Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  85 6696
Sitat av kriss
Ikke noe å bekymre seg over. De vil aldri i verden få 5000 underskrifter med mindre de jukser. Hvis de derimot får 5000 underskrifter og danner et parti, da er det på tide å drive politisk kamp. De kommer aldri til å komme på stortinget. Vigrid-folka har prøvd seg der jeg bor, men til ingen lykke
Vis hele sitatet...
Forrige historielæreren min sa at det er ikke lov å opprette et nazistisk parti i Norge. Men det har vært diskutert om å tillate det pga ytringsfriheten vi har i Norge. Da vil det ikke være umulig at det kommer et nazistisk parti i Norge - 5 000 av 4 millioner er ikke så mye egentlig...
Sist endret av marsboer; 20. juni 2006 kl. 01:31.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av marsboer
Forrige historielæreren min sa at det er ikke lov å opprette et nazistisk parti i Norge. Men det har vært diskutert om å tillate det pga ytringsfriheten vi har i Norge. Da vil det ikke være umulig at det kommer et nazistisk parti i Norge - 5 000 av 4 millioner er ikke så mye egentlig...
Vis hele sitatet...
Så vidt eg veit er det lov, men du kan få problem med rasismeparagrafen i straffelova. Men det er ikkje forbode i Noreg å vere tilhengjar av nazistisk ideologi. Ei heller å starte et nazistisk parti.
Sitat av kriss
RV er for å forby nazistiske og facistiske organisjasjoner
- Vigrid er en gjeng med neo-nazier.
Vis hele sitatet...
Vel flott at RV er for å støtte ytringsfriheten. Jeg syntes Vigrid er like sykt som de fleste her på forumet, men vi har da ytringsfrihet. Forbi meninger fører ingen vei.
Land som skal forby alt mulig (slik Norge holder på meg) blir mer og mer kontrollstat.
Det som VIRKELIG skremmer meg er når vigrid starter samarbeig med diverse lugubre motorsykkelklubber og lignende...... Og en ting er en liten 14 år gammel gutt som er usikker på sin egen legning og finner trygghet hos vigrid der alle er sånn, det er noe helt annet når godt voksne, tilsynelatende vanlige, mennesker kaster seg inn i det, noen døper jo for helvete barna sine der
jamen yolo da.
barstuck's Avatar
Sitat av Disposable
.... Og de er begge ekstremistpartier som aldri vil få mer enn 5% støtte

End of discussion!
Vis hele sitatet...
Kan du utdype hva som er ekstremistisk med RV?
Jeg synes forresten det er utrolig dårlig debattstil å prøve å få siste ordet i en diskusjon på denne måten, derfor ignorerer jeg "end of discussion" selv om det kanskje er offtopic å diskutere dette.

Argumentet om at det ikke har eksistert kommunisme enda, stemmer, selv om du prøver å gjøre narr av det. Det du har nevnt, har vært diktaturer som har utgitt seg for å være kommunisme.


Angående Vigrid:
Jeg synes også at noe av det skumleste med Vigrid, er at de tilbyr fellesskap for folk som er usikre på seg selv, spesielt hvis de føler seg utstøtt andre steder. En venn av meg, som nå er hardbarket antirasist, har vært med i Vigrid ganske lenge, rett og slett på grunn av det gode fellesskapet han fant der. Han har fortalt at en virkelig føler at folk bryr seg om en, og at det da kan bli veldig fristende å bli med i Vigrid.

Han mener også at på grunn av dette er det viktig å ta vare på folk. At enhver utstøtt/mobbet person er en potensiell nynazist. Jeg tror han har et poeng.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av anneli

Argumentet om at det ikke har eksistert kommunisme enda, stemmer, selv om du prøver å gjøre narr av det. Det du har nevnt, har vært diktaturer som har utgitt seg for å være kommunisme.
Vis hele sitatet...
Jepp. Men der oppstår også problemet. For at kommunisme skal kunne fungere, må dagens samfunnsstruktur vekk. Det /må/ gjerast gjennom ein revolusjon, og i tida etterpå kan ein ikkje ha eit demokrati; ein må i mine auge ha eit diktaturstyre som slår hardt ned på all motstand. Med andre ord må kommunisme ha så god støtte i følket, at folket ikkje gjer opprør mot diktatur. Kanskje eit demokratisk diktatur.

Der oppsto problema i sovjet. Stalin tok makta, og nekta å gi den ifra seg igjen. Det er alltid nokon som i ein slik situasjon vil velje å halde på makta, istaden for å løyse opp.

Men klart, kommunisme har ikkje vore prøvd.
Og for all del til dykk som snakkar om demokrati: Ein treng ikkje ha fleire parti for å ha demokrati. Sjå på ein del afrikanske eitt-partistatar.
Sitat av anneli
Angående Vigrid:
Jeg synes også at noe av det skumleste med Vigrid, er at de tilbyr fellesskap for folk som er usikre på seg selv, spesielt hvis de føler seg utstøtt andre steder. En venn av meg, som nå er hardbarket antirasist, har vært med i Vigrid ganske lenge, rett og slett på grunn av det gode fellesskapet han fant der. Han har fortalt at en virkelig føler at folk bryr seg om en, og at det da kan bli veldig fristende å bli med i Vigrid.

Han mener også at på grunn av dette er det viktig å ta vare på folk. At enhver utstøtt/mobbet person er en potensiell nynazist. Jeg tror han har et poeng.
Vis hele sitatet...
Og difor er det viktig at ein skaper dei miljøa utanfor nazistiske/rasisistke organisasjonar også Til dømes slik som de har gjort i bergen i RU.
@anneli: Å si "end of discussion" er en veldig fin måte å prøve å avslutte en diskusjon på, når man vet at man ikke har noen gode argumenter å komme med
NEI ASS.. vigrid er litt rare:P
Stemmerettsalder 15 år - MP5 i konfirmasjonsgave
- Våpenmakt sikrer folkets eksistens
Vis hele sitatet...
Ja... dette er jo en god idé...
Stemmerettsalder 15 år - MP5 i konfirmasjonsgave
- Våpenmakt sikrer folkets eksistens
Vis hele sitatet...
Submachineguns til folket sikrer at folk vil bli drept. Uskyldige mer enn skyldige. Lær heller ungene å sloss med knyttnever, og lær dem å ha ære; ikke slå folk som ligger nede; beskytt de svakere, osv... Leste litt annet av hva de Vigrid folkene ville ha gjennom. Er de totalt blinde idioter eller? INGEN person ved sine fulle fem, som tok seg ti sekunder til å lese over hva Vigridpartiet vil ha gjennom, ville stemt på dem...
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av fappaggagga
Vel flott at RV er for å støtte ytringsfriheten. Jeg syntes Vigrid er like sykt som de fleste her på forumet, men vi har da ytringsfrihet. Forbi meninger fører ingen vei.
Land som skal forby alt mulig (slik Norge holder på meg) blir mer og mer kontrollstat.
Vis hele sitatet...
Må arrestere deg der, ytringsfriheten i Norge er ikke truet. Selv om du mener at Norge blir mer og mer en kontrollstat så finner du ikke noen beviser for at ytringsfriheten i Norge er truet.

Det er jo også diskutabel om ytringsfriheten skal være absolutt. Skal det være lov med alle slags verbale angrep på uskyldige i ytringsfrihetens navn? Skal Børre Knudsen ha rett til å plage alle kvinner som har tatt abort? Har han uniskrenket rett til å utrykke seg i ytringsfrihetens navn?

Jeg synes lovverket slik det fungerer i dag fungerer nesten tilfredstillende siden det tar den helt ekstreme gentatte sjikanen samtidig som den lar alle ytre seg og også komme med provoserene ytringer. Men en vis skjerping av hvordan ordlyd man har lov til å bruke i det offentligerom hadde jeg sansynligvis sett med glede på, jf bootboys tale i Oslo for noen årsiden og dommen etter den.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Si hva dere vil, jeg mener noe litt annet.

Under, skal vi si kontrollerte, omstendigheter kunne jeg gjerne ha sitti ned og ført et saklig intervju med Vigrid folka. Jeg sier ikke at jeg enig med det de sier, så langt i fra. Men likevel.
Om man skal skjønne hva folk hvil med tankene og ideologiene sine må man inn der tankene kommer fra. Man må inn i hodet på dem.
Den samme situasjonen kunne jeg tenkt meg med kvinnegruppen Ottar. Intervjue dem eller i allefall snakke med dem på et saklig nivå.
Stadig flere spør seg "Var Hitler en utsending fra Skaperen for å vise folkene veien til lykke som alternativ til global gangsterkapitalisme, morderisk bolsjevik-kommunisme og hatefull og utbyttende zionisme"? -vigrids hjemmeside
Vis hele sitatet...
hallelulja gud har sendt et bud med kvadrat-bart

hvis du finner noe dummer eller morsomer på nettet pm meg
Stort sett alt av vigrid på nettet er skrevet sånn! De mest idiotiske utsagnene som er skrevet HELT uten kompromisser, nesten som FreakForum

Skal du ha noe like dumt så sjekk gjerne ut Westboro Babtist Church!

Dessuten klarer ikke halvparten av medlemmene og uttale "global gangsterkapitalisme, morderisk bolsjevik-kommunisme og hatefull og utbyttende zionisme"
Og enda færre vet nok hva det egentlig betyr annet enn at "jøder er skikkelig teit og odin er mye mye bedre så det så!"
Sist endret av Sot-Jo; 25. juni 2006 kl. 14:37.
Sitat av Vigrid
Da Hitler klandret jødene for at Tysklands nederlag (via svik og løftebrudd) hadde han altså rett, men det er "hysj-hysj" og ikke noe du finner i skolebøkene. Hva som skal stå i pensum bestemmes jo av kirke- og undervisningsdepartementet og som alle andre departementer er jo ledelsen politisk og blir bestemt av regjeringspartiene (eller landsforrædere, som jo er en langt mer nøyaktig beskrivelse).

Jødene måtte få i gang to verdenskriger og drepe nærmere 100.000.000 mennesker før de endelig kunne stjele Palestina og terrorisere innbyggerne
Vis hele sitatet...
- http://www.vigrid.net/artikler_joderww1.htm

De har jo noen slående argumenter her da. Hvordan kan man overse at det var jødene som startet verdenskrigene for å stjele Palestina. Det er jo åpenbart.
Idiotisk side! Faen at det fins slike mennesker! Har noen sett sangene dems? "Dj Tvedt" Haha, så sykt lættis....
Argh...
Som sagt tidligere, eneste måte er å ignorere dem
Vigrid kommer, lat som ingenting!
Overse disse bajasene så blir de nok lei av å spjåke seg.

Jeg går seriøst rundt å HÅPER at noen slike tøffinger skal starte diskusjoner i mitt nærvær.. Ikke for at jeg sku argumentert mot dem,kun for å le meg lørvete for så å kaste kebab på dem.
Sitat av DonTomaso
På tredvetallet, når nasjonal samling vokste seg større sa Gerhardsen at de skulle gruse dette lille drittpartiet før de fikk makt. Ti år senere satt de i regjering. Riktignok "godt hjulpet" av nazityskland, men det viser at omtrent alt er mulig i politikken. Vigrid kan bli et stort parti hvis de får flinke folk i ledelsen som kan snakke godt for seg, og som klarer å lure mange nok mennesker. Bare se på Østerrike med Haider, og Frankrike med Le Pen.
Vis hele sitatet...
Eller se på Frp..

Måtte bare si det..
Har bare en kommentar: http://nigrid.net/

Vigrid for hviggere! ( bedre kjent som hvite niggere )

Er sikker på at Hitler ikke ville tatt i Vigrid-medlemmer med naboens-fjernstyrte møkkagreip!
Sitat av empty_other
Submachineguns til folket sikrer at folk vil bli drept. Uskyldige mer enn skyldige. Lær heller ungene å sloss med knyttnever, og lær dem å ha ære; ikke slå folk som ligger nede; beskytt de svakere, osv... Leste litt annet av hva de Vigrid folkene ville ha gjennom. Er de totalt blinde idioter eller? INGEN person ved sine fulle fem, som tok seg ti sekunder til å lese over hva Vigridpartiet vil ha gjennom, ville stemt på dem...
Vis hele sitatet...
Hadde alle vært som deg ville vi gått ad unas. Vigrid har en del interessante idéer, det er ikke til å stikke under en sag. Hadde du tatt deg ti sekunder til å lese gjennom partiprogrammet til Vigrid selv, ville du merket deg dette, men siden du lever i din beste naive SOS Rasisme-verden, er vel dette for mye å forlange.

Og nei. Jeg er ikke nazist. Ikke rasist heller, etter det jeg vet. Synd at man må avkrefte slik i enhver tråd for ikke å bli stemplet.

Sitat av fxxked
Har bare en kommentar: http://nigrid.net/

Vigrid for hviggere! ( bedre kjent som hvite niggere )

Er sikker på at Hitler ikke ville tatt i Vigrid-medlemmer med naboens-fjernstyrte møkkagreip!
Vis hele sitatet...
Han ville heller ikke ta på jøder. De fikk heller en togtur til en "feriekoloni".
Hvilke interessante idéer er det Vigrid har, vedkasse?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av vedkasse
Hadde alle vært som deg ville vi gått ad unas. Vigrid har en del interessante idéer, det er ikke til å stikke under en sag. Hadde du tatt deg ti sekunder til å lese gjennom partiprogrammet til Vigrid selv, ville du merket deg dette, men siden du lever i din beste naive SOS Rasisme-verden, er vel dette for mye å forlange.
Vis hele sitatet...
Lurer på det samme som DonTomasso. Har lest litt, og for det meste ser vigrid ut til å vere ei blanding av norrøn gudetru (som er heilt respektabel, og i mine auge ikkje har noko med nazisme/rasisme å gjere), og rasisme. Kan ikkje sjå nokon ting der som ikkje er gjennomsyra av rasisme. Greit, eg er einige med dei i enkelte saker, men ikkje i måten dei argumenterer på, og ikkje i grunngjevinga deira. Eg er einig med dei i at Israel bør ut av Palestina, men eg meiner ikkje at alle jødar bør utryddast. Så om det er det du siktar til, er du vel einig med alle politiske parti? Ein finn alltid noko ein er einig med hos alle...
Nåja, Vigrid har bare tatt populære myter om norrøngudetro og ødelagt den enda mer, er lite basis i det de har egentlig.
Hedninger mot hat: http://home.earthlink.net/~wodensharrow/hah.html
Nidstang mot rasisme og nazisme: http://www.arild-hauge.com/nidstang.htm (sett gjerne opp en selv)
Sist endret av Redstorm; 29. juni 2006 kl. 13:11.
Sitat av DonTomaso
Hvilke interessante idéer er det Vigrid har, vedkasse?
Vis hele sitatet...
Det er alltid interessant å se saker fra andre synsvinkler.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av vedkasse
Det er alltid interessant å se saker fra andre synsvinkler.
Vis hele sitatet...
Det var vel knapt eit svar på spørsmålet, var det? Det er det eg kallar God dag mann. Økseskaft. svar. Altså svar på noko heilt anna enn det som vart spurt om. Kan du komme med litt vetige argument og ikkje flykte i panikk fordi vi spør?
Sitat av lynzh
Jeg følte Vigrid burde hatt litt mer selvrespekt og kjøpt seg et domene, enn og falle for .tk :----\

edit: I tillegg leste jeg over siden raskt og den kjedet meg.
Vis hele sitatet...
Hehe, grunnen til at de har .Tk er at der kan de utfolde seg helt ut, lovlig, mye av det de sier/oppfordrer på siden er ulovlig.... B.l.a de oppfordrer ungdommen til å gå rundt med kniv og mp5! Blir så forbanna ass! Så ubeskrivelig harry de folka her er! Hrmph!
Sitat av slashdot
Det var vel knapt eit svar på spørsmålet, var det? Det er det eg kallar God dag mann. Økseskaft. svar. Altså svar på noko heilt anna enn det som vart spurt om. Kan du komme med litt vetige argument og ikkje flykte i panikk fordi vi spør?
Vis hele sitatet...
Jeg driter vel lang vei i hva du kaller svaret mitt.

Nå står det ikke så alt for mye på den siden, og det florerer av ord delings feil, men likevel.

"Partiet Vigrid er et politisk parti som vil utvikle et Nordisk samfunn basert på Nordisk religion og Nordiske verdi- og kulturnormer."

Vigrid ønsker bl.a. å avskaffe all innvandring[fra vigrid.net]. Selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i dette er det helt greit for meg at de mener det. Det i seg selv er interessant.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av vedkasse
Jeg driter vel lang vei i hva du kaller svaret mitt.
Vis hele sitatet...
Synd. Eg og DonTomasso stilte deg eit spørsmål, som du ikkje er i stand til å svare på. Istaden byrjar du med ting som er på grensa til personangrep. Hyggelig å diskutere med deg.
Sitat av vedkasse
Nå står det ikke så alt for mye på den siden, og det florerer av ord delings feil, men likevel.

"Partiet Vigrid er et politisk parti som vil utvikle et Nordisk samfunn basert på Nordisk religion og Nordiske verdi- og kulturnormer."
Vis hele sitatet...
Ja takk. Vi har lest det. Vi treng ikkje få det gjentatt.
Sitat av vedkasse
Vigrid ønsker bl.a. å avskaffe all innvandring[fra vigrid.net]. Selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i dette er det helt greit for meg at de mener det. Det i seg selv er interessant.
Vis hele sitatet...
Igjen, god dag mann, økseskaft. Tidlegare sa du at du:
Sitat av Vedkasse i et tidligere innlegg
Vigrid har en del interessante idéer, det er ikke til å stikke under en sag. Hadde du tatt deg ti sekunder til å lese gjennom partiprogrammet til Vigrid selv, ville du merket deg dette, men siden du lever i din beste naive SOS Rasisme-verden, er vel dette for mye å forlange.
Vis hele sitatet...
Så kom igjen, sei kva du synst er interessant. Greit, du har nevnt ett punkt, som du no seier du ikkje nødvendigvis er einig med. Eg også synst forsåvidt det er interessant at dei har såpass ekstreme meininger, og synst faktisk ikkje det er OK at dei har dei meiningane, fordi dei byggjer på såpass djup menneskeforakt som vil gå utover så mange.

Men tilbake til topic, vedkasse! Kan du svare vettugt på spørsmålet fra meg og DonTomasso og slutteog ro som ville fan?
irriterende mye kverulant-faktor over innleggene dine slashdot. greit å synes det han sier ikke helt henger på greip, som jeg forsåvidt er enig i, men å legge deg på "du er eid"-planet gjør at du _nesten_ er på vedkasses nivå.
Når man mener at en nazistisk organisasjon har "interessante idéer" slik som vedkasse sa, så er man nødt til å stå for det, og argumentere for sine synspunkter. Er man ikke i stand til det, slik vedkasse tydeligvis ikke er, så må man holde kjeft.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Skeid
irriterende mye kverulant-faktor over innleggene dine slashdot. greit å synes det han sier ikke helt henger på greip, som jeg forsåvidt er enig i, men å legge deg på "du er eid"-planet gjør at du _nesten_ er på vedkasses nivå.
Vis hele sitatet...
No er dette strictly OT, men vedkasse kom med ein påstand som eg (og andre) bad han utdjupe. Han har ikkje komt med bra svar på det. Då har han slengt fram en svært ubegrunna påstand. Er ikkje kverulering, er lurer oppriktig på kva han meiner var interessant. Til no har han komt med ett lite eksempel, som var totalt ubegrunna.
www.nigrid.net er det beste svaret vigrid noensinne kunne ha fått

Alt som Vigrid står for er totalt patetisk og hvis de noensinne nærmer seg å få noe som helst makt i Norge så flytter jeg rett og slett fra landet. For at de skulle få noe makt måtte dette landet blitt ekstremt bederva. Nei, jeg liker FRP sin invandringspolitikk (iallefall prinsippet bak den) men det Vigrid mener er helt på trynet. Greit nok at man har forskjellige meninger om ting osv, men det virker jo som de fleste folkene der rett og slett mangler sunn fornuft. Er veldig mye av det de står for som selv småunger forstår er en dårlig ide. Hvis noen sa til meg at de var medlem av Vigrid så hadde jeg gitt forklart dem veien til nermeste psyikiatriske sykehus. Eventuelt hvis det var en kompis av meg som hadde blandet seg borti noe sånt så skulle jeg banka det ut av han.
Ja det hadde nok fått han på bedre tanker............
Sitat av vedkasse
Hadde alle vært som deg ville vi gått ad unas. Vigrid har en del interessante idéer, det er ikke til å stikke under en sag. Hadde du tatt deg ti sekunder til å lese gjennom partiprogrammet til Vigrid selv, ville du merket deg dette, men siden du lever i din beste naive SOS Rasisme-verden, er vel dette for mye å forlange.
Vis hele sitatet...
Hadde alle vært som meg, hadde verden faktisk gått under. Ingen ville hatt noen som helst vilje til å ta i et tak og få gjort noe.

Men nei, Vigrid har INGEN interessante ideer. Jeg leste siden deres selv. Vel, unntaket er "Nordisk religion og Nordiske verdi og kulturnormer". Men de har ikke peiling på hva det er en gang.

Derimot, en av Norges mest kjente Vigrid tilhengere, Varg Vikernes, hadde noen interresante ideer, hvis det var hans side du egentlig leste? :/
(til dere totalt anti-vikernes'ere: nei, jeg er absolutt ingen tilhenger av Vikernes heller).

Vigrid partiet, og Vigrid.net ser bare ut som en haug med unger med skrudd syn, og glad i å gå i gjenger og slåss.[font=Arial][size=2][/size][/font]
Vedkasse var et troll - ikke bry dere noe om innleggene hans.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av ziegler
Slike folk må ignoreres! Eneste løsning ;]
Vis hele sitatet...
Godt jobba, gi de iallefall spalteplass her, det er måten å ignorere de på det