Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1126
Jeg har mistet internettforbindelsen...

dvs... jeg har forbindelse hvis jeg pinger vg.no

Alt som trenger internett fungerer ikke med unntak av internett explorer
(DEN virker)

Så da fungerer nettverkskortet ivertfall...

Jeg har scannet med antivirus, prøvd å reparere disk

Hvordan løser jeg dette? Noen forslag?
Ridder av 1. klasse
Du sier at Internett Explorer funker. Hvilken nettleser bruker du ellers?

Var en gang borte i et virus, som gjord at nettleseren ikke funket. Men då funket ingen nettlesere.
Kan ikke huske navnet på viruset, men det utga seg for å være "anti-virus program". Var en på jobben som hadde hvert så smart, å trykke på de pop-up'ene som sier. "Skann PCen i dag, helt gratis med dette gratise virus prorgrammet".

Så det jeg gjorde var å avinstallere det "fake anti-viruset". Og etter det funket alt igjen...
Trådstarter
8 1
bruker opera ellers...
ingen nettlesere fungerer med unntak av ie
men selv radio fungerer ikke... ingen programer som bruker internett klarer å koble til internett virker det som
Om du har telenor, så har internetten min fucket mye ikveld. Har blitt disconnectet, og ikke fått DSL tilkobling et par ganger.
Trådstarter
8 1
har ikke telenor
jeg har internett om jeg bruker IE.. alt annet som bruker internett klarer ikke koble seg til.. selv ikke radio

det er ikke noe galt med nettforbindelsen hos leverandør
Ridder av 1. klasse
Sitter du på den PCen som ikke funker, når du skriver på forumet her?

Er vanskelig å si hva som kan være galt... Sluttet det helt plutselig å virke? Eller sluttet det å virke etter at du hadde installert noe? Eller gjort noe annet sprell med PCen?
Trådstarter
8 1
Sitat av Mchjort Vis innlegg
Sitter du på den PCen som ikke funker, når du skriver på forumet her?

Er vanskelig å si hva som kan være galt... Sluttet det helt plutselig å virke? Eller sluttet det å virke etter at du hadde installert noe? Eller gjort noe annet sprell med PCen?
Vis hele sitatet...
er på en annen pc

det sluttet å virke etter å ha installert bla ccleaner men, har fjernet alt som er installert og har prøvd systemoppretting
Ridder av 1. klasse
Tror kanskje vi har funnet problemet... Avinstaller ccleaner, og se om nettleseren begynner å funke igjen
Cookie Monstah ^_^
Sitat av Mchjort Vis innlegg
Tror kanskje vi har funnet problemet... Avinstaller ccleaner, og se om nettleseren begynner å funke igjen
Vis hele sitatet...
ccleaner er ikke virus, i så fall så er det en modifisert versjon.
og som han skrev, så har han avinstallert alle programmene som er nylig installert

on topic: er du koblet til med internet kabel eller trådløst?
Sist endret av lordstian; 29. februar 2012 kl. 03:01.
Ridder av 1. klasse
Sitat av lordstian Vis innlegg
ccleaner er ikke virus, i så fall så er det en modifisert versjon.
og som han skrev, så har han avinstallert alle programmene som er nylig installert
Vis hele sitatet...
Det er greit nok, men finnes mange skummle modifiserte versjoner av ccleaner, rundt om på nettet
Cookie Monstah ^_^
Sitat av Mchjort Vis innlegg
Det er greit nok, men finnes mange skummle modifiserte versjoner av ccleaner, rundt om på nettet
Vis hele sitatet...
og om man vil ha ccleaner så blar du ikke langt bak i google og finner frem en link til "PRØV UT DEN NYE VERSJONEN AV CCLEANER, GIR GRATIS BESKYTTELSE OG KAKER HVER DAG", og om TS har lastet ned en skummel versjon av ccleaner, så skal jeg være så frekk og kalle han for en dumskalle.
Trådstarter
8 1
cleaner er hentet fra offisiell side
har fjernet den
prøvde i tillegg microsoft defender, microsoft antivirus, + de andre.. samme feil enda
uten å ha noe videre kunnskap så hadde jeg samme problem for en 4-5 år siden og da mener jeg å huske at det var et DNS server problem
Trådstarter
8 1
alle andre pcer fungerer.. så det er ikke noe galt med lev
prøv renew ip
avinstaler driver for kortet, og installer på nytt (Sjekk at de er up to date)
trådløst?
sjekk om du har noe som forstyrrer signalet

Hadde samme problemet på en stationær med trådløst, den trenge å bli satt i DMZ får å funke skikkelig.
Måtte også finne drivere fra chip produsenten sin nettside, ikke levrandøren av nettverkskortet
Trådstarter
8 1
kan det være driver når ie fungerer?
(og ikke noe annet som bruker nett)
Heisann, Nextgentel/Telenor/Tele2. Stenger linjen din om du har virus som blir spredd videre fra din pc. Ring å si du ikke finner virus. Hadde samme problemet

Sorry. Så at IE fungerte. Kjøp deg noen brenne cd'r. og ta en backup av alt viktig! så reformaterer du
Sist endret av NoSkillZ; 29. februar 2012 kl. 08:18.
Trådstarter
8 1
jeg formaterer.. klarer ikke fikse det.. har prøvd alt og alle råd.. tråden kan stenges og takk for hjelp alle sammen!
Sitat av okis1 Vis innlegg
jeg formaterer.. klarer ikke fikse det.. har prøvd alt og alle råd.. tråden kan stenges og takk for hjelp alle sammen!
Vis hele sitatet...
Haha, jeg elsker slike "ah, fuck it" løsninger