Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1960
Hva er forskjellen mellom disse? Er det de små mikroskopiske som er knott og de større som er mygg, eller er det omvendt?
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Du har rett! Det er de små mikroskopiske som er knott og de større som er mygg. Myggen er den du hører den klassiske bzzz lyden av når den flyr forbi øret ditt. Knott er litt stilig det ser nesten ut som at de borrer hodet sitt inn i kroppen din når dem "drikker" fra deg.

Mygg sesongen startet typ 2 dager siden her, faen altså det er det værste med sommer..
Knærta to mygg inne mens jeg skrev dette.....hjelpes...
Sist endret av Absurd; 25. juni 2020 kl. 23:59.
Mygg er slitsomt, mens knott er mere psykisk terror i mine øyne når det er på det verste. Faen så slitsomme insekter når det er mye av de!
Da er det knotten som kommer som en saus i ansiktet når man går på fjellet og er blitt litt svett. De bærbare myggjagerne skal visstnok ikke virke på knott.
Flere gode myggoljer som også hjelper mot knotten. Problemet når en går i fjellet er jo at om den turen klaffer med klekking så kan det være helt enorme mengder mygg og knott. Myggen surrer rundt deg og er til å leve med. Knotten kryper rundt på deg til helt til den finner bar hud, og det finner den stort alltid. Om man ikke har har solid jakke, bukse og disse insektshattene på hodet. Du får krysse fingrene for at det blir vind i området du er på om det føles litt ekstremt.
Kom til finnmark,så glæmme du aldri forskjelln!;p "mygga e så stor,at d e næsstn godt når den sug" va d nån som sa...men setiøst,gaen hvor irriterende de er...knottn værst,uten tvil..snikjævler..
Har og hørt at dere tørker myggen og bruker de som sagekrakk.
Ikke glem hestbrems og klegg.

Plagdes mer av de enn myggen og knotten de siste dagene. De er... Overalt.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Flere gode myggoljer som også hjelper mot knotten. Problemet når en går i fjellet er jo at om den turen klaffer med klekking så kan det være helt enorme mengder mygg og knott. Myggen surrer rundt deg og er til å leve med. Knotten kryper rundt på deg til helt til den finner bar hud, og det finner den stort alltid. Om man ikke har har solid jakke, bukse og disse insektshattene på hodet. Du får krysse fingrene for at det blir vind i området du er på om det føles litt ekstremt.
Vis hele sitatet...
Jeg tråkke gjennom et knotteklekkeri oppe i nord. Eneste gangen jeg har brukt myggnettinglua. Vært å ha den i sekken.

Ellers er det som Lars Monsen å kjøre på med "rein gift". Insektspray med DEET. Så kan dere andre diskutere kjerringremedier. Med DEET så blir du aldri kvitt de men de biter ikke. Du må bare venne deg til at de er der. Litt "Zen".