Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1812
jeg kom ikke inn på vgs i år.. og dette er andre året mitt... men er det ikke sånn at jeg har KRAV på å komme inn på en av mine 3 valg (i 3 år eller no)...
hjelp, mamma har gått berserk :P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Jo, det har du. Difor kjem du inn i andre søknadsrunde, nesten garantert.
Trådstarter
58 1
nice... bare vente å se da.. når er den andre søknads runden?
nei.. bare første året du har KRAV tror jeg..
Veit om en som fikk "ukvalifisert" på sitt søk til vk1 (på alle tre søkene altså).
du har krav å komme inn på en av de 3 skolene du velger det vet jeg.
Trådstarter
58 1
Sitat av the brain
du har krav å komme inn på en av de 3 skolene du velger det vet jeg.
Vis hele sitatet...
ok takk.. men vet noen dere når det andre inntaket er?
Har du strøket i noen fag?
Andre inntak er 15. juli trodde jeg?
Jeg venter også på det fordi jeg står i venteliste..
Trådstarter
58 1
4 fag og eksamen strøyk jeg i
kanskje det er problemet ditt
alikevell trur jeg du skal ha krav på en av de tre plassene du søkte.
Om du søkte på tre plasser da.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Stryk du har du ikkje krav på å komme inn...
Du har vell krav på ei av dei linjene du søkte, men på andre skuler?
Føler med deg, vet hvordan det er å ha dårlige karakterer.
Viss du har brukt mer enn de 4 årene du har krav på videregående utdanning, stiller du bakerst i køen (på offentlige skoler).
Trådstarter
58 1
okei.. takk for alle svar
Hvis du stryker, så har du ikke grunnlag for å gå videre..
Hvorfor vil du fortsette om du driter så fullstendig i det du studerer på? Fire fag og en eksamen er ganske dårlig innsats.
Du har krav på 3-årig videregående utdanning mener jeg, men husker ikke hvordan det er om du stryker :P Etter 3 år har du ingen garanti for å komme inn lenger.
hvis du søker på F.eks VK2 og to andre grunnkurs tror jeg du kommer inn på ett av grunnkursa uansettsiden du ikke har brukt opp alle åra du har krav på .. men det er ikke noe krav å få lov til å gå vidre til VK1 og 2.

jeg går salg å service nå. skal starte på andre og siste året mitt, og vi fikk beskjed om at hvis vi ikke fikk vurdering i ALLE de yrkesretta fagene så fikk vi ikke ta den tverfaglige examen å dermed ikke få lov til og gå vidre på VK1. jeg fikk 1 i økonomi så klarte det bare så vidt, siden jeg ikke fikk I.V(ikke vurdering).. jeg fikk I.V i naturfag men da dette er et almenfag og ikke yrkesfag så må jeg bare ta det opp igjenn til neste år.
Sitat av future_slayer
Du har krav på 3-årig videregående utdanning mener jeg, men husker ikke hvordan det er om du stryker :P Etter 3 år har du ingen garanti for å komme inn lenger.
Vis hele sitatet...
Helt korrekt. Du har krav på treårig vidregående utdanning, men den må være fullført før du er noen-og-tjue.

Er though ikke sikker på om dette gjelder priv.skoler, folkehøyskoler o.l.

Kom forresten inn på Musikk, Dans og Drama
Leste for litt siden, husker ikke hvor kan hende det var på www.vigo.no der sto det at man har krav på å komme inn (3årig utdanning) men man er ikke garantert å komme inn på noen av de tre valgene en har satt opp. Hvis du ikke kommer inn på noen av valgene dine i første runde, andre runde, og tredje (hvis det er en tredje runde) så kan inntakskontoret (?) sende deg til en helt annen skole enn den du har valgt, tror også det sto at de kunne sende deg inn på en annen linje og, men er ikke helt sikker.

jeje, lykke til..... kom inn på første valget jeg da
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
AFAIK har du krav på 3 års viaregåande utdanning iløpet av 4 år etter at du er ferdig i grunnskulen. DVS, du må vere ferdig innan du er 19.
Sitat av slashdot
AFAIK har du krav på 3 års viaregåande utdanning iløpet av 4 år etter at du er ferdig i grunnskulen. DVS, du må vere ferdig innan du er 19.
Vis hele sitatet...
Det er 5 år, altså til det året man fyller 21.
I morgen (eller i dag siden klokken slo 00:00 nå) får jeg vite om jeg kommer inn.
Jeg er i sånn venteliste.