Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3064
Hei.

Jeg er på jakt etter nytt objektiv til kameraet men er ikke så stødig på de tekniske termene.
Når jeg skal se etter objektiv til Canon EOS 450D, er det slikt at det MÅ stå EF eller EF-S på de for at de skal passe til mitt kamera?

Tilleggsspørsmål: Vil dette objektivet passe til mitt kamera? Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD Aspherical (IF)
Sist endret av Fuzzybossen; 10. juli 2014 kl. 01:39.
Disse objektivene vil passe på ditt kamera.
Og ja, det du linket til vil passe helt fint.
Anbefaler Sigma 30mm f/1.4.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Leopold Vis innlegg
Anbefaler Sigma 30mm f/1.4.
Vis hele sitatet...
Jeg vil erstatte kitobjektivet. Og ønsker da ikke fast brennvidde. :-) Men takk for forslag.

Sitat av GJERDE Vis innlegg
Disse objektivene vil passe på ditt kamera.
Og ja, det du linket til vil passe helt fint.
Vis hele sitatet...
Tusen takk. Men bare så jeg lærer det. Hvordan så du at det passet til mitt kamera? Er det noen benevnelser i teksten som gjør at man vet det? :-)
Sist endret av Fuzzybossen; 10. juli 2014 kl. 15:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
I URL finner du "canon-fatning". Ellers ser du etter "EF" eller "EF-S".
Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 er akkurat det du er ute etter om du vil erstatte kit-linsa, uten å måtte bruke en formue på f.eks Canon sin egen 17-55mm f/2.8 som koster langt mer.

Bare pass på å kjøp den uten VC (IS) da denne er skarpere enn versjonen med VC.

Jeg kjøpte selv min brukt på Finn.no for 1500,-. Meget fornøyd med den!

http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Eplejus Vis innlegg
Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 er akkurat det du er ute etter om du vil erstatte kit-linsa, uten å måtte bruke en formue på f.eks Canon sin egen 17-55mm f/2.8 som koster langt mer.

Bare pass på å kjøp den uten VC (IS) da denne er skarpere enn versjonen med VC.

Jeg kjøpte selv min brukt på Finn.no for 1500,-. Meget fornøyd med den!

http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx
Vis hele sitatet...
Ja jeg kommer til å kjøpe akkurat samme uten IS. Ser den er godt anbefalt rundt omkring.
Sist endret av Fuzzybossen; 10. juli 2014 kl. 21:23.