Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4388
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.
Jeg har aldri prøvd MDMA, men har planlagt og prøve i romjula.
Etter og ha prøvd ayahuasca er jeg blitt veldig interessert «alternative» plante medisiner. Har også prøvd sopp 3-4 ganger med forsiktig dosering etter ayahuasca.
Er klar over at MDMA ikke er plante medisin. Men blir vel mest sannsynlig lovlig medisin i terapeutisk setting i USA 2021.

Som topic sier er jeg ute og få mest mulig ut av det som «medisin».

Jeg og en veldig god venn skal prøve det sammen, han har heller ikke prøvd før.
Det vi har tenkt er og enten dra på hytte tur, eller sette opp lavvo en fin plass. Så brenne bål og sette på noe passende musikk.
Vil det være stress og være i lavvo? Passe på bålet osv?
Jeg har lest meg frem til 120mg og en redosering på 60, syns dere det høres fornuftig ut med tanke på intensjonen?

Håper noen kan dele litt erfaringer som kan hjelpe oss og gjøre det til en mest mulig betydningsfull kveld. Forberedelser, under rusen og integrering?

Kan det sammenlignes på noen måte med sopp eller ayahuasca?
Kan man legge seg tilbake med musikk og starte «journeyen»?

Jeg håper det kan hjelpe meg og få bedre kontakt med meg selv og være mindre selv kritisk.

Mvh
Ha med frukt og yoghurt pluss tyggis. Ha plenty vann og drikk jevnt med væske (ikke for mye) jeg ville anbefalt å ha med en nykter venn men det er ikke en forutsetning for en bra opplevelse. Kan vær greit å ha noen som tar seg av bål og musikk f.eks. og har oversikt sånn sett..less is more når det kommer til dosering. 120 mg høres nok ut det.

Ja du kan len deg tilbake med musikk og nyt kvelden. Det er mer safe enn andre ting mtp gode opplevelser. Sopp kan ta deg til vanskelige steder men mdma er snillere.
Hadde ikke trippet i lavvo eller lignende, spesielt med tanke på at hverken av dere har tatt mdma før, og om dere turer ordentlig blir det som du sier bare stress med et bål. Vær i et komfortabelt miljø, ha god musikk tilgjengelig (børde sjekke ut artisten Raury, helt sinnsykt på mdma), hytta kan være fin, litt vanskelig for meg å si uten å ha vert der.

120 mg og 60 mg i redosering høres ikke altfor ille ut, men det kommer vel an på vekten din og hvor ren mdmaen din er (prosentvis, spør dealern). Selv doserte jeg .15 og .25 første gang jeg prøvde mdma (hadde ikke nok respekt for stoffet), som ble litt intenst, men gikk fortsatt fint.

Angående hvordan det er i sammenligning med sopp/ayahuasca så har jeg ikke prøvd ayahuasca, men vil ikke si det er veldig likt sopp, man kan få noe visuals på mdma, men det er ikke hovedpoenget med stoffet, og som sagt ikke veldig likt sopp i min mening.

For forberedelser bare pass på å være i en god mindstate, ikke spis så mye dagen dere skal ta det, holder med en lett frokost (unngå mye fett) dette gjør at comeupet og peaken kommer raskere. Under trippen bør dere bare passe på å drikke mye og ikke ha på for mye klær / ligge under dyna, selvom du kanskje føler at du fryser kan du være glovarm.

Etter dere har gjort dette kan dere bare ligge tilbake og nyte trippen
Jeg kan se for meg at å måtte huske på et bål kan muligens bli noe som kan bli glemt. Det kan hende at du blir veldig fokusert på å gjøre noe annet.

Doseringen din ser god ut. Hvis du er en liten person kan du starte med litt mindre, men jeg vil tro 120 + 60 blir bare fint. Ta først 120, så vent på at du føler effekten. Det kan ta opp mot en time før du vil føle noe (enda mer hvis du har spist de siste 2-3 timene).
Når du føler effekten fra 120 mg kan du vurdere om du vil ha mer, så ikke se på det å redosere som et must, heller noe du kan gjøre hvis alt føles fint.

Husk å drikke nok vann. Du burde drikke oppmot en halv liter med vann hver time (men ikke gå over en halv liter).

MDMA er en veldig annerledes følelse enn psykadelske stoffer. Det føles mer som om alt i hele verden er fint og det ikke eksisterer problemer lengere - du føler deg helt tilfreds og lykkelig.
Du kan absolutt legge deg tilbake og høre på musikk. Det kan godt hende at du vil få lyst til å danse til musikken og.

Det finnes massevis av god informasjon her som det kan være smart å lese gjennom: https://rollsafe.org/
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
120 mg og 60 mg i redosering høres ikke altfor ille ut, men det kommer vel an på vekten din og hvor ren mdmaen din er (prosentvis, spør dealern). Selv doserte jeg .15 og .25 første gang jeg prøvde mdma (hadde ikke nok respekt for stoffet), som ble litt intenst, men gikk fortsatt fint.

Angående hvordan det er i sammenligning med sopp/ayahuasca så har jeg ikke prøvd ayahuasca, men vil ikke si det er veldig likt sopp, man kan få noe visuals på mdma, men det er ikke hovedpoenget med stoffet, og som sagt ikke veldig likt sopp i min mening.
Vis hele sitatet...
Jeg veier rett under 75 kg og kompisen min sikkert 65.
Jeg kjenner ikke til dealern, fikk hjelp av en mellom mann som sier det er bra. Folk som han kjenner sa også det var bra. Men noe % blir jeg nok aldri å få dessverre. Det er krystaller, har bestilt testkit for et par uker siden så håper det dokker opp i tide. Er det ofte i norge at MDMA krystaller ikke er rent? Er det noe hjelp i et bilde?

Jeg tenker ikke på visuals og slikt, men mer om hvordan man har det i hodet. Med tanke på og løse problemer og nøste opp i ting og få betydningsfulle i Insights.

Takker for alle svar!

Jeg leser at mange røyker på tur ned? Varer «turen» litt lengre, slik min erfaring med sopp er?
Profesjonell amatør
Buvard's Avatar
42 7
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg leser at mange røyker på tur ned? Varer «turen» litt lengre, slik min erfaring med sopp er?
Vis hele sitatet...
Sånn jeg opplevde det så ble den litt lenger ja, faktisk. Men begynte å hallisunere ganske greit og, gikk ganske inn i min egen verden faktisk. Men det var en god verden, verdens beste verden for å være ærlig. Hendte jeg bare satt og stirra, og bare kikka siden jeg syntes det var så interessant. Hasj gjorde forresten rusen min mye bedre, og jeg røyke både før peaken, på peaken og på nedturen. Skal sies at jeg overdoserte ganske heftig med mdmaen, og jeg røyka ganske mange trekk fra bongen og. Men med den doseringen du planlegger, så tror jeg en joint eller kanskje to bare hadde gjort turen enda mer himmelsk. Vær forsiktig og kos deg masse
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for alle svar!
Jeg tror vi dropper røykingen, pga av jeg er redd for og glemme det man eventuelt har følt og innsiktene man har fått!?
Jeg tenker og begynne med 120, det blir ca 1,6g pr kg(74 kg). Når ca skal jeg merke om det er «nok», og kan ta litt mer hvis ikke. Jeg mistenker litt høy toleranse på sopp og ayahuasca og tenker kanskje det kan komme inn her også.

Jeg har testet mdma`en med 3 testkit og det så veldig bra ut. Såvidt jeg kunne se

Det blir på en hytte på en veldig fin plass, der man ikke ser nærmeste «nabo». Vi drar fredag og skal være til søndag. Ta mdma`en på lørdag.
Jeg og kompisen min har snakket om når på dagen vi skal ta det, han hadde lyst sånn i 12 tiden på dagen da det enda er dagslys.
Høres det ut som en god eller en dårlig ide? Vi tenker det er fint og kan snakke om opplevelsen etterpå.

Hvor lenge varer det ca? Med en re dosering.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
En gylden regel er å utsette inntak av MDMA så lenge som mulig, gjerne til litt utpå kvelden. Med mindre man røyker etter rullig vil man være sliten og føle et behov for å slappe av eller sove. De som er uerfarne kan føle en kleinhet i etterkant på grunn av ting de har sagt eller gjort. Med store pupiller i kveldsmørket vil man oppleve en heftigere lysspredning enn i dagslys. Nærværet av det varme bålet med mørket og kulden utenfor lavvoen vil nok være en magisk opplevelse.

Hvis dere dropper rundt 20:00 og redoserer 22:00 vil rusen vil gradvis forsvinne mellom 02:00 til 04:00. Dette er et omtrentlig estimat som vil være avhengig av dosering, vekt og tidligere bruk.

Skriv gjerne en tripprapport du kan dele med oss. Ha en god tur!
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar Cappy! Jeg skal se om jeg får laget en rapport
Vi endte opp og ta det ca 16:30.
Jeg tok 120mg men endte opp med og ta mer når jeg skulle re-dosere fordi jeg ikke fikk så veldig mye virkning.
Det kom seg, men ingen magi. Vi hadde en fin kveld der vi snakket og hadde fine samtaler. Noen klemmer ble det også
Men magien jeg har hørt snakk om dukket aldri opp. Virket som han jeg var sammen med hadde en mye mer betydnings full kveld enn jeg hadde. Han lærte veldig mye og var veldig fornøyd. Jeg hadde en fin kveld, men satt ikke igjen med noe. Kanskje følt meg litt mer åpen dagene etter.

Jeg spiste 2 brødskiver til frokost. Og tok det vi fikk tak i av vitaminer osv.

Kunne det ha vært "svakt"?
Mye er det vanlig og må ta for og komme ditt man vil?
Er det andre ting som kan spille inn?
Jeg har ca 50% av all inntatt "MDMA" opplevd at det var andre stoffer. Da Mephedrone eller Methylone stort sett. Begger stoffer som ligner på MDMA, men du får ikke magien på de.

Hovedforskjellen på disse stoffene kjenner jeg først og fremst ved cannabisrøyking på peak. På MDMA er det ikke store forskjellen for meg, men på de to andre stoffene så blir de veldig kraftige når du røyker.

Er skjeldent du trenger mer enn 120mg for å komme dit du vil, men flere faktorer kan spille inn. Jeg spiser f.eks. aldri større måltider rett før jeg skal ture.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Enda det er krystaller? Vi endte opp med og røyke da det begynte og gå ut, og vi klarte ikke ha en samtale. Vi glemte det som ble sagt, glemte det man hadde sagt osv. Han jeg var sammen med fikk ganske sterke visuals, mens jeg fikk litt.

Jeg testet jeg med 3 forskjellige test kit og av det jeg kunne se så var det mdma. Men de andre du nevner reagerer kanskje likt?
Vi klarte ikke å kjenne noe lukt? Lest at det lukter lakris?

Jeg spiste kun frokost 6 timer før.
Altså. Det er ikke en universell sannhet at man skal få så himla mye magi hver eneste gang. Noen ganger er det bare moro, noen ganger er det magi, noen ganger er det litt meh hele greia.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Enda det er krystaller? Vi endte opp med og røyke da det begynte og gå ut, og vi klarte ikke ha en samtale. Vi glemte det som ble sagt, glemte det man hadde sagt osv. Han jeg var sammen med fikk ganske sterke visuals, mens jeg fikk litt.

Jeg testet jeg med 3 forskjellige test kit og av det jeg kunne se så var det mdma. Men de andre du nevner reagerer kanskje likt?
Vi klarte ikke å kjenne noe lukt? Lest at det lukter lakris?

Jeg spiste kun frokost 6 timer før.
Vis hele sitatet...
At MDMA lukter lakris er vel ingen sannhet. Det lukter sterkt kjemisk, en intens lukt som kommer med en gang du knuser krystallene. Ærlig talt, så gjør lukta meg kvalm. Selv etter at jeg har luktet på dette stoffet utallige ganger. Du kan nesten kjenne det røske i nesa når du tar et godt sniff. Har dog fått mange typer som har funket vel så bra, uten noe sterk lukt. Men det som kjennetegner MDMA er vel den infernalske, sterke, gjennomtrengende lukta, som når den først har satt seg i neseveggen, er vanskelig å glemme.
google: how to take mdma safely.
det er mange supplement man kan og BØR ta før, under og etter en mdmatur for å beskytte hjernen og forbedre/forlenge turen.
Og anbefales uten noe alkohol for de som ikke har prøvd det helt rent før.
Tror du hadde for store forhåpninger, det hadde iallefall jeg første gang. Nå vet du heller hva du går til neste gang. om du vil prøve igjenn. Jo mindre forventninger først, jo bedre rull, for min del. Jeg gikk også å venta på en suuperhigh jeg aldri fikk.
Det er et supert stoff, et av mine favoritter. men den «magien» er litt oppskrytt synes jeg. Koselig å intimt. et «lett» stoff å ta, mtp hodekjør og dårlig tanker. passer fint med en chill kveld med et par venner eller på fest, men For min del synes jeg rene psykedelika er mer «magisk» og givende. Mdma er mere ett morro å digg dop.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg hadde nok for høye forventninger, jeg prøvde og ikke ha det. Men det var ikke så lett. Har «studert» stoffet i lang tid og har lest veldig mye positivt. Vi tok de vitaminene vi fikk tak i Norge. Er det lov og bestille «rave box» og lignende fra utlandet?

Psykedelika overgikk jo alle forventninger, så jeg sammenlignet nok de litt med tanke på magi og alt det der. Har følt mer kjærlighet og glede på psykedelika. Trodde kjærlighet skulle være vell så sterk på mdma. Men kanskje neste gang.

Jeg føler på psykedelika at man kan «skape» seg mer og mer av gode følelser jo mer man klarer og gi slipp og være fri. Er det litt sånn med mdma også?

Slik jeg og kompisen min følte det så kunne det ikke gå galt med mdma, slik som med sopp osv.
Stemmer det? Hvis det er «trygge» doseringer og test kit og alt er brukt?

Det er jo mange man ønsker Og anbefale til, som man ser kunne trengt det. Psykedelika har jeg vanskelig og for og anbefale selv om, men føler nå at mdma kan anbefales til medmennesker som trenger og våkne litt. På en så trygg måte som mulig.
Hva tenker dere om det?

Takker for alle svar! Setter stor pris på det.
Mvh Ts
Sitat av Ogreish Vis innlegg
Best å skyte det ass, får best kick ut av det
Vis hele sitatet...
Seriøst, for en komplett idiotisk kommentar.

Når det kommer til dosering første gangen man tar MDMA er det alltid lurt å ta en svært lav dose for å se hvordan kroppen reagerer på stoffet.

Mange brukere her har funnet en dose gjennom prøving og feiling, men kommuniserer kanskje ikke at de startet lavt og bygde seg opp.

Når du setter liv og helse på spill, vil jeg anbefale å søke opp pålitelige kilder som driver med skadereduserende arbeid (Slik som Dancesafe, Foreningen Tryggere Ruspolitikk eller Emmasofia).

Sjekk ut denne kilden: http://www.rusopplysningen.no/rusvettregler/

Hentet fra Rusopplysningnen "Normal dose for normalvektige er 90-125 mg, men førstegangsbrukere bør ikke ta mer enn 60-70 mg, da noen personer er svært sensitive for MDMA."
Sist endret av Redhot; 8. januar 2018 kl. 16:08.