Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 672
Jeg har satt opp en linux maskin, men selvfølgelig er de diskene jeg har full av filmer og musikk ntfs.
Mulighter å gjøre om dette uten å slette det som er på diskene, i linux?

Btw det er debian, 2 x 200gb disker + 1 x 80 gb disk.
Du kan da lese fra ntfs i *nix, å skrive til ntfs er såvidt jeg vet fremdeles experimental (les: ikke noe du vil gjøre med mindre du her helt nødt).

Noen bra metode for å konvertere vet jeg ikke dessverre
Du kan prøve convert e: /fs:fat32 /v

men ikkje heng meg om det går feil ! Det skal ikkje være nødvendig å formatere etterpå.

eller partition magic (LES manualen før du brukar det)
You cannot do that without using third-party software like PartitionMagic www.powerquest.com

But the oppossite is possible: you can do a convert from fat32 to ntfs, but not ntfs to fat32: therefore you need third-party tools like the one I mentioned above.

cut'n paste fra experts-exchange.com
Nei men faen, opprett et "Image" fra Nero6 eller bruk rett og slett vmWare!

Med vmWare kan du boote linux eller kva som helst i eige vindauge mens du kjører WinXP eller omvendt
Ta backup og opprett en fat32 partisjon. Om du ikke trenger skriverettigheter kan du klare deg lenge med ntfs-lesestøtte som fungerer utmerket.