Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3190
Sniffet for en uke siden engod del ritalin på vorspiel. Lurer på om jeg kan ha fått en allergisk reaksjon. Noen som har lignende erfaring eller vet hva som kan være årsaken til dette?
Kan ikke huske nøyaktig hvor mye ritalin som ble tatt iom. at jeg var passe beruset på alkohol.

Fortsatte kvelden ute på byen, hvor jeg begynte å nyse igjen og igjen. Dette vedvarte dagen derpå, og jeg følte ømhet og ubehag i det ene neseboret. Enda en dag etter hadde jeg ekstrem kløe i neseboret, bare å puste gjennom nesen "kilte" og trigget et nys, og snørra rant i store mengder. Dette ble bedre utover dagen.

Nå én uke etter er jeg fortsatt snørrete gjennom dagen, spesielt morgen og formiddag hvor jeg nyser en god del. Ømheten/kilingen nesten helt borte.

Noen med lignende erfaring? Setter pris på innspill.
Sist endret av Phrygian; 6. mai 2017 kl. 12:56.
For meg høres dette ut som en kraftig forkjøelse. Jeg tipper at nesen din ble litt irritert og sår etter all sniffingen, og i kombinasjon med forkjøelsen så ble ubehaget forsterket. Jeg ville tatt problemet med knusende ro. Om du alikevel er bekymret så kan du stikkene n tur innom legevakta.

Hva hadde du egentlig forventet? Nesa er ikke et instrument for å dra pulver gjennom. Litt ubehag er nå man nesten regne med når man holder på slikt.
Ikke sniff ritalin, basta. De pillene er ikke rent metylfenidat, så du får med deg mye drit opp i nesen som ikke burde være der.
Får symptomene du nevner selv ved sniffing av andre ting. Varer ikke i nærheten av så lenge, men jeg konkluderer med at du får det av samme grunn. Nesa di er full av fyllstoffer og drit. Eneste tipser jeg kan komme med er nesespray for få rensa opp litt. Tips til nestegang: Ikke sniff ritalin. Husker jeg gikk gjennom 20stk på et par dager en gang. Sniffa en av dem, men innså at det var så mye pulver i forhold til virkestoff at det bare var å glemme.

Ta 4-5 (10mg IR selvsagt) samtidig og føl på formen med det i stedet.
Gate-ritalin? I så fall er det jo typisk laget i et badekar i Ungarn med ukjent innhold og varierende hygiene. Kan fort vært noe i pillene som er ekstremt irriterende for slimhinner. Er snørret misfarget? Har du vondt i bihulene?
Det som jeg tror har skjedd er at du har fått en betennelse. Du har irritert slimhinnene, og fått en betennelse i slimhinnene. Det går nok over innen 2 uker. Paracet hjelper midlertidig.
Sist endret av Relevant; 6. mai 2017 kl. 20:15.
Trådstarter
2 0
Takk for alle svar. Nå har det gått et døgn siden jeg postet og jeg merker ingen av symptomene idag. Jeg har dessverre prøvd diverse ting opp nesa før, men aldri reagert på denne måten. Er litt for svak for ting som justerer formen etter x-antall alkoholenheter.

Det var ritalin jeg fikk av noen studenter. De spiste de under bacheloroppgaven