Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  100 8452
Da har jeg nådd det punktet hvor jeg skjønner at jeg har ett problem, og jeg føler at jeg trenger å lufte meg litt her via forumet, samtidig som dere kanskje kan komme med noen nyttige tips..?

Jeg er en 18år gammel gutt som jobber som lærlig atm. Jeg står opp, drar på jobb, kommer hjem, setter meg forran pc'en til klokka er 1 på natta, legger meg, også samme rutina igjen dagen etter.

Jeg kan vel prøve å forsvare meg ved å si at pc er en hobby, men nei, det blir for dumt.

Har jo da spilt alt som er av spill egentlig, spesiellt mmorpg, men greia er, at uansett om jeg spiller og koser meg, eller bare sitter å kjeder meg... Så sitter jeg fortatt forran pcen, det er det eneste jeg gjør dag inn og dag ut, må vel si at det er alt jeg har gjort i flere år nå egentlig, kommer det til helga, så sitter jeg på pcen fra jeg kommer hjem fra jobb på fredagen (13:00) til 5-6 på morningen, så legger jeg meg og sover til midt på dagen, for så å spille enda mer.

Jeg har det også for meg, at alt jeg gjør annet enn å spille er bortkastet tid..... Som for eksempel, om jeg vasker tøy, så tenker jeg "faen denne tiden kunne jeg brukt til å spille" samme gjelder vel egentlig spising og slikt også.

Jeg trenger rett og slett hjelp til å lære å kontrolere meg litt tror jeg, eller finne meg en ordentlig hobby, hva som helst. Dette livet er bare kjedelig og deprimerende når jeg ser tilbake på det. Men jeg vet ikke ossen jeg skal kunne slutte.
Begynn med enn sport?
Da er vi to.