Ikke prøv å trosse troen til folk, og prøve å forklare folk at religionen deres som de har trodd på kanskje hele livet er veldig vanskelig, jeg har prøvd. Da blir folk flest bare sinte på deg og uhorverlig usaklige og vrange.

Men sånn helt enkelt så vil ikke mora at dattera skal ha sex, samma om den seksuelle lavalder er 16 eller ikke så kan ikke mora si at dattera ikke får ha sex resten av livet, derfor sier hun til hun er 18, for da er ikke dama di myndig selv.

Skjønner godt at du er oppgitt.
Religion suger. Regler man er født inn og føler seg tvunget/hjernevasket til å følge!
Spider_gay's Avatar
Trådstarter
39 0
Takk Gud (ehm..)!

Møtet ble utsatt på ubestemt tid! Forretningsmøter kom i veien, gitt.. Nå er det ferie, skal snart til Roskilde, får drikke vekk alle sorger der.

Dama og jeg skrev et brev idag, hvor vi beklaget at vi hadde krysset grensene til mora og at dersom hun ikke likte det, ville vi ikke gjøre det igjen (ehm..). Vi skrev også at vi håpet på en åpen dialog og at vi kanskje kunne komme fram til en enighet i saken. Håper det blir godt mottatt..
Sitat av Proxick
hvorfor uttaler du deg? har har aldri vært forelsket og har mest sannsynlig aldri vært i et seriøst forhold. at du gir råd om dette er som at jeg skulle gi råd om pyroteknikk (noe jeg ikke kan et kvekk om)
Vis hele sitatet...

jo jeg har hatt mange damer og når jeg skrev den posten hadde jeg nettop vært på lan og vært våken i 2 døgn (du ser det på rettskrivningen) og det jeg skrev var egentlig ikke så serriøst håpet at de fleste skulle skjønne det
jeg er enig med bakkiz, respekter moras mening om gud whatever, si din mening, og saken kommer til å ordne seg. håper du virkelig ikke mener at du skal drikke vekk sorgene dine:P, hva syns dama di om dette dah?
men samma for meg..merkelig bare, hele denne historien
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ShAnGlaPanG
jo jeg har hatt mange damer og når jeg skrev den posten hadde jeg nettop vært på lan og vært våken i 2 døgn (du ser det på rettskrivningen) og det jeg skrev var egentlig ikke så serriøst håpet at de fleste skulle skjønne det
Vis hele sitatet...
Fødselsdag:
22 May, 1992

Beg my pardon, men trur ikkje en 14-åring heilt kjenner til den følelsen på samme måte som dei som er 4-5 år eldre. Har litt med modning å gjere. Og du har hatt mange damer seier vel sitt... Så uansett, bli 3-4-5 år eldre før du poster om slikt igjen...
Sitat av Spider_gay
hvor vi beklaget at vi hadde krysset grensene til mora og at dersom hun ikke likte det, ville vi ikke gjøre det igjen (ehm..).
Vis hele sitatet...
Mener du virkerlig det, det er jo helt uakseptabelt spør du meg.

gasim: Hva er så galt med å drikke bort sorgene sine da? Tenke på noe annet en stund og få igjen humøret

Men, ...hvis jeg skal se saken fra moren sin side, som er sterkt religiøs og har et svært anstrengt forrhold til sex så er det ikke så rart at hun missliker at dattera hennes driver å puler på en eller annen jævla hva-enn-hun-syns-om-deg

Er iallefall ikke rart det er krig i verden.... Og de også grunner jo i religion somoftest.

Men kjip sak, håper mora forstår at hun ikke kan drive på å bestemme om ting hun ikke har noe med. Hun tror jo sikkert bare at hun gjør det som er best!
Ministry of Love
sptz's Avatar
Kan noen bla opp et bibel sitat som helt klart sier at sex før eksteskap er en synd? Jeg tror nemelig ikke noe slikt sitat finnes i bibelen. Spider_gay du kan jo kanskje spørre Mrs (evt miss siden hun faktisk er skilt) SuperKristen om hun kan vise deg bibelverset. Jeg hadde i allefall synes at det hadde vært interresant.
Spider_gay's Avatar
Trådstarter
39 0
Yay. Jeg kommer til å drikke for å ha det gøy, og da drikker jeg jo på sett og vis bort sorgene også, sånn indirekte

Det er ikke bare på grunn av religionen mora er sånn. Men det er nok den sterkeste grunnen. En annen av grunnene er at hun er koreaner, og koreansk kultur er ganske streng. Særlig når det kommer til ting som sex. Barneoppdragelse blir sett veldig alvorlig på, og det er meningen at barna skal ha voldsom respekt (en slags respekt jeg liker å kalle for frykt) for familien. Dette kombinert med religion skaper en ganske kinkig situasjon

Vi har ikke tenkt til å følge alle hennes regler, men vi kan jo si det for å prøve å få denne saken ut av verden.
ga du mora "the shocker"?
Spider_gay's Avatar
Trådstarter
39 0
Sitat av atomet
ga du mora "the shocker"?
Vis hele sitatet...
The shocker?
Den enkleste løsningen her er nok å lære dattera å lyve.
Si til moren at dere aksepterer hennes syn på saken, og gjør det stikk motsatte.
Tenk for et råtten liv dere går i møte hvis moren skal kunne få vite alt om dere igjennom datteren.
Hvorfor gir dere etter for mora? Hun kan stå i sengegavelen å klappe takta, likevel har hun ikke noe som helst med deres sexliv.

Jeg ville bare ha hevet øyenbrynene og ledd meg skakk.

Hvorfor unskylde for noe? Det er hennes grenser, ikke deres?
Spider_gay's Avatar
Trådstarter
39 0
Sitat av Petterucci
Hvorfor gir dere etter for mora? Hun kan stå i sengegavelen å klappe takta, likevel har hun ikke noe som helst med deres sexliv.

Jeg ville bare ha hevet øyenbrynene og ledd meg skakk.

Hvorfor unskylde for noe? Det er hennes grenser, ikke deres?
Vis hele sitatet...
1. Fordi mora og dattra alltid har hatt et fint forhold, som dattra ikke vil ødelegge på grunn av noe så latterlig som dette her.

2. Fordi dattra, som mange andre barn, liker moras evigvarende pengestrøm (moras eneste datter, man blir skjemt bort litt da).

3. Fordi vi ikke har lyst til at mora skal true med USA eller sende dattra på bibelskole i nord-troms.
i til mora at hu minner deg om sånne fundamentalistiske muslimer.. for hun gjør vel egentlig det..?

fundamentalisme er the shiznit, gutta!
Det er ikke fudamentalistisk å hevde at det ikke er bra for barnet sitt å ha sex tidlig i et forhold. Det er bare et standpunkt hun har. Dette er ikke noe "ny greie". Det er et kristent standpunkt, og ikke noe fudamentalistisk. At moren prøver å presse dette på datteren, er heller bare dårlig parenting, og ikke noe annet enn det. Om moren ikke har klart å overbevise datteren om sitt synspunkt - så har hun å bøye seg egentlig, men sånn som saken ser ut nå, så synes jeg dere skal ha respekt for moren, og hennes meninger.
alle barn har rett til et sexliv. velkommen til år 2006.
Sitat av styggen
alle barn har rett til et sexliv. velkommen til år 2006.
Vis hele sitatet...
Det er jo din mening. Det er ikke alles mening.
det er ikke mi mening, chamerat. det er en av barns rettigheter, bestemt av barneombudet eller hvem det nå er som sysler med den slags.

jeg kan også legge til at du tydeligvis ikke leste posten min sakte nok. jeg sa aldri at det var fundamentalistisk å mene at barnet ditt ikke skal ha sex da og da, men at det MINNER om det.

her i norge har vi lov å tro på hva vi vil og skal slettes ikke få presset NOEN SOM HELST religiøse overbevisninger over hodet.
Sitat av styggen
det er ikke mi mening, chamerat. det er en av barns rettigheter, bestemt av barneombudet eller hvem det nå er som sysler med den slags.

jeg kan også legge til at du tydeligvis ikke leste posten min sakte nok. jeg sa aldri at det var fundamentalistisk å mene at barnet ditt ikke skal ha sex da og da, men at det MINNER om det.

her i norge har vi lov å tro på hva vi vil og skal slettes ikke få presset NOEN SOM HELST religiøse overbevisninger over hodet.
Vis hele sitatet...
Likevel ble vi fortalt historier fra bibelen som ren fakta i barne- og ungdomsskolen...