Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 8409
Chattet med en kompis over SMS, også plutselig får jeg en melding fra et rart nummer med et svar som matchet spørsmålet jeg stilte kompisen min. Spørte han så om han nettopp sendte meg melding fra et annet nummer. Svaret var da "Hæ? Nei. Sendte fra min mobil!".

Hvis det ikke er greit å legge ut nummeret, så får mods evt redigere innlegget, men her er det altså; <Sensurert nummer>.

Fant dette på nett:

"58 00 00 00 00 00 – 58 99 99 99 99 99 : 12-sifrede nummer for maskin-til-maskin og tingenes internett kommunikasjon". (https://www.nkom.no/telefoni-og-tele...e-telefonnumre).

Da begynner jeg nesten å lure på om det står en IoT enhet et sted som plukker opp trafikken min? Det første som faller meg inn er selvsagt politiet, men jeg er stueren og har ingenting å skjule, så jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor politiet skulle ha overvåket meg.

Kan privatpersoner utføre noe sånt, med riktig utstyr? Er det noen som har innspill?
Sist endret av Dodecha; 5. mars 2021 kl. 22:42. Grunn: Fjernet personlig informasjon
Det finnes diverse apper som du kan laste ned for å få kjøpt deg et valgfritt nummer. Med mindre han fucker med deg kan du jo ta kontakt med mobilleverandøren din?
https://apps.apple.com/us/app/second...r/id1369478044
Det er fra tvillingsim eller datasim.
Sist endret av Storebrand; 5. mars 2021 kl. 19:27.
Det er sannsynligvis et tvilling/datasim eller et mobilt bredbånd/M2M-abonnement.
Du burde redigere bort nummeret fra førstepost.
Det er et Venezuelansk prefiks og også rette antall siffer. Så det er nok et svar som går gjennom et SIP system. Nå vet jeg ikke hvorfor han ikke ville sagt at han har et slikt virtuelt nummer, kanskje han har det morsomt med deg. Man har for lite informasjon for å virkelig si noe mer.