Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 281
Er det noen som har erfaringer, program, tips med å bruke kratom for å gå av tramadol avhengighet? Ligger på 3-400 mg på dagen foreløpig, men kommer vel til å trappe ned til 150-200 mg dagen og kanskje mer før evt slutt. Har noe kratom liggende, men ikke brukt dette så veldig mye. Sist gang jeg forsøkte kratom i stedet for tramadol dosen, fungerte det til å forskyve abstinensene kanskje 3-4 timer, da ved 10g. Har også noe ksalol liggende. Vurderer gradvis nedtrapping, også kanskje noe kratom og ksalol for å ta verste abstinensene. Må bare finne tid til å slutte. Begynner bli kjedelig å snike seg rundt å ta piller for å unngå SNRI og opiat abstinenser.

Eller er det mulig å gå cold turkey på Tramadol, og bruke Kratom for fullt i noen dager for å få mildere abstinenser. Noen med erfaringer rundt dette?
Sist endret av RosaElefant; 3 uker siden kl. 01:20.
Jeg brukte Rød og Gul Maeng Da (Kratom) og Grønn Borneo (også Kratom) da jeg hadde kuttet Subutex som også er et Opioid.

10 gram Kratom er en feit dose. Du kan med fordel kutte den i både to og tre.
Selv om jeg føler med deg og vet at det er veldig fristende å ta så mye at man føler seg frisk.

Du må ikke fjerne abstinensene, du må gjøre dem litt mindre merkbare. Abstinensene er tegnet på at kroppen kalibreres tilbake til normalen.

Jeg gikk hele dagen i ukesvis og hadde det enkelt og greit maks nedtur (frysninger, kaldsvette, rennende øyne og nese, ekstremt ukomfortabel følelse i knokler og legger). Sengeliggende med mindre noe måtte gjøres.

Tok gjerne 3 gram Grønn Borneo hvis jeg måtte på jobb eller noe annet viktig.

Om ikke ventet jeg til før leggetid med å lage te av 3-6 gram med Rød og Gul Maeng da i håp om å redusere omfanget av den typiske og jævlige insomniaen man får når man går av opiater.

Det hjalp relativt godt. Fikk også en hjemmelaget teblanding med små mengder tørket fluesopp, kamille og lavendel av en venninne som også har gått på Sub og sluttet.

Laget gjerne 1L på morgen og 1L på kvelden for å få i meg noe varm væske som også virket noe beroligende.

Dersom du velger å bruke Kratom for å minke ubehaget vil mitt råd være å holde deg til 1 uke eller maksimalt 2 da Kratom også gir abstinser om du bruker daglig i ukesvis eller mer og slutter.

Bruk det som en form for nedtrapping, og gjerne i så lave doser som mulig som allikevel har en merkbar effekt

All hell og lykke til deg.
Sist endret av krystallkongen; 3 uker siden kl. 02:43.
Det funker sikkert det, jeg brukte sub og avgiftnings doser dag 1 2-4mg så ta et halvt mg mindre hver dag med unntak av de to siste dagene tar du 0.5mg - 0.5mg. Dag 1: tok jeg vel 4mg, dag 2: 3mg dag 3: 2,5mg... 4, 2mg, 5: 1,5 6: 1mg 7: 0.5 mg dag 8: 0.5. Så var jeg av på 8 dager og første dagen kjente jeg faktisk relativt god flyt på subben. Dag 2, merket jeg den litt... dag 3 og utover kjente jeg ikke noe særlig på ubehag. Og overgangen av det siste milligrammet sub, var smertefritt. Så fra dag 3 tok jeg doser som gjorde ingenting annet enn å få dagen til å føles ut som en hvilken som helst nykter dag etter at man tryna litt utpå minusen pga tilgang og potensiell $$$. Så gjorde at forbruket om enn det blei for stort og langt blei det tilnærmet gratis til at jeg gikk i pluss... Men det hadde jeg ikke tid til å bruke mer tid på å vite at våkner jeg uten blir jeg sjuk... Etter nedtrapping hadde jeg ikke engang kjent meg sjuk bare en myk overgang til normal kjemi i kroppen. Par-tre grå uker humørmessig men ellers svært så uproblematisk
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Er det noen som har erfaringer, program, tips med å bruke kratom for å gå av tramadol avhengighet? Ligger på 3-400 mg på dagen foreløpig, men kommer vel til å trappe ned til 150-200 mg dagen og kanskje mer før evt slutt. Har noe kratom liggende, men ikke brukt dette så veldig mye. Sist gang jeg forsøkte kratom i stedet for tramadol dosen, fungerte det til å forskyve abstinensene kanskje 3-4 timer, da ved 10g. Har også noe ksalol liggende. Vurderer gradvis nedtrapping, også kanskje noe kratom og ksalol for å ta verste abstinensene. Må bare finne tid til å slutte. Begynner bli kjedelig å snike seg rundt å ta piller for å unngå SNRI og opiat abstinenser.

Eller er det mulig å gå cold turkey på Tramadol, og bruke Kratom for fullt i noen dager for å få mildere abstinenser. Noen med erfaringer rundt dette?
Vis hele sitatet...
Hei jeg er litt i samme situasjon
Jeg har gått fra buvidal 64 mg til 8 mg. Å er nå nede i 3*04 temgesic om dagen.
Planen min er å gå over til tramadol etter 1 uke på dette så evt kratom. Mitt problem er at jeg veit ikke hvor jeg kan få tak i det? Å et det evt å bestille fra England tryg? Noen råd taes i mot med takk