Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3620
Hei jeg og samboeren gjorde noe dumt i går kveld. var ute i nabolaget så kastet jeg lommeboken min til han å når han skulle kaste tilbake landet det midt opp i høyt ugress.. Har søkt gjennom hele området og letet mellom ugresset både i dag og i går.

finner den ikke, kort osv kan jo sperres men ikke helt ok med at personnr mitt er der ute.

Lurer på å kjøpe metalldetektor en slik( må i banken å ta ut penger da med pass som id)

http://www.jula.no/metalldetektor-150058

Lurer på hvor kraftig slike er. tror ikke jeg har noen kronestykker i lommeboka , men glidelåsen gir kanskje utslag. samboeren mener den er av aluminium.

noen som har erfaringer/råd. Er det vits å prøve?
"Øko-Terrorist"
Har du ei rake? Prøv å rake området den landet i.
Kan noen opplyse om hvorfor en må ha våpentillatelse for å bruke metalldetektor?
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Kan noen opplyse om hvorfor en må ha våpentillatelse for å bruke metalldetektor?
Vis hele sitatet...
Norge.

Titegn
Det er bullshit. Be Jula vise hvor de har funnet den regelen.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Jandre Vis innlegg
Det er bullshit. Be Jula vise hvor de har funnet den regelen.
Vis hele sitatet...
Det ER bullshit. Du må ikke ha tillatelse for å bruke metalldetektor privat i Norge. Det er bare noe tull de setter opp på annonsen så fjortisser skal tro dette var jævla kult og bruker pengene sine hos dem.

Forøvrig er detektoren du linker til billig skvip. Den fungerer kanskje til å finne en lommebok som ligger opptil 10 cm under søkehodet, men har den forvillet seg nedover med mer enn en halvmeter så kan du likegodt brukte detektoren som en søkepinne.

Hvor i landet bor du TS? Vet iallefall om tre stykker her på forumet som har en nogenlunde grei detektor du kan låne.
Sist endret av Bombasa; 10. juni 2014 kl. 11:32.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Det ER bullshit. Du må ikke ha tillatelse for å bruke metalldetektor privat i Norge. Det er bare noe tull de setter opp på annonsen så fjortisser skal tro dette var jævla kult og bruker pengene sine hos dem.

Forøvrig er detektoren du linker til billig skvip. Den fungerer kanskje til å finne en lommebok som ligger opptil 10 cm under søkehodet, men har den forvillet seg nedover med mer enn en halvmeter så kan du likegodt brukte detektoren som en søkepinne.

Hvor i landet bor du TS? Vet iallefall om tre stykker her på forumet som har en nogenlunde grei detektor du kan låne.
Vis hele sitatet...
Vant en lekemetalldetektor i spania på tivoli for 10 år siden, og den var av plast, med en sånn pipelyd, og vi kunne finne mynter under dyner etc..
Selv billige greier bør kunne finne metall blant gress og ugress?

Eller så kan dere jo bare luke ugresset og klippe gresset. Er jo helt gratis og dere får vært ute i sola samtidig som dere gjør det koselig rundt dere.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Selv billige greier bør kunne finne metall blant gress og ugress?

Eller så kan dere jo bare luke ugresset og klippe gresset. Er jo helt gratis og dere får vært ute i sola samtidig som dere gjør det koselig rundt dere.
Vis hele sitatet...
Om det er høyt gress, bruker man som oftest en slik piske -maskin. Vet ikke helt hva det kalles, men noe man holder i hånda, som man trimmer ugress med. Brukte dette i 30 min for å fjerne brennesle i hagen en gang. Hadde ikke på meg t-skjorte, og da jeg var ferdig, hadde det sprutet små biter med brennesle over hele meg, uten at jeg hadde merket det. Blemmemannen kom inn igjen, og så ut som om jeg hadde herpes over hele kroppen.

En billig metalldetektor, som TS selv linket vil fungere bra igjennom gress, til og med igjennom jord, og sand. Metalldetektorer har utviklet seg fra å være enkle apparater kun gav et signal når et metallobjekt var innenfor føleområdet, til å bli moderne apparater som kan skille mellom ulike metaller og indikere avstand til metallobjektet. Metalldetektorer har et vidt bruksområde som spenner fra hobbybruk til industri og sikkerhets-bruk. Det finnes et stort antall detektorer som er spesialisert for sin oppgave, som å kun finne spesielle metaller, for å finne våpen, og videre til store apparater som kan monteres på fly eller helikopter for å lete etter metalliske mineraler over et stort område, ergo en dårlig metalldetektor idag er mer en godt nok for TS.

Detektorer brukt av privatpersoner for hobbybruk er det TS trenger, og nettopp en slik TS linket. De spenner fra helt enkle med kun et signal om at et metallobjekt er innenfor føleområdet, til svært avanserte og semi-profesjonelle detektorer med flere instillingsmuligheter, som for eksempel diskriminering av uønskede metalltyper som aluminium eller jern og kompensering for forskjellige jordtyper, noe TS ikke trenger.
Sist endret av Relevant; 10. juni 2014 kl. 17:21.
Er det ikke bare å lete mer? Dere vet jo sånn ca hvor den ligger..
Sitat av Relevant Vis innlegg
Om det er høyt gress, bruker man som oftest en slik piske -maskin. Vet ikke helt hva det kalles, men noe man holder i hånda, som man trimmer ugress med, ...
Vis hele sitatet...
Kratt og gressryddere / gresstrimmer, også ofte kalt bare piske eller pisker.

Hvis du tenker på en slik f.eks: http://www.husqvarna.com/no/products...FaQIwwodajUALQ
Sist endret av Hutch; 10. juni 2014 kl. 17:53.
JA,du vil få utslag på lommeboka selv om Detektoren du linker til er elendig.Den gir utslag på metall. Det er det eneste positive med den

Våpentillatelse?? Dummeste jeg har hørt.... Lol....
Sist endret av crazyFox; 10. juni 2014 kl. 18:42.
Sitat av Kriis Vis innlegg
Norge.

Titegn
Vis hele sitatet...
Nei, Svergie.. Jula er svensk og de fleste steder i svergie må man ha tillatelse for å ha metaldetektor..Mens i norge er det fem meter fra fredningsgrensen til kuturminnet. Jula har sikkert bare direkte oversatt fra svensk til norsk
Jeg sendte like godt en mail til Jula og spurte hva de surra med, jeg. Her er svaret jeg fikk:
Hej.
Tack för ert mejl.
Det har blivit ett fel när man lagt upp texten på denna.
Vi har uppmärksammat detta och texten kommer att försvinna inom kort om den inte redan gjort det.

Med vänlig hälsning
Ralph L - kundtjänst
Vis hele sitatet...
Ah, hva gjør man ikke for å prokrastinere...
The Merciful One
mr5050's Avatar
Sitat av MadamFishy Vis innlegg
Hei jeg og samboeren gjorde noe dumt i går kveld. var ute i nabolaget så kastet jeg lommeboken min til han å når han skulle kaste tilbake landet det midt opp i høyt ugress.. Har søkt gjennom hele området og letet mellom ugresset både i dag og i går.

finner den ikke, kort osv kan jo sperres men ikke helt ok med at personnr mitt er der ute.

Lurer på å kjøpe metalldetektor en slik( må i banken å ta ut penger da med pass som id)

http://www.jula.no/metalldetektor-150058

Lurer på hvor kraftig slike er. tror ikke jeg har noen kronestykker i lommeboka , men glidelåsen gir kanskje utslag. samboeren mener den er av aluminium.

noen som har erfaringer/råd. Er det vits å prøve?
Vis hele sitatet...
hvor i landet bor du ? har metalldetektor og kan kansje hjelpe dere

Sitat av mr5050 Vis innlegg
hvor i landet bor du ? har metalldetektor og kan kansje hjelpe dere
Vis hele sitatet...
forøvrig så gir aluminium sinnsykt gode signaler på en metalldetektor
selv om den kommer fra jula
Sist endret av mr5050; 11. juni 2014 kl. 12:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.