Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2068
Jeg har en sony experia z . jeg har skiftet leverandør og skal sette inn nytt sim kort men beholde det gamle nummeret.

Når det settes inn og starter opp tlf så kommer ikke boksen som man skal slå inn pin koden opp. tlf går da rett på nødnett, hvor man ikke kan ringe eller noen annen ting. er dette feil på simkortet eller telefonen? er det mulig å slå inn pinkoden manuelt inne på tlf? jeg har forsøkt å lese meg til dette uten å lykkkes , så derfor spør jeg her inne .
Høres ut som telefonen ikke merker at det sitter et sim kort i sloten.
Bruker du riktig sim kort? Sitter den i en adapter eller alene?
Kan den være operatør-låst?
Trådstarter
7 0
ja sim kortet er kun en måte å sette inn på og den er ikke operatørlåst
Du er sikker på at det nye sim kortet er aktivert enda?
Trådstarter
7 0
ja jeg har sitti med support der i 3 timer nå . dette var opprinnelig et netcom sim som ble gjort om til kontantkort. så flyttet jeg til sverige og hadde først telia.se kontantkort som virket helt ok og skulle nå skifte til annen leverandør med abonnement her , og da virker det ikke
-Prøv å se om du får opp valget å taste inn kode på et av de eldre simkortene for å bekrefte at det ikke er telefonen.
-Prøv å gå dit du ville gått om du skulle endret din pin-kode, for å se om du kan endre den. Hvis du får muligheten til å redigere klarer hvert fall telefonen registrere et simkort.
-Hvis du har telefon med flymodus, kan du prøve å sette på flymodus for så å slå den av igjen for å se om du kommer til pin-kode skjermen. Noen telefonen prøver å reaktivere simkortet når flymodus blir deaktivert.
-Sjekke om simkortet er skittent på chip-siden eller har åpenbare merker/skader.

Ingen av disse er tipsene garanterer at du vil få tingene i orden, men er ihvertfall et par feilsøkingssteg du kan prøve deg på.
Høres dog ut som et defekt sim-kort.
Lykke til.
Trådstarter
7 0
på de andre simkortene så kommer kode innslaget først , bare ikke på dette kortet.jeg fikk tatt en telefon ute ,uten at jeg hadde slått inn pinkoden og snakket med operatør support igjen og de sender nytt simkort , da de mener det er ne feil med dette. jeg skjønner ingenting .dette nye simkortet er helt nytt ,jeg åpnet det i natt
Har du prøvd SIM-kortet i an annen tlf og sett om det samme skjer der?
Trådstarter
7 0
ja har forsøkt 3 forskjellige telefoner. de tror kanskje det også kan være en signal feil ute å går også nå .
Hvis simkortet ikke fungerer i tre forskjellige telefoner er det GARANTERT fabrikkfeil på simkortet å ikke noe galt med telefonen din. Bare å vente på nytt simkort fra leverandør, eventuelt gå til en telefonsjappe å spørre om du har utstyr til å "brenne" deg et nytt.
Fruen byttet operatør for en stund siden og fikk nytt simkort. Dette måtte hun selv aktivere på operatørens nettsider for at det skulle virke.