Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1987
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hatt ett ganske heftig forbruk av benzo de siste årene. Xanor, valium og rivotril for det meste. Det har vell vært daglig, og noen dager kunne det gå ned et helt brett.

For noen uker siden ble jeg ferdig med nedtrapping, som gikk overraskende fint.

Dagene er ganske greie nå, men ikke kveldene. Hver kveld kjennes det ut som jeg skal koke over og svetten renner. Har også NULL energi. Jeg legger meg som regel tidlig, men sovner aldri før sola begynner å stå opp. Da starter de sinnsyke marerittene. Av og til når jeg våkner føles det ut som jeg ikke klarer å røre meg i noen sekunder. Som om jeg sitter fast.

Høres dette ut som benzo abstinenser og hvor lenge må jeg forvente å ha det sånn? Jeg blir gal. Noe jeg kan gjøre?
Mareritt, svette og insomnia hører dessverre med, ja.. For meg så var det verste over etter cirka 3-4 måneder. Kan ta opptil et par år før man blir helt "normalisert". Ønsker deg masse lykke til!
Sist endret av Not Normal; 17. juni 2021 kl. 21:32.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Not Normal Vis innlegg
Mareritt, svette og insomnia hører dessverre med, ja.. For meg så var det verste over etter cirka 3-4 måneder. Kan ta opptil et par år før man blir helt "normalisert". Ønsker deg masse lykke til!
Vis hele sitatet...
Så flott at du kom deg ut av det! Kjenner jeg sliter med motivasjonen når det blir sånn her, er jo ikke akkurat sånn at man får noe å sove på eller... Utrolig slitsomt.

Takk skal du ha.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det høres ut som benzoabstinenser ja. Har vært gjennom det samme, det tok noen uker før søvnen normaliserte seg. Ta tiden til hjelp, og ikke glem å nyte å få klarheten i tilbake i hodet underveis. Det funket for meg å ikke stresse med å sove, og å stå opp på morgenen uansett søvnmengde. Hold kroppen mest mulig i i gang på dagtid, aktivisering. Hvis stuptrøtt er det godt med en liten(!) nap på ettermiddagen - da fullt fortjent.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det høres ut som benzoabstinenser ja. Har vært gjennom det samme, det tok noen uker før søvnen normaliserte seg. Ta tiden til hjelp, og ikke glem å nyte å få klarheten i tilbake i hodet underveis. Det funket for meg å ikke stresse med å sove, og å stå opp på morgenen uansett søvnmengde. Hold kroppen mest mulig i i gang på dagtid, aktivisering. Hvis stuptrøtt er det godt med en liten(!) nap på ettermiddagen - da fullt fortjent.
Vis hele sitatet...
Fint å høre at du og kom deg ut av det. Jeg føler meg ofte stuptrøtt, men å få til å sove er vanskelig. Kan sovne i 6 tiden om morgenen å våkne igjen en time etter. Takk for rådene. Skal prøve å være i litt mer aktivitet på dagtid.
Veldig bra jobba! Du er helt klart over den værste kneika. For min del var jeg plaget med mye av det samme. Mye bruk over flere år her også, så det tok noen mnder før jeg ble bra, shit, er nok ikke helt normalisert enda men har vært rusfri et år nå ca..

Marerittene og sovinga blir bedre, men du må nesten bare ta tida til hjelp. Det viktigste er at du fortsatt er avholds og fortsetter den veien du går nå. Mine slike abstinenser som du beskriver slapp vel etter 3mnd ca. Men benzo abstinensene er sleipe og kan komme i bølger, man føler seg bedre en uke så blir man dårlig noen dager, slikt ble også skjeldnere og merkes stort sett ikke lengere her.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Veldig bra jobba! Du er helt klart over den værste kneika. For min del var jeg plaget med mye av det samme. Mye bruk over flere år her også, så det tok noen mnder før jeg ble bra, shit, er nok ikke helt normalisert enda men har vært rusfri et år nå ca..

Marerittene og sovinga blir bedre, men du må nesten bare ta tida til hjelp. Det viktigste er at du fortsatt er avholds og fortsetter den veien du går nå. Mine slike abstinenser som du beskriver slapp vel etter 3mnd ca. Men benzo abstinensene er sleipe og kan komme i bølger, man føler seg bedre en uke så blir man dårlig noen dager, slikt ble også skjeldnere og merkes stort sett ikke lengere her.
Vis hele sitatet...
1 år rusfri skal du være stolt over! Høres ut som det er håp for meg også.
Takk skal du ha.
Anonym bruker
"Ferdig Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva med å bruke melatonin mot søvn? Det bruker jeg å funker bra
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva med å bruke melatonin mot søvn? Det bruker jeg å funker bra
Vis hele sitatet...
Har ett brett med 2mg som legen skrev ut. Prøvde i går. sovnet faktisk tidlig, men jeg våknet veldig ofte. Bare en time etter jeg hadde sovnet og noen flere ganger i løpet av natten. Har det noe med melatonin å gjøre? Uansett bedre enn å ligge våken til sola står opp!
Vil anbefale seroquel for søvn.25-100mg om kvelden. Er i rusbehandling selv pga benzoavhengighet, og 25mg seroquel får meg rett i søvn, har også slitt med søvn hele livet. Kjenner du kramer el risting kan orfiril hjelpe. Evt kan røykings hjelpe for søvnen, men vet ikke hvor aktuelt det er for deg
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enig med han over! Da jeg var på avrusning fikk jeg orifili en uke, og gikk på quetapine i etpar mnd.. Slutta på sistnevnte pga vektoppgang, men det er den eneste sovemed som hjelper, og jeg har prøvd mye!!

Så nå sliter jeg med innsovning og våkner ofte. Føler meg aldri uthvilt. 7 mnd siden russtopp
Har selv nattesvette, må sove med håndduk
Anonym bruker
"Overtalt Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg stoppa ganske ufrivillig på rivotril etter jul da det var tørke i byen min.
Over 10 år med benzo.. Det var virkelig en ubehagelig opplevelse / tid å gå igjennom. Tror det var over 2 mnd uten tilgang.

Imponert over dere som klarer å slutte, jeg falt tilbake med en gang det plutselig var piller igjen å få tak i.. Huff, skammer meg litt..
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Enig med han over! Da jeg var på avrusning fikk jeg orifili en uke, og gikk på quetapine i etpar mnd.. Slutta på sistnevnte pga vektoppgang, men det er den eneste sovemed som hjelper, og jeg har prøvd mye!!

Så nå sliter jeg med innsovning og våkner ofte. Føler meg aldri uthvilt. 7 mnd siden russtopp
Har selv nattesvette, må sove med håndduk
Vis hele sitatet...
Får håpe ting kommer seg etterhvert. 7 mnd er bra!
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg stoppa ganske ufrivillig på rivotril etter jul da det var tørke i byen min.
Over 10 år med benzo.. Det var virkelig en ubehagelig opplevelse / tid å gå igjennom. Tror det var over 2 mnd uten tilgang.

Imponert over dere som klarer å slutte, jeg falt tilbake med en gang det plutselig var piller igjen å få tak i.. Huff, skammer meg litt..
Vis hele sitatet...
Måtte ha vært jævlig. Fikk anfall å ble innlagt på sylehus når jeg slutta. Skumle saker. Håper du finner motivasjon.

Sliter litt selv også nå med motivasjonen..