Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  633 170593
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Noen ganger når det ikke finnes enkeltflasker med Cola i butikken, bruker jeg å åpne en 4-pack for å ta ut én Cola. Er dette galt av meg?
Sitat av wavezor Vis innlegg
Noen ganger når det ikke finnes enkeltflasker med Cola i butikken, bruker jeg å åpne en 4-pack for å ta ut én Cola. Er dette galt av meg?
Vis hele sitatet...
Nei. Så lenge du åpner hele plastikken så det vises at det er fjernet en flaske så er det bra Sånn at folk ikke ser det og løfter den opp så detter 3 flasker ned å sprekker
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av wavezor Vis innlegg
Noen ganger når det ikke finnes enkeltflasker med Cola i butikken, bruker jeg å åpne en 4-pack for å ta ut én Cola. Er dette galt av meg?
Vis hele sitatet...
Nei. Hvis det derimot er flust med enkeltflasker igjen og du bare gjør det på pur faen kan du dra dit peppern gror.
-Kunder som ringte Postbanken for å spørre om pakken kommer snart.

-Kunder som ringer inn og trenger hjelp med å laste ned Java(for BankID).


Jeg: "Kan du gå inn på Google?"
Kunde: "Hva er det?"
Jeg: "Det er en søkemotor på internett."
Kunde: "Hvordan kommer jeg inn på den?"
Jeg: "Kan du skrive google.no i adressefeltet?"
Kunde: "hvor er adressefeltet?"
Jeg: "Det er øverst på siden om du er inne på internett. Om du f.eks. er inne på vg.no så står adressen til vg.no der. Kan du se den?"
Kunde: "nei."
Jeg: "Helt øverst på skjermen."
Kunde: "å der ja."
Jeg: "da kan du godt skrive java.com der."
Jeg: "Kom du inn på Java.com nå?"
Kunde: "vet ikke."
Jeg: Hvordan ser siden du er inne på nå ut? Står det noe der?"
Kunde: "Det står Kvasir."
Jeg: "Ok, da er du på feil side, men da kan du kanskje prøve å skrive Java i søkefeltet på den siden du er på?"
Kunde: "Hvor er søkefeltet"

15 min. Senere..

Jeg: "Kan du kanskje få noen andre til å hjelpe deg? En nabo eller familie eller noe? Det er nok litt enklere om da de kan se skjermen din, og hva du gjør."
Kunde: "Jeg går ned på posten jeg".
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Nei. Hvis det derimot er flust med enkeltflasker igjen og du bare gjør det på pur faen kan du dra dit peppern gror.
Vis hele sitatet...
Han skreiv jo at det var viss der ikke var noen enkelt flasker da
Men kunder som åpner embalasjer blir vi nok aldri kvitt...
Dette går vel helst under ekle kunder, but but.
Jeg jobber på en bensinstasjon, og der er det jo som kjent ymse lesestoff. Og 1-2 ganger i uka ser jeg dem: menn i 60'åra med hentesveis, velour-bukser og on a mission. De går målrettet mot bladhylla vår. Først ser de litt i Jakt & Fiske, derretter ViMenn og sånn strekker de seg høyere og høyere opp. Når de har stått der ett kvarters tid, rasker de med seg et snuskete blad og småspringer mot WC. Der er de mellom 10-20 minutter (varierer hvem det er), før det kommer ut igjen og slenger bladet på disken. Errhh...

Jeg får ikke sagt mer enn "versegod", før de er ute av dørene.
Sitat av Leonardie Vis innlegg
Det som er standard der jeg jobber, er at kunden kommer bort til meg i kassa, og drar frem en eller annen tilbudsvare og sier "Det er sånn 3 for hundre vettu.." noe jeg åpenbart vet, iom at jeg jobber der, og ser de tilbudene omtrent hver dag. Så går det videre til neste vare "det er sånn derre 3 for 2" og det kommer kunde etter kunde som nevner det. Lært meg å bare ignorere det tho..
Vis hele sitatet...
Dette kan være viktig å påpeke i og med at det fins flere butikkansatte som ikke alltid klarer å få med seg hva de har på tilbud til enhver tid.

Jeg personlig bruker å vente til de har slått inn hele beløpet før jeg kommenterer at de har gjort en feil.
Har en god historie fra når jeg jobbet på Elkjøp for mange år siden.

En fyr kom inn og skulle ha en PC. Sa han skulle ha blant annet bruke den til videoredigering.
Må legge til at denne personen manglet 2,50 på krona hvis dere skjønner hva jeg mener. Litt tilbakestående.

Han insisterte på at han skulle ha en laptop og at dette var mer enn godt nok for hans bruk. Selv insisterte jeg på at ingen laptop var brukende til videoredigering og anbefalte på det sterkeste en stasjonær med stor HDD.
Ikke søren om fyren ville høre på meg og han endte opp med å kjøpe en laptop til 5K som var det billigste man kunne oppdrive i den tiden.

Neste dag kom han igjen med PC-en og leverte den inn på 30 dagers retur. Esken hadde han kastet og PCen lå i en platikkpose og fikk juling av alt tilbehøret. Idioten i serviceluken tok imot den uten å kikke på den.
Så kom han inn til meg igjen og sa jeg hadde solgt han en dårlig PC og han ville ha en annen en. Etter å ha sagt det samme som dagen før at fyren burde kjøpe en Stasjonær så valgte fyren igjen å ignorere meg og insisterte på en laptop.
Anbefalte en dyr en med 2 stk HDDer osv da denne var det nærmeste jeg hadde som ville være noelunde OK til det kunden ville bruke den til.
Men nei.. Han gikk opp 500,- til 5500,-betalte og hoppet ut døra.

Så for meg allerede da at dette kom til å gå galt så sa ifra til lagergutta at de ikke skulle ta imot PC-en hvis fyren kom igjen. Skrev på kvitteringen at maskinen var kjøpt mot anbefaling og ikke skulle tas imot på 30 dagers retur.

Dagen etter kom fyren fikk godsnakket seg til å få byttet PC-en stikk imot det jeg hadde sagt til dem og skrevet på kvitteringen. Btw. Hadde herpet denne maskinen også :-( Satans kødd.
Så kom han inn til meg å skulle ha en ny PC. Selvfølgelig ville han ikke høre på meg at han måtte opp i pris for å få en PC som ville fungere godt til det han ville bruke den til. Men denne gangen hadde jeg fått nok å nektet å selge han en ny laptop som ikke ville være fungerende til hans formål. Sendte han høflig på dør.

Senere på dagen kom det en dame trampende inn i butikken med fyren gråtende på slep. Kom rett bort til meg og begynte å skjelle meg ut. Viste seg at dette var støttekontakten hans.
Her var jeg vist en sleipe selgeren som hadde utnyttet en tilbakestående person osv gange 10
Heldigvis var sjefen min der da jeg forklarte min versjon. At han hadde kjøpt 2 PC-er imot mine råd, herpet dem og levert dem tilbake på 30 dagers garanti. At jeg nektet å selge han en til som ikke ville fungere til hans formål tok jeg ingen selvkritikk på. La til at hadde det vært opp til meg så hadde jeg forlangt betaling for de 2 som han hadde herpet også i samme slengen.

Sjefen nikket med hodet og gikk opp på kontoret sitt. Støttekontakten derimot freste masse bullshit om dårlig service og idiotene som jobbet her og gikk. Ikke sett noen av dem senere heldigvis..
Hadde en episode da jeg jobbet på Nille for en måned siden omtrent. Kan nevne at jeg har ganske langt hår, og at dette overhode ikke er noe Wella-opplegg, ganske slitt.

To svarte karer kommer inn. I det øyeblikket de kommer inn sier han ene: Are you a woman or a man?
To sekunder etterpå, denne gangen på vei ut, sier dem: Cut your hear, you look like a woman!

Har også opplevd mange småunger som spør mammaen sin: Er det en gutt eller en jente?
Eplekjekk, nå må vi nesten få et par bilder av håret ditt slik at vi i plenum kan bedømme hva slags kjønnsgruppe du tilhører.
Vi trenger dette.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Hadde en episode da jeg jobbet på Nille for en måned siden omtrent. Kan nevne at jeg har ganske langt hår, og at dette overhode ikke er noe Wella-opplegg, ganske slitt.

To svarte karer kommer inn. I det øyeblikket de kommer inn sier han ene: Are you a woman or a man?
To sekunder etterpå, denne gangen på vei ut, sier dem: Cut your hear, you look like a woman!

Har også opplevd mange småunger som spør mammaen sin: Er det en gutt eller en jente?
Vis hele sitatet...
Har faktisk opplevd samme med småunger selv, selvom jeg har en halv skog i trynet.
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Har en god historie fra når jeg jobbet på Elkjøp for mange år siden.

En fyr kom inn og skulle ha en PC. Sa han skulle ha blant annet bruke den til videoredigering.
Må legge til at denne personen manglet 2,50 på krona hvis dere skjønner hva jeg mener. Litt tilbakestående.

Han insisterte på at han skulle ha en laptop og at dette var mer enn godt nok for hans bruk. Selv insisterte jeg på at ingen laptop var brukende til videoredigering og anbefalte på det sterkeste en stasjonær med stor HDD.
Ikke søren om fyren ville høre på meg og han endte opp med å kjøpe en laptop til 5K som var det billigste man kunne oppdrive i den tiden.

Neste dag kom han igjen med PC-en og leverte den inn på 30 dagers retur. Esken hadde han kastet og PCen lå i en platikkpose og fikk juling av alt tilbehøret. Idioten i serviceluken tok imot den uten å kikke på den.
Så kom han inn til meg igjen og sa jeg hadde solgt han en dårlig PC og han ville ha en annen en. Etter å ha sagt det samme som dagen før at fyren burde kjøpe en Stasjonær så valgte fyren igjen å ignorere meg og insisterte på en laptop.
Anbefalte en dyr en med 2 stk HDDer osv da denne var det nærmeste jeg hadde som ville være noelunde OK til det kunden ville bruke den til.
Men nei.. Han gikk opp 500,- til 5500,-betalte og hoppet ut døra.

Så for meg allerede da at dette kom til å gå galt så sa ifra til lagergutta at de ikke skulle ta imot PC-en hvis fyren kom igjen. Skrev på kvitteringen at maskinen var kjøpt mot anbefaling og ikke skulle tas imot på 30 dagers retur.

Dagen etter kom fyren fikk godsnakket seg til å få byttet PC-en stikk imot det jeg hadde sagt til dem og skrevet på kvitteringen. Btw. Hadde herpet denne maskinen også :-( Satans kødd.
Så kom han inn til meg å skulle ha en ny PC. Selvfølgelig ville han ikke høre på meg at han måtte opp i pris for å få en PC som ville fungere godt til det han ville bruke den til. Men denne gangen hadde jeg fått nok å nektet å selge han en ny laptop som ikke ville være fungerende til hans formål. Sendte han høflig på dør.

Senere på dagen kom det en dame trampende inn i butikken med fyren gråtende på slep. Kom rett bort til meg og begynte å skjelle meg ut. Viste seg at dette var støttekontakten hans.
Her var jeg vist en sleipe selgeren som hadde utnyttet en tilbakestående person osv gange 10
Heldigvis var sjefen min der da jeg forklarte min versjon. At han hadde kjøpt 2 PC-er imot mine råd, herpet dem og levert dem tilbake på 30 dagers garanti. At jeg nektet å selge han en til som ikke ville fungere til hans formål tok jeg ingen selvkritikk på. La til at hadde det vært opp til meg så hadde jeg forlangt betaling for de 2 som han hadde herpet også i samme slengen.

Sjefen nikket med hodet og gikk opp på kontoret sitt. Støttekontakten derimot freste masse bullshit om dårlig service og idiotene som jobbet her og gikk. Ikke sett noen av dem senere heldigvis..
Vis hele sitatet...
Hvis en kunde sier at han vil ha en laptop som koster rundt 6k som skal brukes til videoredigering, finner du den laptopen som egner seg best til den prislassen. Enkelt å greit. Ikke begynne å si: finnes ikke, kjøp heller stasjonær PC.

Skrev på kvitteringen at maskinen var kjøpt mot anbefaling og ikke skulle tas imot på 30 dagers retur.

Dagen etter kom fyren fikk godsnakket seg til å få byttet PC-en stikk imot det jeg hadde sagt til dem og skrevet på kvitteringen. Btw. Hadde herpet denne maskinen også :-( Satans kødd.
Vis hele sitatet...
Har du myndighet til å gjøre om på Elkjøp sine returregler? Står ganske klart å tydelig at det er 30 dagers returrett. <- Dette gjelder vel for alle uansett?
Sitat av spelley Vis innlegg
Hvis en kunde sier at han vil ha en laptop som koster rundt 6k som skal brukes til videoredigering, finner du den laptopen som egner seg best til den prislassen. Enkelt å greit. Ikke begynne å si: finnes ikke, kjøp heller stasjonær PC.
Vis hele sitatet...
Som han skrev så ville han ha en laptop til videoredigering, han sa ikke pris. Og han sa t de ikke hadde en veldig bra laptop til akkurat dette og da annbefalte en stasjonær.

Selger skal komme med annbefalinger.
Laptop nr 2, så annbefalte han en laptop til høyere pris som kunne brukes til det, men at det kommer til å gå veldig tregt.

Sitat av spelley Vis innlegg
Har du myndighet til å gjøre om på Elkjøp sine returregler? Står ganske klart å tydelig at det er 30 dagers returrett. <- Dette gjelder vel for alle uansett?
Vis hele sitatet...
Ja det er 30 dagers returrett. Men du skal ha med embalasjen når du leverer tilbake. Og du skal heller ikke levere tilbake en laptop du selv har ødelagt.
Sitat av Knask Vis innlegg
Eplekjekk, nå må vi nesten få et par bilder av håret ditt slik at vi i plenum kan bedømme hva slags kjønnsgruppe du tilhører.
Vi trenger dette.
Vis hele sitatet...
As you wish:

Om jeg er en kjerring, så krever jeg prisen for tidenes flattbrød.

Sitat av Lattergal Vis innlegg
Har en god historie fra når jeg jobbet på Elkjøp for mange år siden.

En fyr kom inn og skulle ha en PC. Sa han skulle ha blant annet bruke den til videoredigering.
Må legge til at denne personen manglet 2,50 på krona hvis dere skjønner hva jeg mener. Litt tilbakestående.

Han insisterte på at han skulle ha en laptop og at dette var mer enn godt nok for hans bruk. Selv insisterte jeg på at ingen laptop var brukende til videoredigering og anbefalte på det sterkeste en stasjonær med stor HDD.
Ikke søren om fyren ville høre på meg og han endte opp med å kjøpe en laptop til 5K som var det billigste man kunne oppdrive i den tiden.

Neste dag kom han igjen med PC-en og leverte den inn på 30 dagers retur. Esken hadde han kastet og PCen lå i en platikkpose og fikk juling av alt tilbehøret. Idioten i serviceluken tok imot den uten å kikke på den.
Så kom han inn til meg igjen og sa jeg hadde solgt han en dårlig PC og han ville ha en annen en. Etter å ha sagt det samme som dagen før at fyren burde kjøpe en Stasjonær så valgte fyren igjen å ignorere meg og insisterte på en laptop.
Anbefalte en dyr en med 2 stk HDDer osv da denne var det nærmeste jeg hadde som ville være noelunde OK til det kunden ville bruke den til.
Men nei.. Han gikk opp 500,- til 5500,-betalte og hoppet ut døra.

Så for meg allerede da at dette kom til å gå galt så sa ifra til lagergutta at de ikke skulle ta imot PC-en hvis fyren kom igjen. Skrev på kvitteringen at maskinen var kjøpt mot anbefaling og ikke skulle tas imot på 30 dagers retur.

Dagen etter kom fyren fikk godsnakket seg til å få byttet PC-en stikk imot det jeg hadde sagt til dem og skrevet på kvitteringen. Btw. Hadde herpet denne maskinen også :-( Satans kødd.
Så kom han inn til meg å skulle ha en ny PC. Selvfølgelig ville han ikke høre på meg at han måtte opp i pris for å få en PC som ville fungere godt til det han ville bruke den til. Men denne gangen hadde jeg fått nok å nektet å selge han en ny laptop som ikke ville være fungerende til hans formål. Sendte han høflig på dør.

Senere på dagen kom det en dame trampende inn i butikken med fyren gråtende på slep. Kom rett bort til meg og begynte å skjelle meg ut. Viste seg at dette var støttekontakten hans.
Her var jeg vist en sleipe selgeren som hadde utnyttet en tilbakestående person osv gange 10
Heldigvis var sjefen min der da jeg forklarte min versjon. At han hadde kjøpt 2 PC-er imot mine råd, herpet dem og levert dem tilbake på 30 dagers garanti. At jeg nektet å selge han en til som ikke ville fungere til hans formål tok jeg ingen selvkritikk på. La til at hadde det vært opp til meg så hadde jeg forlangt betaling for de 2 som han hadde herpet også i samme slengen.

Sjefen nikket med hodet og gikk opp på kontoret sitt. Støttekontakten derimot freste masse bullshit om dårlig service og idiotene som jobbet her og gikk. Ikke sett noen av dem senere heldigvis..
Vis hele sitatet...
Hvis en kunde sier at han vil ha en laptop som koster rundt 6k som skal brukes til videoredigering, finner du den laptopen som egner seg best til den prislassen. Enkelt å greit. Ikke begynne å si: finnes ikke, kjøp heller stasjonær PC.

Skrev på kvitteringen at maskinen var kjøpt mot anbefaling og ikke skulle tas imot på 30 dagers retur.

Dagen etter kom fyren fikk godsnakket seg til å få byttet PC-en stikk imot det jeg hadde sagt til dem og skrevet på kvitteringen. Btw. Hadde herpet denne maskinen også :-( Satans kødd.
Vis hele sitatet...
Har du myndighet til å gjøre om på Elkjøp sine returregler? Står ganske klart å tydelig at det er 30 dagers returrett. <- Dette gjelder vel for alle uansett?
Et par detaljer jeg har glemt å skrive i forrige innlegget mitt.
Hvis jeg husker rett så hadde kunden 6k til rådighet. En sum som ikke var i nærheten av hva man trengte for å få en laptop som ville være brukende til videoredigering i de tidene. 7-8 år siden.
I de tidene så var det stasjonær men måtte gå for om videoredigering var det man likte å drive med. Mener at min anbefaling at han burde gå for en stasjonær og ikke laptop var og er spot on..


Ang 30 dagers returretten. Ja selger og generelt alle ansatte kunne nekte å godta denne hvis ordningen åpenbart ble utnyttet.
Noe den i mitt syn åpenbart ble her. Fyren herpet tross alt 2 laptoper.
Normalt så så vi igjennom fingrene om kanskje emballasje ikke var med eller 100%, men fyren presset grensene max.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
As you wish:

Om jeg er en kjerring, så krever jeg prisen for tidenes flattbrød.

BILDE
BILDE
Vis hele sitatet...
Ikke noe problem å se at du er mann! Menn med langt hår er fiiiiint. Ville gjort noe med etterveksten da
Sitat av Saarloos Vis innlegg
Ikke noe problem å se at du er mann! Menn med langt hår er fiiiiint. Ville gjort noe med etterveksten da
Vis hele sitatet...
Ja, har ikke farget på et år omtrent. Har egentlig bare gitt faen. Noe de fleste kvinner ikke takler.
Apple Product tester
10 1
Jobber i Elkjøp og hørte av kollegaen min at for noen dager siden kom det innom noen som etter hvert kjøpte både kjøleskap, vaskemaskin og oppvaskmaskin. De fikk betalt for seg og kjørte bilen til lagerporten for å lempe inn hvitevarene.

Men da kollegaen min hadde funnet frem varene og plassert dem foran bilen, fant kunden ut at han ikke hadde plass til alt.
Vet ikke hvordan det ble løst, men han tok sikkert med seg en vare og måtte nok kjøre noen turer til for å hente resten.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
As you wish:

Om jeg er en kjerring, så krever jeg prisen for tidenes flattbrød.
Vis hele sitatet...
Haha, elsker at du faktisk la ut bilder av det flotte håret ditt.
Sitat av Knask Vis innlegg
Haha, elsker at du faktisk la ut bilder av det flotte håret ditt.
Vis hele sitatet...
Thanks. Now, if you will excuse me I need to wax my legs.

EDIT: innlegg 1000!
Sist endret av Eplekjekk; 20. juli 2012 kl. 17:25.
haha, føler meg sånn passe truffen nå ja!

...var visst litt sen der
Sist endret av Saarloos; 20. juli 2012 kl. 17:28.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av EHaugen Vis innlegg
Jobber i Elkjøp og hørte av kollegaen min at for noen dager siden kom det innom noen som etter hvert kjøpte både kjøleskap, vaskemaskin og oppvaskmaskin. De fikk betalt for seg og kjørte bilen til lagerporten for å lempe inn hvitevarene.

Men da kollegaen min hadde funnet frem varene og plassert dem foran bilen, fant kunden ut at han ikke hadde plass til alt.
Vet ikke hvordan det ble løst, men han tok sikkert med seg en vare og måtte nok kjøre noen turer til for å hente resten.
Vis hele sitatet...
Dette var da vel ikke en spesiell og utrolig historie?
Apple Product tester
10 1
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Dette var da vel ikke en spesiell og utrolig historie?
Vis hele sitatet...
Jeg mener at folk burde tenke litt lenger enn at dem kjøper store hvitevarer og ikke sier annet enn at dem skal ta det med hjem med en gang, også da ikke har plass i bilen til det og ikke har med henger.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
As you wish:

Om jeg er en kjerring, så krever jeg prisen for tidenes flattbrød.
Vis hele sitatet...
Har du ikke ansikt
Sist endret av Mkvarner; 20. juli 2012 kl. 17:47.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av EHaugen Vis innlegg
Jeg mener at folk burde tenke litt lenger enn at dem kjøper store hvitevarer og ikke sier annet enn at dem skal ta det med hjem med en gang, også da ikke har plass i bilen til det og ikke har med henger.
Vis hele sitatet...
Det er jo en enkelt feil som alle kan gjøre en gang i blandt. Gjør ikke nødvendigvis kunden så veldig dum.
En klassikker i daglivarebransjen er det at kunden har tydeligvis null peiling på hvordan ansvaret fordeles i en butikk, hvordan man tar inn varer og hvem som bestemmer designet på varene. Har ved flere anledninger rundt juletider blitt kjeftet huden full fordi "har dere for faen ikke dopapir/melkekartonger med julemotiv?!?".

Det er også umulig å forklare kunden at dette er utenfor vår kontroll, det finnes de som tydeligvis tror at vi produserer varene på hver enkelt butikk.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
As you wish:

Om jeg er en kjerring, så krever jeg prisen for tidenes flattbrød.
Vis hele sitatet...
Ok, ser hvorfor de sa det på deg, har selv betydelig mindre hårmengde.

(Har ei farga det)

Men du skal få for å faktisk ta ett bilde og laste opp
Sitat av OnklD Vis innlegg
En klassikker i daglivarebransjen er det at kunden har tydeligvis null peiling på hvordan ansvaret fordeles i en butikk, hvordan man tar inn varer og hvem som bestemmer designet på varene. Har ved flere anledninger rundt juletider blitt kjeftet huden full fordi "har dere for faen ikke dopapir/melkekartonger med julemotiv?!?".

Det er også umulig å forklare kunden at dette er utenfor vår kontroll, det finnes de som tydeligvis tror at vi produserer varene på hver enkelt butikk.
Vis hele sitatet...

Sånn er jo alltid kjekt.
Hadde en episode hvor en eldre mann kom å skjelte meg ut ca 2 ganger i uka i 6-7 uker pga at jeg ikke hadde blekk til printeren hans.
Siste gang fikk jeg nesten sammenbrudd :-)

Grosisten som alle butikkene gikk konk og dette førte til at ingen butikker uansett kjede hadde noe utvlag av blekk.


Endte med at jeg gav han ny printer mot at han gav meg den gamle. Solgte den gamle som B-vare for 20,- mer enn innprisen var for den nye kunden fikk :-) Lucky as hell den dagen
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Når det kommer til dumme og uvitende kunder er det en ting som topper lista for meg. Det er når kunder er overbevist om at de har rett til pengene tilbake om de kjøper en vare. Der jeg jobber har vi hatt store problemer med disse kundene da de har en tendens til å lage store scener, gjerne på lørdager med andre kunder i nærheten.

Til slutt fikk jeg nok så jeg skrev ut ett utdrag fra forbrukerkjøpsloven. Dette gir jeg alle kunder som krangler på dette punktet. etter det har vi ungått store scener i butikken.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Jeg jobbet for Xbox Kundestøtte før, og her er den desidert værste samtalen jeg hadde. Denne dagen tok jeg samtaler fra hele skandinavia. M=meg k= kunde

M: Velkommen til Xbox Kundestøtte, du prater med ****
K: Hei. Min Xbox Live konto har blitt hacket.
M: Okay, har du kort som har blitt belastet som følge av dette?
K: Nei, men jeg har en slik guest konto på min Xbox som noen russere driver og spiller på.
M: Litt usikker på om jeg forstår nå, er det noen som har byttet navn på kontoen din? (Fordi jeg ikke trodde kunden var dum nok til å tro at "Guest" kontoen var russiske hackere, men akk...)
K: Nei for faen jeg har blitt hacket av noen russere som spiller via min xbox live!
M: (Prøver å forklare) Aha men da ser du altså en guest konto på din Xbox?
K: Ja.
M: Okay, denne guest kontoen er en konto som kun kan benyttes av folk som er på besøk hos deg, og spiller i ditt hus på din Xbox 360. Det er altså ikke en konto som kan logges på fra flere steder, kun en som er beregnet for bruk av gjester hos deg.
(Her snapper det for kunden)
K: Men for faen jeg har da aldri i helvete bestilt noen slik tjeneste. Jeg vil faen ikke at noen jævla russere skal sitte i russland og game via min Xbox! Faen jævla ultrakapitalistiske Microsoft, jævla norskefitte Anders Breivikfaen.
Kunden legger på.

Lurer fortsatt på om dette var en prank, men sinnet hans virket reelt. Dette var forøvrig bare dager etter 22. Juli.

Det var også en svenske jeg snakket med
Sist endret av bamsegutt; 20. juli 2012 kl. 18:08.
Kom på en liten morsom sak som sikkert mange inkl jeg har gjort.

Plagdes med internettet og ringte telenor fra fasttelefon. M = Meg, T = Telenor.

M: Hei, jeg har mistet internett og ingenting jeg prøver hjelper. Hva kan det være for noe?
*skrur av og på modem, sjekker ledninger og alle disse tingene.*
T: Kan du sjekke splitteren, se om ledningene er skikkelig på plass?
M: Ja.

Uten å tenke meg om dreger jeg ut ledninga og mister telefonforbinnelsen.....
Sist endret av Creat1ve; 20. juli 2012 kl. 18:49.
Sitat av Creat1ve Vis innlegg
Kom på en liten morsom sak som sikkert mange inkl jeg har gjort.

Plagdes med internettet og ringte telenor fra fasttelefon. M = Meg, T = Telenor.

M: Hei, jeg har mistet internett og ingenting jeg prøver hjelper. Hva kan det være for noe?
*skrur av og på modem, sjekker ledninger og alle disse tingene.*
T: Kan du sjekke splitteren, se om ledningene er skikkelig på plass?
M: Ja.

Uten å tenke meg om dreger jeg ut ledninga og mister telefonforbinnelsen.....
Vis hele sitatet...


Fikk meg dagens beste latter når jeg leste dette.. KP :-)
Har faktisk gjort noe lignende selv
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Hadde en episode da jeg jobbet på Nille for en måned siden omtrent. Kan nevne at jeg har ganske langt hår, og at dette overhode ikke er noe Wella-opplegg, ganske slitt.

To svarte karer kommer inn. I det øyeblikket de kommer inn sier han ene: Are you a woman or a man?
To sekunder etterpå, denne gangen på vei ut, sier dem: Cut your hear, you look like a woman!

Har også opplevd mange småunger som spør mammaen sin: Er det en gutt eller en jente?
Vis hele sitatet...
Count me in på den! Hadde omtrent like hår som deg for noen måneder siden, og etter karriere som kasserer på et hagesenter har jeg hørt det meste grunnet håret. Blitt utskjellt fra det blå at jeg er en: "Forbanna jævla hippie ungdomm!" (den har jeg hørt flere ganger, bærums kunder på det beste..)

Fikk også en gammel mann innom butikken engang, der han fikk valget mellom å gå i kasse 1 eller 2. Han spurte om hvem som hadde lyst til å plinge inn varene hans, responderte med "Der er du så heldig at du skal få velge helt fritt!". Han sier dermed da "Vel da tar jeg og velger deg, ser ut som du har hatt ekstremt lite å gjøre for tiden (grunnet håret).

Det "disset" tok jeg dog med et smil
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Har du ikke ansikt
Vis hele sitatet...
Tenkte å bevare det lille av anonymitet som var igjen. Det er vel tross alt bare håret som er relevant?
Jobbet tidligere på 1. linje hos en stor ISP da det ringer en kunde som har kjøpt seg ny MFP med WIFI. Han virker litt irritert.

M: Kundesvervice du prater med ******
K: Jeg får ikke koblet til den nye printeren min.

Vi prater litt frem og tilbake. Og det viser seg at kunden får feil meld når han prøver å taste inn WPA-Key.

M: Hvor har du plassert printeren din i forold til ruteren.
K: De står rett ved siden av hverandre på pulten.
M: Okay, men da kan du bare ta kablen som fulgte med priteren i printer og router.
K: *veldig irritert* Hva faen mener du? Jeg har jo kjøpt meg en trådløs printer, jeg skal *IKKE* bruke kabel.


Hva faen tenker du med da lurer jeg på? Skal han sitte med printeren i fanget i soffaen og skrive ut eller?

Det ente med at jeg prøvde å forklare han alle fordelen med å bruke kabel, men ha nektet og høre på. Da informerte jeg om at jeg ikke kunne hjelpe han siden vi ikke hadde levert printeren. Ente med at kunde hevet stemmen sin kraftig og kom med noen kjelsord for så å legge på.
Apple Product tester
10 1
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Det er jo en enkelt feil som alle kan gjøre en gang i blandt. Gjør ikke nødvendigvis kunden så veldig dum.
Vis hele sitatet...
Beklager hvis dette er noe som du opplever mye, men jeg har aldri opplevd det. Derfor var dette en spesiell hendelse for meg som får meg til å lure på hva kundene tenkte på.

Dessuten er det noen historier her i tråden som er lenger fra emne enn det min historie er, så hvorfor du bare går etter min lurer jeg fælt på.
Sitat av Libedibediberty Vis innlegg
-Kunder som ringte Postbanken for å spørre om pakken kommer snart.

-Kunder som ringer inn og trenger hjelp med å laste ned Java(for BankID).


Jeg: "Kan du gå inn på Google?"
Kunde: "Hva er det?"
Jeg: "Det er en søkemotor på internett."
Kunde: "Hvordan kommer jeg inn på den?"
Jeg: "Kan du skrive google.no i adressefeltet?"
Kunde: "hvor er adressefeltet?"
Jeg: "Det er øverst på siden om du er inne på internett. Om du f.eks. er inne på vg.no så står adressen til vg.no der. Kan du se den?"
Kunde: "nei."
Jeg: "Helt øverst på skjermen."
Kunde: "å der ja."
Jeg: "da kan du godt skrive java.com der."
Jeg: "Kom du inn på Java.com nå?"
Kunde: "vet ikke."
Jeg: Hvordan ser siden du er inne på nå ut? Står det noe der?"
Kunde: "Det står Kvasir."
Jeg: "Ok, da er du på feil side, men da kan du kanskje prøve å skrive Java i søkefeltet på den siden du er på?"
Kunde: "Hvor er søkefeltet"

15 min. Senere..

Jeg: "Kan du kanskje få noen andre til å hjelpe deg? En nabo eller familie eller noe? Det er nok litt enklere om da de kan se skjermen din, og hva du gjør."
Kunde: "Jeg går ned på posten jeg".
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke bare sende link til Java.com evt den java versonen H*n trengte?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av w3lbeck Vis innlegg
Hvorfor ikke bare sende link til Java.com evt den java versonen H*n trengte?
Vis hele sitatet...
For han trenger virkelig og laste ned dette på telefonen...
Jobbet i post i butikk for mange år siden... stod en gang å kranglet med en kunde i et kvarter fordi han ikke hadde fått ei ukentlig gratisavis i postboksen sin. Det lå en bunke med gratisaviser ved utgangen som folk bare kunne forsyne seg av, men nei.. han skulle ha "SIN" gratisavis, og IKKE av dem som lå i bunken ved utgangen.

En annen gang måtte jeg vaske i frysedisken etter at en full kunde hadde spydd i den... da var jeg farlig nær å si opp jobben.

Har jobbet i over 10 år i forskjellige butikker, både dagligvare, elektronikk og egen nettbutikk, og har utallige historier fra samtlige jobber. Heldigvis er det ikke bare dårlige minner, men også mange gode og morsomme

Nå jobber jeg som ekstrahjelp i dagligvare for å spe på studielånet, og vi har en del eldre kunder.. mange av dem begynner å bli demente, og det blir mye morsomme historier av sånt
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av MadSky Vis innlegg
Jobbet i post i butikk for mange år siden... stod en gang å kranglet med en kunde i et kvarter fordi han ikke hadde fått ei ukentlig gratisavis i postboksen sin. Det lå en bunke med gratisaviser ved utgangen som folk bare kunne forsyne seg av, men nei.. han skulle ha "SIN" gratisavis, og IKKE av dem som lå i bunken ved utgangen.

En annen gang måtte jeg vaske i frysedisken etter at en full kunde hadde spydd i den... da var jeg farlig nær å si opp jobben.

Har jobbet i over 10 år i forskjellige butikker, både dagligvare, elektronikk og egen nettbutikk, og har utallige historier fra samtlige jobber. Heldigvis er det ikke bare dårlige minner, men også mange gode og morsomme

Nå jobber jeg som ekstrahjelp i dagligvare for å spe på studielånet, og vi har en del eldre kunder.. mange av dem begynner å bli demente, og det blir mye morsomme historier av sånt
Vis hele sitatet...
Hehe, slår noen av de historiene noen av de til søstra mi?

K = Kunde, S = Søs

NR. 1, Narvesen.

K: Unnskyld meg unge dame, kunne jeg låne ett vegguttak for telefonen min?
S: Ja, sikkert.
K drar fram en massiv gammel murstein av en telefon, og kobler den direkte i veggen, tar ut antennen og setter den ned og tar en 2 minutters samtale.
S: Litt av en mobil du
K: Den funker da fortsatt, og da orker jeg ikke kaste den.

Så fortsetter de og preike litt.
Dette var forresten en slik telefon som så ut som om den var fra krigen.

Nr. 2 på lokale rema:

K: Unnskyld meg, har dere rasjoneringskort?
S: Unnskyld?
K: Har dere rasjoneringskort?

S må så fortelle at hun er fri til å kjøpe det hun vil, og at den ordningen er borte for mange år siden.
K: å, da trenger jeg kanskje ikke denne lengre da. *Tar fram ett rasjoneringskort fra WW2 og kaster det*

Denne kunden hadde fortsatt dette kortet, selv mange år etter at krigen var over.
Sist endret av Freddy_fred5; 21. juli 2012 kl. 00:36.
Herlig lesing. Beste tråden på freak.
Jeg har jobba:
1 1/2 år i kassa i en liten matbutikk
2 1/2 år på lager/butikk i stor matbutikk
3 år på bensinstasjon.
.....så mange av historiene er selvopplevd.

Man burde ha en "Kundes a-b-c" slik at kunder kan lære seg hvordan de skal oppføre seg. Merkelig hvordan folk er når de blir kunder.

Har jo opplevd noen kunder som bestiller wiener (billigste pølse), og når jeg gjør den klar sier de at de bestilte bacon.

En kunde som tømte ett helt brett med store plast-pils, fordi de på laget under hadde bedre dato. (han bare satte alle flaskene på gulvet og lot de stå der)

Jeg sitter i kassa (kollega rydder kjøl) og hører en damestemme roppe "HJEEELP!! HJEEELP!!" " og jeg tenker at noen har ramla eller noe, men hun lurte på noe om kattemat.

Kjipt også å rydde i hyllene, og kunder har slengt 1-2 kg frossene reker inn bland pasta.

Kunde som spytter ut morellstein på gulvet forran meg mens jeg fyller på varer

Kunde bestiller pølse, betaler og tar på ketchup, men...... (SKANDALE!!) vi har ikke bergbys-sennep,. Da skulle f*** meg ikke han pølse.... (dust)

Gammal kjærring hadde kjøpt wc-rens, men var ikke fornøyd, tok den med tilbake.

Er lenge siden jeg hadde noe med kunder å gjøre, men dette er det jeg husker best.

Hadde også en kunde som mer en gjerne fortalte hvor kjip livet var, selvmordsforsøk, innleggelse, om at han ville prøve å begå selvmord igjen

...... men det er også mange hyggelige opplevelser, særlig med de faste taxi-sjåførene på bensinstasjonen, kunne stå å prate i 20 min om det ikke var kø. Og nå, 3 år etter, slår jeg av en prat om jeg ser noen av dem når jeg er ute å kjører.

eller hun dama som kjøpte tobakk (eneste kunden som kjøpte det merke) og hun kjøpte det regelmessig. Så en dag, slo inn de vanlige varene, og hun så på røykhylla, jeg bare tok den pakka før hun rakk å si det. HUn smilte og ble netsen rørt over at jeg husket det.
Fantastisk tråd, har lest gjennom hele og humret for meg selv.

Jobber selv i butikk i helgene, og mens dumme kunder er én ting, er også håpløse ferievikarer noe man kan flire godt av i ettertid. Denne sommeren fikk vi en fyr som absolutt mangler en og annen sosial antenne, og generelt forståelse for hvordan verden fungerer. Han var hovedsaklig ansatt for å rydde på plass varer og slikt, og hadde dermed ikke fått opplæring på hvordan kassaapparatet fungerer.

Han fant fort ut at det å rydde på plass varer ikke var særlig morsomt, så tvert sjefen snudde ryggen til ham, så "snek" han seg bak kassa hvis jeg tok tippinga eller noe. Jeg spurte om jeg da skulle fylle inn varer, siden han hadde satt seg til, men neida, jeg måtte jo stå der og lære ham hvordan dette fungerte. Det hjalp dog ikke å forklare ham noe, da han bare trykket på måfå og satset på at det gikk bra (om jeg kommenterte at noe ble gjort feil, eller at vi ikke gjør det på denne måten flira han bare til meg). Det var uansett bare en halvtime igjen av dagen, så JEG ble fort kvitt ham.

Ved andre anledninger har han tydeligvis spist opp sjokoladen som en kollega hadde liggende ved kassen, hvor han da også reagerte med å flire dumt da det ble tatt opp for ham.

Han har også forsynt seg av drikken til oss andre, og ikke gitt seg når han ble bedt om å slutte med det.

Når han skulle fylle inn nye varer satte han dem fremst i hyllene, for som han sa, så giddet han ikke å gjøre det ordentlig. Han orket heller ikke å sjekke om vi hadde fått inn riktig antall av varene, han bare krysset av alt som OK på lista etter at han hadde satt inn det som kom inn.

Han satte seg også til i kassa og handlet varer for seg selv, noe vi ABSOLUTT ikke har lov til..

Han ble også vel glad i en annen kollega, noe han viste med å være litt vel fysisk, type legge seg over ham når stakkaren lente seg over frysedisken for å krysse ut varer på et skjema. Han går også rundt og lager hjertetegn med fingrene til ham når anledningen byr seg.

Han går også rundt og klager over at de som er fast ansatte gjør ting feil, type "denne varen burde vært billigere, vi kommer ikke til å få solgt den i det hele tatt!"

En morgen møtte han opp og traff en fyr som jobber der fast, som aldri hadde sett han før. Han introduserte seg ikke som ferievikar, men sa bare at han skulle inn, og kollegaen min prøvde fortvilet å forklare at vi ikke åpner enda, og ikke en gang da fortalte han at han skulle dit på jobb.

Og på toppen av det hele reklamerer han på facebook med at han er ansatt som markedsføringskonsulent på butikken.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Ramser opp et par til fra Rema 1000 tiden:

- To chubby fjortisjenter som skrev "ring meg + tlf nr for faen!" over hele veggen ved kaffebordet

- En kunde som lurte på hvordan julepilsen smakte, jeg svarte at den var blablalba god osv, før jeg rakk og fullføre setningen jekket han pilsen med en lighter, tok seg en god slurk og svarte at joda, smakte den!

- En utrolig overvektig kunde som lente seg over kassen og hvisket at hun hadde fått så fæl diare, lurte på om noen andre kunder hadde nevnt noe lignende.

- Samme overvektige kunden prøvde og gi meg et par dvd'r

- En god del kunder som spytter når de prater

- En kunde som tredde på meg en hjemmestrikket lue før jeg fikk sukk for meg.

- Husker godt en dag jeg følte meg frisk og fin, god og opplagt. Første kunden utbryter "Du dæven, søsø fyllesjuk du så ut a gitt!"

- Alltid artig med småbarnsfedre som skal plukke smågodt med kidsa sine, stapper kjeften full mens de gløtter nervøst bort på meg.

- En kunde som sa han skulle ha røyk, hvilken spurte jeg, rulle sa han. Tok opp en petterøs pakke, han slapper den ut av hendene min og skriker "Ser eg ut som ein som røykjer petterøs ell!?"

- Kanskje den jeg har kost meg mest med å tenke tilbake på er en shitkid, som jeg møtte på byen som var utrolig ufyselig. Møtte han igjen på butikken på mandag, viste seg at han hadde falsk leg! og jeg hadde en sjef som trodde han var world police, ble et helvette og styr uten like. Husker lille yoyo kom gråtende ut av kontoret med capsen i handa, mens faren hans beklaget høylytt.
Badgerconda@ hva slags skrulling er dette? er dette et ekte troll?
Sist endret av Pyromannn; 21. juli 2012 kl. 01:01.
Pyromannn: vi speulerer virkelig på hva slags diagnose(r) det kan være snakk om. Needless to say, han ble ikke værende lenge i jobben.
Du må beise sjarken!
Jobber på en flyplass ( i tromsø), har fått amerikanere som lurer på hvor de får tak i våpen for å beskytte seg mot isbjørner...
Genial tråd!
Arbeidet for en tid siden på bensinstasjonen.
Hadde full matkø, og var alene på jobb.
Ei dame kom inn og stillte seg pent i kø, og når det var hennes tur så skulle hun hatt hjelp til å skifte lyspære.
Sier at jeg kan ta en rask titt mens maten godgjør seg for å se om jeg får gjort det.
Bilen var en passat 2010 modell ++, og ikke noe jeg tør å begynne på når jeg har full matkø
Det var da ikke måte på hvor hun begynte og kjefte, og gullkommentaren hennes var "På sist bensinstasjon var det TIL OG MED EN JENTE som skiftet lyspære for meg".
Jeg ble noe bitter, og svarte "Og hva er du da?". Hun ble veldig lang i masken, og sjefen sa det bare var tilpass for henne

En annen gang jeg var på jobb kom det en fyr innom og gikk rett på do.
Han kom ut en 10 minutter etterpå, og kjøpte seg en pakke lakris.
"Har fått sånn lakriskick jeg" sa typen og gikk.
10 minutter etterpå kjente jeg drittlukten gjennom hele butikken, og sjekket doen.
Tror du faan meg ikke jævelen hadde driti over både gulvet og doen med LAKRISDIARE.
Han typen kunne faan meg ikke spist anna enn lakris siste døgna.
Lukta var faan meg så ille, at stasjonen måtte stenges. Heldigvis bare noen timer igjen til stengetid.

Har også hatt kunder som står bakerst i køen og sier de har det travelt for å så bli kjefta på av andre kunder.
Også gøy
Sitat av jaannibaaj Vis innlegg
eller hun dama som kjøpte tobakk (eneste kunden som kjøpte det merke) og hun kjøpte det regelmessig. Så en dag, slo inn de vanlige varene, og hun så på røykhylla, jeg bare tok den pakka før hun rakk å si det. HUn smilte og ble netsen rørt over at jeg husket det.
Vis hele sitatet...
I en periode av livet mitt hadde jeg fast lunch på en shellstasjon. Etterhvert ble det slik at når de så bilen svinge innom, fant de frem eksakt det jeg skulle ha (ost/bacon med rekesalat og sprøstekt løk, sjokolade litago og hva nå enn nyeste tegneserieblad), så gikk jeg bare inn og betalte og plukket med meg.

Sitat av BMWe39 Vis innlegg
Jobber på en flyplass ( i tromsø), har fått amerikanere som lurer på hvor de får tak i våpen for å beskytte seg mot isbjørner...
Vis hele sitatet...
Mulig jeg kan skyldes litt på der. De gangene jeg har støtt på turister som spør etter isbjørner, bruker jeg å hevde at de alle sammen er på Mack og lager isbjørnøl.
På butikken jeg jobber har vi et eget kredittkort vi tilbyr våre kunder. Kom en dag en kunde som skulle ha en pc, men hadde sprengt kredittgrensa. Da dro hun like godt frem legitimasjonen til den mongolide datteren på rundt 18 som stod ved siden av, og ville opprette et nytt kort på henne........ Luksusfellen neste