Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1971
Hei! Lurer på hvor lenge valium varer og om jeg kan ta mer . Tok 1 10mg tidligere og nå og det funket, 3 timer senere er angsten verre. Vil ikke si jeg har toleranse fra før av, da jeg vanligvis har brukt sobril 2x15mg.
Du har definitivt toleranse da Sobril(Oxazepam) er en metabolitt av Valium(Diazepam), faktisk en av tre metabolitter. Valium blir brytet ned til Nordiazepam og Temazepam. Begge disse blir så brytet ned til Oxazepam(Sobril). dvs. at det er slutt metabolitten til både Nordiazepam og Temazepam.

Om jeg forstår spm. ditt korrekt så har du tatt 20mg Valium, og 3 timer senere er angsten din verre noe som tyder på at noe er galt. 20mg Valium er en høy dose og selv om du har toleranse for Oxazepam så burde du ikke fått mer angst 3 timer etterpå. Du sier en 10mg, så jeg regner med at du du har kjøpt dem fra andre enn legen din. Det kan hende de ikke er legit, eller har mye mindre virkestoff enn 10mg. Man må nødvendigvis ikke være "ruset" 3 timer etter inntak, men at du får mer angst såpass kort tid etter inntak henger ikke på grep da Valium kan ha en betydelig effekt i 12-24 timer etter inntak.
Superposter
Trådstarter
Ok. Denne angsten var kortvarig og alt gikk fint. Takk for svar.