Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  100 8452
Da har jeg nådd det punktet hvor jeg skjønner at jeg har ett problem, og jeg føler at jeg trenger å lufte meg litt her via forumet, samtidig som dere kanskje kan komme med noen nyttige tips..?

Jeg er en 18år gammel gutt som jobber som lærlig atm. Jeg står opp, drar på jobb, kommer hjem, setter meg forran pc'en til klokka er 1 på natta, legger meg, også samme rutina igjen dagen etter.

Jeg kan vel prøve å forsvare meg ved å si at pc er en hobby, men nei, det blir for dumt.

Har jo da spilt alt som er av spill egentlig, spesiellt mmorpg, men greia er, at uansett om jeg spiller og koser meg, eller bare sitter å kjeder meg... Så sitter jeg fortatt forran pcen, det er det eneste jeg gjør dag inn og dag ut, må vel si at det er alt jeg har gjort i flere år nå egentlig, kommer det til helga, så sitter jeg på pcen fra jeg kommer hjem fra jobb på fredagen (13:00) til 5-6 på morningen, så legger jeg meg og sover til midt på dagen, for så å spille enda mer.

Jeg har det også for meg, at alt jeg gjør annet enn å spille er bortkastet tid..... Som for eksempel, om jeg vasker tøy, så tenker jeg "faen denne tiden kunne jeg brukt til å spille" samme gjelder vel egentlig spising og slikt også.

Jeg trenger rett og slett hjelp til å lære å kontrolere meg litt tror jeg, eller finne meg en ordentlig hobby, hva som helst. Dette livet er bare kjedelig og deprimerende når jeg ser tilbake på det. Men jeg vet ikke ossen jeg skal kunne slutte.
Begynn med enn sport?
Da er vi to.
Ikke for å være frekk, men finn noen. En kjæreste hadde jo selvsagt vært det beste. Jeg mener; Ta mer kontakt med en av kompisene dine som ikke gjør det du gjør. Finn noen som ikke sitter med pc døgnet rundt og begynn å henge me de. Jeg vet akkurat hvordan du har det, tro meg.
Sitat av Yutao Vis innlegg
Ikke for å være frekk, men finn noen. En kjæreste hadde jo selvsagt vært det beste. Jeg mener; Ta mer kontakt med en av kompisene dine som ikke gjør det du gjør. Finn noen som ikke sitter med pc døgnet rundt og begynn å henge me de. Jeg vet akkurat hvordan du har det, tro meg.
Vis hele sitatet...
Vill jo ikke tro han har så mange venner siden han sitter inne hele dagen(No offence), men kansje prøve og komme det litt ut, få nye venner osv.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Begynn med enn sport?
Vis hele sitatet...
sport er ikke alltid løsningen for alle. Sport er ikke alltid like intresant for alle, og har man ikke interesse for det man driver med så er det lite gøy og da hjelper det lite.
Sist endret av Yutao; 8. desember 2010 kl. 18:25.
Gå ut på by'n? =)

Ganske gøy å bare reise ut, kjøpe litt mat, henge med venner, evt. se en film på kino..?
.. eller hjemme!

Vær kreativ!!
Du er ikke spillegal, men du har en spilleavhengighet. Når man spiller så mye som du gjør, er det svært vanskelig å endre seg. Det krever at du tar et grep om livet ditt og bestemmer deg for at nå er det nok. Du må altså endre livsstilen din. Dette kan være svært vanskelig i starten. Gammel vane er vond å vende, er det noe som heter...

Har du gode venner osv, som IKKE spiller like mye som du gjør, som du eventuelt kan være med, se film, feste, osv?

Du sier også at du føler at alt annet enn spilling er bortkastet tid. Tenk deg litt om nå, du har sikkert hørt dette tusen ganger før, men spilling er MYE mer bortkasta tid enn å være med venner og andre fritidsaktiviteter. Som jeg sa tidligere, du må endre livsstilen din om du skal klare å slutte. Mitt tips til deg er som følger: start med å sitte en time mindre med pc`en om dagen, og bruk den ekstra tiden til andre ting, møte venner osv. Du må redusere tiden du bruker med PC`en 1 time hver uke, helt til du føler du har kontroll og får gjort andre ting. Ta kontakt med andre mennesker som du kan være med i stedet. Etter en stund vil du nok se at det finnes mange flere ting som er mye morsommere og innholdsrike å gjøre enn å spille. Håper dette var til hjelp!
Beklager dobbelpostingen men; sport er ikke alltid løsningen for alle. Sport er ikke alltid like intresant for alle, og har man ikke interesse for det man driver med så er det lite gøy og da hjelper det lite.
Vis hele sitatet...

Der er jo vært et forsøk. Fines jo utallige sporter/idretter
Sist endret av Sinken; 8. desember 2010 kl. 18:26.
Det er ikke lett å være 18 år nå om dagen, har man ikke ett sosialt og aktivit nettverk allerede så skal det litt til å plukke opp ett. Du må virkelig bare prøve, ellers kommer du deg ingen vei. Prøv å ty ut til kompiser. Jeg vet ikke hvor impulsiv dere er eller hvordan dere tenker, men om du har 1 kompis som tenker litt likt som deg, så er jeg sikker på at dere klarer å finne på noe. Om det er å dra ut å pilse eller feste, samma det, fortsatt sunnere enn å tilbringe livet foran pc'en.

Ikke tro at dette kommer til å løse seg av seg selv, du må virkelig gjøre en innsats, jeg var akkurat i samme situasjon som deg for litt siden. Jeg har også gått litt ut og inn av den, jeg har ikke ett spille problem, men jeg kan være veldig asosial til tider og bruker altfor ofte rusmidler som hjelp

PS: Du er ikke spillegal. Du tenker helt rasjonelt, du bare har en sterk avhengighet.
Sist endret av ZionRoad; 8. desember 2010 kl. 18:29.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Vill jo ikke tro han har så mange venner siden han sitter inne hele dagen(No offence), men kansje prøve og komme det litt ut, få nye venner osv.
Vis hele sitatet...
Jeg ser ingen grunn til å påstå at han ikke har mange venner. Jeg hadde min periode der jeg satt inne 25/7 med WoW og fortsatt hadde venner utenom de 4 veggene jeg bodde innenfor. Jeg slutta etterhvert med WoW og fant tilbake de vennene jeg hadde utenom.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Der er jo vært et forsøk. Fines jo utallige sporter/idretter
Vis hele sitatet...
e-sports?
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Der er jo vært et forsøk. Fines jo utallige sporter/idretter
Vis hele sitatet...
Joda, skal ikke nekte på det. Jeg hadde selv stor interesse for kampsport samtidig som jeg brukte mine døgn foran pc'en, men pc'en var viktigere enn kampsporten (som TS nevnte). Derfor mener jeg at det er bedre å finne de vennene du har som kanskje ikke driver med det samme og bare henge med de.
Har en kamerat som mistet nesten alle vennene sine pga WOW. Han sliter med å holde seg vekke fra pc'n. Hadde det ikke vært for at dama og vi som venner sa at nå er det nok, så hadde han nok sittet foran skjermen enda.

Det som ble løsningen for han hva:
1: Begynnne å trime litt (sport eller noe, han spiller tennis)
2: Gå på besøk til venner
3: Gå på kino eller rett og slett gå en liten tur, istenfor å sette seg foran skjermen
4: Kutte ned på spillingen, begyn med 30min - 1time og øk litt etter litt

Håper du kommer deg ut av spille helvete

Lykke til videre
Jeg var selv ganske avhengig av PC-spill, og da spesielt WoW. Prøvde å slutte gang på gang, men klarte det ikke, helt til jeg så at en lokal kickboksingklubb hadde nybegynnerkurs. Slengte meg på det og var med på trening to ganger i uka, og pga. det begynte jeg også å trene vekter osv., noe som gjorde at jeg hadde bedre ting å gjøre enn å spille WoW på fritiden.

Om du har prøvd deg på forskjellige idretter uten å synes at det har vært noe for deg, så kan det hende det finnes andre tilbud der du bor?

Men igjen, når du skriver at "alt annet enn å spille er bortkastet tid", så vil jeg driste meg til å foreslå at du besøker fastlegen din og forklarer problemet ditt. Det er godt mulig du kan få hjelp til å endre vanene dine enten av legen din eller en eventuell psykolog.

Ønsker deg lykke til hvertfall
Alt i alt, jeg mener hvertfall at å finne riktig omgangskrets er det beste.
Du kan jo også få deg en hund. Du kan ikke la den være inne, det er jo dyremishandling. Er vel gjerne litt dyrt?(I og med at du er lærling)
Selg pc`n å kjøp en som er så dårig at den ikke drar et eneste spill

Så kan du bruke pengene på noe du kunne tenke deg å ha som en hobby
Veldig mange gode tips her, setter pris på at dere gidder åta dere tid til å svare. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, og hvem jeg skal svare først, men det får gå sin gang

Vel for det første sport, jeg har prøvd veldig mange forskjellige sporter, da for å nevne noen som jeg husket akkurat nå; fotball, håndball, klatring, judo, skateing (in-line) og lignende. Har aldri vært noe spesielt sportslig eller flink til noe, er 1,85 og spinkel som faen, (60kg) Jeg har gjentatte ganger prøvd å begynne med litt vektløfting her hjemme ettersom vi har en god del treningsutstyr, og jeg setter meg sikkerlig inn i det, men så går det over etter en uke og da stopper jeg helt med det.

Det å få seg en kjæreste hadde vært godt råd hadde det ikke vært for at det er noe jeg har tenkt på lenge allerede, men det har seg desverre slik at det er ikke like enkelt for enkelte... (meg) Kjæresten min slo opp med meg for ca ett halvt år siden og jeg tenker fortsatt på henne hver gang jeg legger meg...

Killkalle har også helt rett, nei jeg har ikke mange venner, vi var en gjeng på 4 stk en gang som pleide å ta en guttekveld innimellom, bare chillen spise no' god mat og se film/ dra på kino/ game ps3. Men så har det seg sånn at de andre har begynt å røyke hasj... Jeg vet at det er ganske akksebtabelt her inne på forumet, så jeg gidder ikke å starte en debatt om det, saken er rett og slett sånn at jeg hverken røyker eller snuser, eller har noensinne tenkt til å røyke hasj. Jeg er fornuftig nok til å skjønne at det er idiotisk å bruke masse penger på å skade helsa mi, dog er jeg ikke glup nok til å slutte å spille...

Det som ble løsningen for han hva:
1: Begynnne å trime litt (sport eller noe, han spiller tennis)
* Jeg har en tendens til å syns att alt av sport er dritkjedelig, uheldigvis (det gjelder også å se det på tv)
2: Gå på besøk til venner
* Er ikke så enkelt når du ikke har noen.
3: Gå på kino eller rett og slett gå en liten tur, istenfor å sette seg foran skjermen
Ser ikke helt fordelen med å gå ut å betale 120kr for å sitte alene i en kinosal isteden for å se filmen gratis på nettet... Det med tur henger vel egentlig sammen med nr 1, jeg syns det blir kjedelig.
4: Kutte ned på spillingen, begyn med 30min - 1time og øk litt etter litt
Det er ikke så enkelt som det høres ut =/
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Gå ut på by'n? =)

Ganske gøy å bare reise ut, kjøpe litt mat, henge med venner, evt. se en film på kino..?
.. eller hjemme!

Vær kreativ!!
Vis hele sitatet...
Hvordan funker dette med å gå ut på byen sånn helt uten videre egentlig? De gangene jeg har kommet på byen alene (har skjedd 2 ganger ut av kjedsomhet) så har det bare vært utrolig awkward. Du drikker deg småfull, og soser rundt og prøver å finne noen å snakke med. På ingen måte verdt det.

Vet ikke om det er noen vits å si det, men jeg hadde samme problemet selv og jeg ser at det er utrolig lett å falle tilbake. Dog ble jeg reddet av å spille nerdete kortspill og rollespill og fikk venner slik. Høres ganske latterlig ut, men jeg hadde morro med det og ble kjente med relativt normale folk som dro meg ut nå og da.
Finn andre ting å gjøre, selvom de nødvendigvis ikke er like underholdende til å BEGYNNE med. Se heller på TV i en time eller to, istedet for å spille.

Begynn å spille et instrument? Vi heller livet til en guitar, eller et piano - så får du ihvertfall utbytte fra mange timer med nerding!
Det enkleste er å finne en annen hobby?
Visst du liker fysikk eller kjemi er det tilnærmet ubegrenset med ting du kan gjøre. Evt skaffe en hund som du kan ta med på turer i skog og mark, kjøp i tillegg et kamera slik at du kan ta fine bilder.
Det å lese en god bok tar deg også bort fra PC skjermen i en del timer.
(Damn, innser at jeg begynner å bli kjedelig >.< )
Sitat av Lycurgus Vis innlegg
Det som ble løsningen for han hva:
1: Begynnne å trime litt (sport eller noe, han spiller tennis)
* Jeg har en tendens til å syns att alt av sport er dritkjedelig, uheldigvis (det gjelder også å se det på tv)
2: Gå på besøk til venner
* Er ikke så enkelt når du ikke har noen.
3: Gå på kino eller rett og slett gå en liten tur, istenfor å sette seg foran skjermen
Ser ikke helt fordelen med å gå ut å betale 120kr for å sitte alene i en kinosal isteden for å se filmen gratis på nettet... Det med tur henger vel egentlig sammen med nr 1, jeg syns det blir kjedelig.
4: Kutte ned på spillingen, begyn med 30min - 1time og øk litt etter litt
Det er ikke så enkelt som det høres ut =/
Vis hele sitatet...
Sier ikke at det samme hjelper for deg. Det hjalp for han

Men sport, du kan spille fks: Paintball.
Når det kommer til venner, så er det litt vanskelig, jeg skjønner det. Men prøv heller enn å sitt hjemme.
Ang kutt ned på spillingen, så kjenner jeg til det. Hva arb ledig en stund, og da hva spilling min reddning.
Ser den at gå en tur kan være kjeddelig, men prøv fks Urban Exsploring eller noe. Da er det litt forandring.

Begynn med små steg, og jobb deg opp derfra. Som sagt, skjønner veldig godt at det er vanskelig. Men prøver du lenge nok, så klare du det

Har troen på at du klare det jeg Er bare det at du må jobbe hardt for det dessverre.
prøv å skaff venner. Kom på nFF treff, kanskje du finner noen der?
Høres litt ut som meg igrunn du.

Som oftes består dagen min av dette: stå opp, jobb, spille xbox, kaste bort tid på pc, legge seg. Såklart kommer vanlige gjøremål imellom dette. Men jeg bruker altfor mye tid på pc/xbox og jeg vet det selv. Men på en annen side så får jeg det ikke helt for meg hva jeg ellers skal gjøre. Kjæresten har flyttet pga skole ( vel og merke kun 30 min med bil unna ) og bestekompissen har flyttet til vågå( 3 timer unna ) , og ellers en god kompiss igjen som bor 10 min med bil unna. Jeg har såklart flere venner som jeg kan henge med om man setter godviljen til, men så har jeg aldri hatt særlig behov for å være med venner 24/7. Jeg har somregel alltid hatt noe å bedrive tiden med alene siden jeg var liten. Det samme gjelder egentlig nå som jeg har blitt eldre, jeg kan spille, ta bilder, redigere, se film, chatte når man virkelig kjeder seg å det er for sent til å dra ut med venner. Men dette har forandret seg litt. Jeg oppdager at jeg kjeder meg mer og mer, å har større behov for å være med venner. Alt dette har vel egentlig sakte men sikkert skjedd siden jeg kom innpå tanken om hvorfor jeg spiller, og hva jeg oppnår med det.

Konklusjonen på det spørsålet ble:
*mmo spill: Uansett hva jeg gjør, og hvor lenge jeg sitter, så kommer alltid noen til å være bedre enn meg, og dem kommer til å knuse meg. Personen min kommer ikke til å være noe mer unik enn andre sine. Så hva oppnår jeg? Ingen ting, bortsett fra å bruke tid å penger på noe som egentlig ikke er så styggelig artig, men som er veldig tidkrevende. Man får heller aldri noen følelse av å oppnå noe ettersom man alltid strever etter å bli bedre å få nytt gear.

*xbox: Joda, greit nok tidsfordriv, men hva oppnår jeg? INGEN TING!!! Jeg har feks vært nr 32 i verden online på burnout revenge, å har flere spill hvor jeg har ligget som topp 100 spillere i verden. Det er selvsagt veldig kult der å da, men så fort man slutter å spille for en uke, så har du landet så langt ned på lista at det ikke er artig en gang. Så til slutt, så har man ikke oppnådd noe som helst.

Nå går fortsatt mye av tiden med til pc. Men mest til å redigere bilder jeg har tatt, eller facebook, eller sider som youtube, break.com osv. Med tiden håper jeg egentlig at jeg bruker pc'n mest til bilderedigering, ettersom jeg faktisk føler at jeg oppnår noe med visse bilder jeg har tatt. Å at jeg heller tilbringer mer tid med venner og familie.

Men om du begynner å tenke over hva du oppnår ved å spille, så er det å lettere å sakte men sikkert slutte med det.
Blir du kulere? Får du mer venner? Tjener du penger på det? Ser noen opp til deg pga det? Er du annerkjent i spillet? Får du noe ut av å spille bortsett fra å få tiden til å gå?
Antageligvis er svaret nei til de fleste spørsmålene. Å er dem det, så har du egentlig ingen god grunn til å spille, å det er nesten så jeg tipper at du ikke egentlig synes det er noe artig å spille, men at du gjør det av ren vane.
Begynne å trene litt? Jogge 2-3 ganger i uka?
Sitat av Killuminati Vis innlegg
Finn andre ting å gjøre, selvom de nødvendigvis ikke er like underholdende til å BEGYNNE med. Se heller på TV i en time eller to, istedet for å spille.

Begynn å spille et instrument? Vi heller livet til en guitar, eller et piano - så får du ihvertfall utbytte fra mange timer med nerding!
Vis hele sitatet...
Liker dette tipset da jeg pleide å spille keyboard før, men det var bare sanger jeg lærte rett fra youtube, og det er utrolig krevende å faktisk klare å spille, og jeg er vel kanskje ikke den typen som prøver og prøver og prøver, jeg gir opp lett altså.

Sitat av merulz Vis innlegg
Det enkleste er å finne en annen hobby?
Visst du liker fysikk eller kjemi er det tilnærmet ubegrenset med ting du kan gjøre. Evt skaffe en hund som du kan ta med på turer i skog og mark, kjøp i tillegg et kamera slik at du kan ta fine bilder.
Det å lese en god bok tar deg også bort fra PC skjermen i en del timer.
(Damn, innser at jeg begynner å bli kjedelig >.< )
Vis hele sitatet...
Er ikke noe serlig nerd annet enn at jeg sitter alt for mye på pc, (altså nerd som positivt - smart, flink til tekniske ting)Det er ikke bare bare å finne seg en ny hobby skjønner du... Hund har jeg og det finnes ikke noe jeg syns er mer kjedelig og bortkastet tid enn å gå tur med ham... Når det gjelder å ta bilder så er dette noe jeg alltid har hatet og aldri sett noe poeng med, så det blir det nok ikke. Men takker for tipsene!

Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
prøv å skaff venner. Kom på nFF treff, kanskje du finner noen der?
Vis hele sitatet...
Det er ikke så enkelt som det høres ut som, å skaffe seg ett vennenettverk ut ifra ingenting når man er 18 år, dette er gjerne noe du skaffer på skolen da du går i samme klasse som andre på din alder og ser dem hver dag. NFF treff har jeg faktisk vurdert ja.

Dead Maple: Utrolig mye bra her, men selv om jeg er klar over at alt det er bortkastet tid, så gjør jeg det likevel.... Blir litt som en røyker som vet det ikke er bra men som fortsetter uansett. (bare ett eksempel for å forklare, ikke en sammenligning)

Nei jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal få kommet meg ut i det hele tatt... Men takker utrolig mye for all støtten folkens.
Johnny Cash mofos
Skjerpings!
Alt er jo kjedelig for deg!
Slutt å syt og ring en gammel kompis. Du er tydeligvis en taper nå, prøv å endre det før du blir voksen..
Kjipt når du er lærling, når du går på en vanlig skole kan jeg godt tenke meg at det er mye lettere og få venner, da du MÅ være med dem
Det du beskriver, er som å se meg selv i ett speil, kanskje gjort det i over 10år nå, men faen, du er da på jobb, og det er vel det viktigste.

Jeg bruker pc'n til alt,tenker når jeg sitter her på hva jeg ellers skulle ha gjort, sittet og sett på Skal vi danse,Paradise hotell,xfactor eller alt det andre dritet dem sender igjennom dummebuksen.
Sitat av anamnesis Vis innlegg
Hvordan funker dette med å gå ut på byen sånn helt uten videre egentlig? De gangene jeg har kommet på byen alene (har skjedd 2 ganger ut av kjedsomhet) så har det bare vært utrolig awkward. Du drikker deg småfull, og soser rundt og prøver å finne noen å snakke med. På ingen måte verdt det.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er ganske artig jeg. Om jeg kjeder meg en fredag eller lørdagskveld og ikke har noe å finne på med noen andre, så stikker jeg på byen og ser hva som skjer. Pleier aldri å være noe awkward etter et par pils uansett, for min del i hvertfall
Hold god kontakt med venner . Kom deg ut, bli med på ting som skjer (evt med familie og, uansett om det kan ses som "døtid") Tipper dette ikke bare gjelder deg, bruk "spille" tiden din til andre ting.. som evt, les ei bok? (sikkert ikke). gå en tur, lag mat, gå ut med søppelet? fjern snøen fra gårsrommet :-p... har ikke så mangen forslag men, bruk mer tid på venner og familie.. hjalp meg iallefall.. men var rus i mitt tilfelle.
Sitat av espen1812 Vis innlegg
Skjerpings!
Alt er jo kjedelig for deg!
Slutt å syt og ring en gammel kompis. Du er tydeligvis en taper nå, prøv å endre det før du blir voksen..
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sakt det bedre selv..
Sitat av espen1812 Vis innlegg
Skjerpings!
Alt er jo kjedelig for deg!
Slutt å syt og ring en gammel kompis. Du er tydeligvis en taper nå, prøv å endre det før du blir voksen..
Vis hele sitatet...
Sitat av Jazzy Fizzle Vis innlegg
Kunne ikke sakt det bedre selv..
Vis hele sitatet...
Ja her har jeg jo faktisk beviset, jeg er en taper, har alltid vært en taper og vil alltid være en taper, merker at selvmord begynner å bli en mer og mer rimelig løsning.
Ta en tur innom Bergen Så skal jeg bli din venn. Men fra spøk til revolver:

Jeg ville anbefalt deg å gå i militæret. Siden du snart blir 19, Du har vel fått sesjon del 1 i alle fall.

Skal selv inn nå i juli, gleder meg til å møte nye folk.

Dra på Konserter ( man kommer i lett kontakt med folk på slike steder) Men skjønner det er vanskelig hvis du ikke har noen å dra med.

Som mangen sier, en type sport.
Dette trenger ikke å være organisert.

Selv spiller jeg ishockey om vinteren og paintball om sommeren. Dette er ikke noe man må gå på, men veldig sosialt.

Hehe jeg suger i ishockey men det er likevel veldig morro


Lykke til
Tror over halvparten av freak.no kjenner seg igjen i trådstarters post..
HALLo?!? Du kan ikke være lat om du skal se resultater!! "det er ikke så enkelt som det høres ut =/" sa du med det å slutte å spille gradvis. Selvfølgelig er det ikke enkelt, du må presse deg selv og gjøre det til en vane å spille mindre, på samme måte som du gjorde det til en vane å spille hele tiden slike du gjør nå. Bli med på neste nFF treff og skaff deg nye venner!
Sitat av Swii Vis innlegg
Ta en tur innom Bergen Så skal jeg bli din venn. Men fra spøk til revolver:

Jeg ville anbefalt deg å gå i militæret. Siden du snart blir 19, Du har vel fått sesjon del 1 i alle fall.

Skal selv inn nå i juli, gleder meg til å møte nye folk.

Dra på Konserter ( man kommer i lett kontakt med folk på slike steder) Men skjønner det er vanskelig hvis du ikke har noen å dra med.

Som mangen sier, en type sport.
Dette trenger ikke å være organisert.

Selv spiller jeg ishockey om vinteren og paintball om sommeren. Dette er ikke noe man må gå på, men veldig sosialt.

Hehe jeg suger i ishockey men det er likevel veldig morro


Lykke til
Vis hele sitatet...
Ikke tjenestedyktig.

Er ikke noe særlig glad i musikk, hvertfall ikke mainstream søppelet.
Ja ja Skjønner.

Bare ett random spørsmål.
Drikker du?

Å komme seg inn på fester til venner/bekjente skal ikke være ett problem. I alle fall på min side så ser jeg på drikking som svært sosialt og jeg har fått mange gode venner fra enventuelle fester som jeg av og til er med.

Jeg driver ikke med noe som helst hasj eller den slags.

Ute steder er også ett flott sted ( ikke hvis man er helt vekke) men god i siget.
Kanskje du møter ei dame
Sitat av Swii Vis innlegg
Ja ja Skjønner.

Bare ett random spørsmål.
Drikker du?

Å komme seg inn på fester til venner/bekjente skal ikke være ett problem. I alle fall på min side så ser jeg på drikking som svært sosialt og jeg har fått mange gode venner fra enventuelle fester som jeg av og til er med.

Jeg driver ikke med noe som helst hasj eller den slags.

Ute steder er også ett flott sted ( ikke hvis man er helt vekke) men god i siget.
Kanskje du møter ei dame
Vis hele sitatet...
Nei, jeg drikker ikke.
Å komme seg inn på fester til venner er vel ingen sak, med det tilsier jo også at man har nettopp det.
Da har jeg en løsning som garantert er suksess. Det kreves litt mot, men jeg er sikker på at du kan klare det.

Her i bergen har vi noe som heter tabernakelert, det er ett kristent miiljø hvor ungdommer fra hele bergen møtes.

Det finnes diverse menigheter som driver med ungdomsarbeid og man får gode venner


Når jeg kom til å tenke på det, så er det faktisk fra en slik klubb jeg har blitt kjent med mine bestevenner.

Man må ikke være kristen for å være der. Men man kommer inn i ett godt miljø og jeg er svært sikker på at de du møter der hvor du bor er hyggelige og tilmøtekommende
Sitat av Swii Vis innlegg
Da har jeg en løsning som garantert er suksess. Det kreves litt mot, men jeg er sikker på at du kan klare det.

Her i bergen har vi noe som heter tabernakelert, det er ett kristent miiljø hvor ungdommer fra hele bergen møtes.

Det finnes diverse menigheter som driver med ungdomsarbeid og man får gode venner


Når jeg kom til å tenke på det, så er det faktisk fra en slik klubb jeg har blitt kjent med mine bestevenner.

Man må ikke være kristen for å være der. Men man kommer inn i ett godt miljø og jeg er svært sikker på at de du møter der hvor du bor er hyggelige og tilmøtekommende
Vis hele sitatet...
Da spørs det vel egentlig og jeg er hyggelig og tilmøtekommende mot disse idiotene som bruker all tia si på å dyrke en fantasifigur....
Heh, det er din tro og det er deres tro. Og man bør respektere hverandre

Men det virker nå som du allerede har sett for deg ett bilde av en "kristen" Kristene er ikke firkantet og alle har en forskjellig personlighet,

Og btw det er bare kristne som er på slike steder, folk som har forskjellige tro er der fordi det er hyggelig å være ett sted i trygge omgivelser


Men dette er opptil deg og jeg bare gir deg en pekepinn og hvordan mine erfaringer har vært.


Cheer up

~Swii
Hva er det som egentlig frister da?
Nå skal ikke jeg komme med noen pekefinger eller noe som helst, men du sier at selvmord nærmer seg, og det er bare utrolig trist å høre.

Jeg har en kompis som var utmerket i fotball, en kjekk kar som dro damer og var særdeles godt likt.
Men det var alltid noe "galt" med han. Sosiale sammenkomster kom han sjeldent på, og skulket skolen jevnt og trutt.
Nå har han droppet ut av skolen og det eneste han gjør er å spille MMORPG som WOW, og nedprioriterer alt annet fordi det er "kjedelig". Han har kommet hakket lenger enn deg, fordi du jobber i hvertfall. Det er bare sykt trist å se hvordan han har det nå, ikke la det skje deg.

Dette minner meg om deg, og det er trist, for ingen fortjener å ha det sånn.
Det at noen kaller deg en taper syntes jeg er feigt.
Ikke alle er utadvendte og man kan ikke forvente at noen plutselig skal bli det heller.

Jeg håper ting ordner seg for deg, ingen er venneløse, kanskje nettopp et NFF-treff er noe for deg, kanskje du treffer en likesinnet og plutselig er du en del av nettverk.

Håper du ikke tenker på selvmord, uansett hva.
Så ille er det ikke!
Sitat av rW. Vis innlegg
Hva er det som egentlig frister da?
Nå skal ikke jeg komme med noen pekefinger eller noe som helst, men du sier at selvmord nærmer seg, og det er bare utrolig trist å høre.

Jeg har en kompis som var utmerket i fotball, en kjekk kar som dro damer og var særdeles godt likt.
Men det var alltid noe "galt" med han. Sosiale sammenkomster kom han sjeldent på, og skulket skolen jevnt og trutt.
Nå har han droppet ut av skolen og det eneste han gjør er å spille MMORPG som WOW, og nedprioriterer alt annet fordi det er "kjedelig". Han har kommet hakket lenger enn deg, fordi du jobber i hvertfall. Det er bare sykt trist å se hvordan han har det nå, ikke la det skje deg.

Dette minner meg om deg, og det er trist, for ingen fortjener å ha det sånn.
Det at noen kaller deg en taper syntes jeg er feigt.
Ikke alle er utadvendte og man kan ikke forvente at noen plutselig skal bli det heller.

Jeg håper ting ordner seg for deg, ingen er venneløse, kanskje nettopp et NFF-treff er noe for deg, kanskje du treffer en likesinnet og plutselig er du en del av nettverk.

Håper du ikke tenker på selvmord, uansett hva.
Så ille er det ikke!
Vis hele sitatet...
Det er veldig oppmuntrende å få slike kommentarer, og jeg setter pris på det, føler også at du fortjener ett svar.

Kan vel starte med kommentaren om selvmord, ja det kan nok virke dramatisk, spesielt her på forumet, det var nok en unødvendig post fra min side, da jeg ikke har tenkt til å gjøre det nå¨med det første, jeg har tenkt mye på det ja, men har valgt å vente å se om det blir noen forandring i hverdagen min når jeg får lappen, men om det holder seg slik som det er nå så skal det nok ikke mye til før du leser om en utforkjøring ett sted, for å si det slik.

WoW har nok blitt for kjedelig for meg, egentlig så syns jeg alle spillene jeg spiller nå er kjedelige, men likevel sitter jeg forran skjermen dag inn og dag ut, de eneste pausene jeg har er få timers søvn og en 8 - 12 timers arbeidsdag.
Sitat av anamnesis Vis innlegg
Hvordan funker dette med å gå ut på byen sånn helt uten videre egentlig? De gangene jeg har kommet på byen alene (har skjedd 2 ganger ut av kjedsomhet) så har det bare vært utrolig awkward. Du drikker deg småfull, og soser rundt og prøver å finne noen å snakke med. På ingen måte verdt det.
Vis hele sitatet...
Jug litt, så kommer du inn i hvilken som helst samtala :') si du er nær venn med Stordalen :')

Ta deg en tur på byen.
oppsøk litt gamle venner.

Bli med på NFF-treff til sommeren!
Sist endret av Oransje; 9. desember 2010 kl. 00:31.
Sitat av Lycurgus Vis innlegg
Det er veldig oppmuntrende å få slike kommentarer, og jeg setter pris på det, føler også at du fortjener ett svar.

Kan vel starte med kommentaren om selvmord, ja det kan nok virke dramatisk, spesielt her på forumet, det var nok en unødvendig post fra min side, da jeg ikke har tenkt til å gjøre det nå¨med det første, jeg har tenkt mye på det ja, men har valgt å vente å se om det blir noen forandring i hverdagen min når jeg får lappen, men om det holder seg slik som det er nå så skal det nok ikke mye til før du leser om en utforkjøring ett sted, for å si det slik.

WoW har nok blitt for kjedelig for meg, egentlig så syns jeg alle spillene jeg spiller nå er kjedelige, men likevel sitter jeg forran skjermen dag inn og dag ut, de eneste pausene jeg har er få timers søvn og en 8 - 12 timers arbeidsdag.
Vis hele sitatet...
Kommentaren kommer fra hjertet, så det er bra!

Hva interesserer du deg for da?
Alle interesserer seg for noe, uansett hva det måtte være.
Maling, Manga eller japansk kunst, altså du fatter poenget mitt

Jeg skjønner hva du mener, man blir bare sittendes på dataen uansett om det suger eller ikke!
Dette høres veldig ut som en depresjon du. Kjenner meg godt igjen, har vært der.
Om du ikke vil gå til lege, vil jeg anbefale deg å reise. Forlate landet i en kort periode. Det funket flott for meg, jeg befinner meg i Kina as we speak og jeg har aldri vært lykkeligere. "Back in Norway" hadde jeg lite til ingen livsglede, men her har jeg det kjempeflott. Kan ha noe med å gjøre at kineserne liker meg av den enkle grunn at jeg er hvit, men samtidig driver jeg med musikk og har blitt kjent med et kinesisk band som spiller på en pub borti her. Jeg tilbringer stort sett tiden på den puben, uten å drikke, henger med bandet og går opp på scenen og synger et par sanger. Kineserne elsker det.

Så mitt råd til deg er rett og slett å reise litt. Jeg kom meg til Kina gjennom en "frivelighetsorganisasjon" hvor jeg jobber i Kina som engelsklærer. Meld deg på noe sånt. Betalingen er ikke bra, men du får en opplevelse for livet og jeg kan garantere at du får det bra. Spesielt om du kommer til Kina.

Jeg har skrevet utallige poster hvor jeg "skryter" av at jeg bor her, av den grunn at jeg er utrolig stolt og glad over å være her og jeg vil oppfordre alle til å ta en tur.

Så, kort og godt...REIS!
Gjerne PM meg om du vil vite mer.
Har du ingen "kjekke" arbeidskolegaer da?. om du ikke har noe spesielt nettverk kan du alltids oppsøke ting å tang,
snakk med legen din?. Fins mye som hjelper mot depresjon ++..
Jeg satt selv og var spilleavhengig selv for et par år siden.. Den dag i dag, klarer jeg å beherske meg i forhold til den gang..

Den gang, ble jeg irritert om noen kom i veien for meg og spillinga mi, og tipper det har vært likt med deg?

Det som er en JÆVLI god start, er at du er klar over det sjøl! Med den innstillinga, tror jeg du kommer til å klare deg finfint!
- Mitt eneste forslag, som jeg vet hjalp meg.. Var å slutte med det du spiller, i 1-2-3 måneder.. HELT.. Avinstaller det fra PCen..
I mellomtiden så prøver du å komme deg litt ut, ta litt forsiktig kontakt med gamle venner via nettet.. spørre litt "hva skjer" og prate mer og mer med dem fremover, som da blir til "finne på no en dag eller?".

Etter disse 1-2-3 månedene, så får du selv velge om du vil starte å spille igjen.. Det var først her jeg skjønte at jeg hadde vært avhengig, og var drittlei (i mitt tilfelle) WoW.
Nå, har jeg fått interessen igjen, men WoW står ikke i veien for noenting.. Skal jeg egentlig raide, men får invitasjon til kino.. tenker jeg "fuck WoW, det er et spill. Dette er virkeligheten."

Ellers, lykke til!
Prøv å finn ut hva som interesser deg utenfor PC, og bygg videre på det !