Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3452
Jeg vurderer om jeg skal takke ja til rettsvitenskap ved universitetet. Men, er litt usikker på hva jeg vil og om jeg kommer til å trives.

Tross for at jeg er glad i skole og trening er jeg også over gjennomsnittet glad i å feste og drikke. Da lurer jeg litt på om hvordan festlivet er på jusen? -> da til noen som har gått/eller går på jusen på et universitet.
Det er da massevis av festing! Er det ikke blant det beste studentmiljøet på UiO? Har en del venner som studerer nettopp jus ved UiO. Er du interessert i rettsvitenskap? Du må trives med fagfeltet. Festingen blir nok bra. Men en ting du kan tenke på, er at det kanskje er en del karakterpress og elitepreget, og mye å gjøre.

Innføring i elitisme

Karakterjag på jus

Svartmaling av jusstudiet

Bare B-jobber for C-kandidater

Jusstudentene på klagetoppen

osv...
Er selv over snittet glad i festing, og er du en trivelig og sosial person så vil du ALLTID finne noen å feste med.
Hvertfall om du engjasjerer deg i f.eks. studentråd og lignendes. Det tok meg selv et halvår, så hadde jeg bygget et stort nettverk slik at det var alltid noen å dra ut med både hver lørdag og torsdag
Nå vet ikke jeg noe spesielt om festvanene til jussfolket, om de drikker seg litt brisne eller om de drikker seg sanseløse.
De jeg kjenner som går jus er relativt glade i å ta seg en øl eller fem.
Bli med på fadderuken så skal du garantert finne noen flotte folk å drikke med.
dhassassin's Avatar
Trådstarter
56 9
Sitat av hurdur Vis innlegg
Er selv over snittet glad i festing, og er du en trivelig og sosial person så vil du ALLTID finne noen å feste med.
Hvertfall om du engjasjerer deg i f.eks. studentråd og lignendes. Det tok meg selv et halvår, så hadde jeg bygget et stort nettverk slik at det var alltid noen å dra ut med både hver lørdag og torsdag
Nå vet ikke jeg noe spesielt om festvanene til jussfolket, om de drikker seg litt brisne eller om de drikker seg sanseløse.
Vis hele sitatet...
Jeg håper vell egentlig på de liker å drikke seg sanseløse jeg da, haha

Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Det er da massevis av festing! Er det ikke blant det beste studentmiljøet på UiO? Har en del venner som studerer nettopp jus ved UiO. Er du interessert i rettsvitenskap? Du må trives med fagfeltet. Festingen blir nok bra. Men en ting du kan tenke på, er at det kanskje er en del karakterpress og elitepreget, og mye å gjøre.

Innføring i elitisme

Karakterjag på jus

Svartmaling av jusstudiet

Bare B-jobber for C-kandidater

Jusstudentene på klagetoppen

osv...
Vis hele sitatet...
Oiii... Takk for et slag i trynet. Gleder meg ikke akkurat nå. heh.....


Jeg er interessert i rettsvitenskap. Har selv en del lover jeg liker, spesielt avtalerett og kjøpsrett. Meget interessant. Men, dersom disse artiklene er riktige til punkt og prikke, ja da vet jeg ikke helt om dette er noe for meg.


Skader vell ikke å prøve ut dette et halvår da? Og se hvordan det går? Dersom det ikke fungerer, kan jeg ta erfaringen videre og bytte til et studium som passer for meg.
Har selv gått litt over et halvt år på jus i Oslo. Det er mye lesing, men jeg anbefaler deg absolutt å gi det et forsøk. Jeg sluttet ikke fordi det var kjedelig, men fordi jeg hadde noe annet som fristet enda mer.

Nå spørs det hvor du skal studere da, siden jeg ikke ser at du har skrevet hvilket universitet du er kommet inn på. Det som er bra med Oslo og Bergen er ihvertfall at det er mange jenter i forhold til gutter og mange av dem ser relativt bra ut også! Angående festing så blir det til hva du gjør det til, mange på jusen er som alle andre, altså glad i å feste.
dhassassin's Avatar
Trådstarter
56 9
Sitat av Honos Vis innlegg
Har selv gått litt over et halvt år på jus i Oslo. Det er mye lesing, men jeg anbefaler deg absolutt å gi det et forsøk. Jeg sluttet ikke fordi det var kjedelig, men fordi jeg hadde noe annet som fristet enda mer.

Nå spørs det hvor du skal studere da, siden jeg ikke ser at du har skrevet hvilket universitet du er kommet inn på. Det som er bra med Oslo og Bergen er ihvertfall at det er mange jenter i forhold til gutter og mange av dem ser relativt bra ut også! Angående festing så blir det til hva du gjør det til, mange på jusen er som alle andre, altså glad i å feste.
Vis hele sitatet...
Det høres bra ut! Hvordan er det med lesinga? Har du tid til å ha deltidsjobb/trene på si?
Litt typisk stereotyp at jus er en gjeng med elitiste strebere, og at det er lesing 8-4 hver dag, men ellers tror jeg det er meget bra. Du har gode muligheter, utfordrene studie, bra by, godt studiemiljø.
I say go for it
dhassassin's Avatar
Trådstarter
56 9
Sitat av Znusken Vis innlegg
Litt typisk stereotyp at jus er en gjeng med elitiste strebere, og at det er lesing 8-4 hver dag, men ellers tror jeg det er meget bra. Du har gode muligheter, utfordrene studie, bra by, godt studiemiljø.
I say go for it
Vis hele sitatet...
Jau! Jeg kan klare meg med det meste så lenge jeg trives, og jeg trives aller best med drinking buddies. Så håper jeg finner noen der, haha
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du får tid til alt, men da går det naturligvis ut over det sosiale livet. Jeg spilte fotball i 2 div. samtidig som jeg studerte og jeg tror det går utover karakterene om man trener eller jobber såpass mye ved siden av studiet. Selvfølgelig kan det være du klarer å kombinere dette, handler bare om disiplin. Men uansett hva du gjør er det lurt å ihvertfall lese 5-7 timer hver ukedag.

Har selv lyst til å begynne med jus igjen, men blir nok ikke før neste år.