Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1193
Vi har mobilt bredbånd fra Telenor (eneste alternativ her vi bor) og har de siste to månedene slitt med at nettet kobler seg ut og inn ca hvert tiende minutt. Utrolig frustrerende, siden det setter en del begrensninger. Vi har prøvd resetting av ruteren, låse nettet til 3G, flere simkort osv. Fikk ny ruter idag, og har fortsatt samme problem. De første månedene vi hadde nettet hadde vi ikke dette problemet, men nå er det sånn konstant. Har også prøvd å slå av Bluetooth enheter osv i nærheten. Noen som har tips om hva mer man kan prøve? Telenor ser ingen problemer med 4G dekningen, og når det er tilkoblet er det ganske raskt (vi har ca mellom 15-20 mbps, som er veldig greit uti her). Holder virkelig på å bli gal, og gått tomme for ideer! Var sikre på at ruteren var problemet, men tydeligvis ikke... Har 4G+ ruter, også fra Telenor.
Jeg har mobilt bredbånd fra Telia og hadde samme problem, men det var kun på mobilen. Det hjalp å laste ned nye internett og mms innstillinger fra telia.no
Vi opplever det på alle enheter dessverre. På PlayStation ser vi det veldig tydelig, siden det kommer opp hver gang det kobles fra og til. Har hittil brukt 2.4GHz siden det er sterkest, men skal prøve ikveld med 5GHz.
Jeg hadde samme problem for en tid tilbake. Jeg skifta kanal på routeren fra Auto til 11. Dette innebærer at du flytter frekvensen litt høyere i registeret. Problemet er vanligvis alt for mye trafikk på default frekvensen, noe som fører til interferens.

Prøv å bytte kanal og se om det hjelper - logg deg inn på routeren (åpne siden http://192.168.1.1 og logg deg inn) og se etter trådløs instillinger.

Håper det hjelper, det gjorde det for meg.
Sist endret av V79; 6. juli 2016 kl. 13:25.