Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3576
Jeg er i en veldig.. delikat situasjon og la meg si at politiet er involvert.
Det eneste jeg lurer på er om det er greit hvis jeg tilstår å ha prøvd hasj til politiet? De har ikke spurt meg ennå, men jeg føler det komme og jeg har lite lyst til å måtte lyve ettersom at jeg har en sak gående som i utgangspunktet handler om meg som offer, og jeg er lite keen på å måtte ta urinprøve fordi noen har løyet til politiet om meg.
NEINEINEINEINEINEINEINEINEINEINEINEINEINEINEINEINEINEINEINEI NEINEINEINEI


EDIT: Svar ja vis du vil ha bot og prikk på rulleblad :P
Sist endret av Popstickel; 5. januar 2012 kl. 18:42.
Om du har røyket hasj, så har vell personen strengt tatt ikke jugd?

Edit: Og ja, det er ulovlig og prøve hasj. Det er ulovlig og prøve alt som i utgangspunktet er ulovlig.
Sist endret av Ancoil; 5. januar 2012 kl. 18:44.
Si at du prøvde det i amsterdam, da er du i hvertfall sikker på at de ikke kan "ta deg".
Norsk lov gjelder for norske statsborgere i utlandet. Det er en grunn til at Frp politikeren Bård Hoksrud ble tatt for sexkjøp i riga. Nå skal det sies at jeg ikke vet om prostitusjon er lovlig i Latvia.
Sitat av Negr Vis innlegg
Si at du prøvde det i amsterdam, da er du i hvertfall sikker på at de ikke kan "ta deg".
Vis hele sitatet...
De kan i teorien det, men det skjer nok ikke.

Sitat av Ancoil Vis innlegg
Norsk lov gjelder for norske statsborgere i utlandet. Det er en grunn til at Frp politikeren Bård Hoksrud ble tatt for sexkjøp i riga. Nå skal det sies at jeg ikke vet om prostitusjon er lovlig i Latvia.
Vis hele sitatet...
Norsk lov gjelder ikke all-in for norske statsborgere i utlandet, dette er kun for utvalgte paragrafer.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ancoil Vis innlegg
Om du har røyket hasj, så har vell personen strengt tatt ikke jugd?

Edit: Og ja, det er ulovlig og prøve hasj. Det er ulovlig og prøve alt som i utgangspunktet er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Personen har jugd fordi personen har sagt at jeg var påvirket av hasj mens jeg snakket med han over telefon, noe jeg overhodet ikke har vært. Men det var i den perioden hvor jeg startet å prøve hasj.
Sitat av Ancoil Vis innlegg
Norsk lov gjelder for norske statsborgere i utlandet.
Vis hele sitatet...
Er du så sikker på det? Jeg ble tatt for et lovbrudd i Kina som egentlig ville ha kostet meg førerkortet både der og her i Norge, men jeg har det enda.
Du blir spurt når du skal inn i militæret om du har tatt noe narkotiske stoffer, jeg var ærlig å fikk ingen konsikvenser.

Be honest, you'l live longer.
Ikke fortell politiet at du har røyket hasj. Dersom de ønsker at du skal ta en pisseprøve så kan du nekte de dette. De må da få en jurist til å godkjenne tvungen blodprøve, noe de ikke får fullmakt til dersom alt av beviser de har er at "noen har sagt at du har røyket hasj".


Sitat av moret Vis innlegg
Norsk lov gjelder ikke all-in for norske statsborgere i utlandet, dette er kun for utvalgte paragrafer.
Vis hele sitatet...
Ja, dette er riktig. Kjøp av sex går vel under straffeloven, mens bruk av narkotika går under legemiddelloven. Sistnevnte lov er kun gjeldende her i Norge, mens straffeloven er gjeldende for nordmenn uansett hvor i verden vi befinner oss.
Sist endret av caperno; 5. januar 2012 kl. 19:03.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av caperno Vis innlegg
Ikke fortell politiet at du har røyket hasj. Dersom de ønsker at du skal ta en pisseprøve så kan du nekte de dette. De må da få en jurist til å godkjenne tvungen blodprøve, noe de ikke får fullmakt til dersom alt av beviser de har er at "noen har sagt at du har røyket hasj".
Vis hele sitatet...
Greit, tusen takk for svar.
Kan en moderator slette tråden?
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Greit, tusen takk for svar.
Kan en moderator slette tråden?
Vis hele sitatet...
hvorfor skal en moderator slette tråden? er det ikke bare bra at denne tråden er her slik at andre slipper og spørre om det samme senere?
Sitat av Bacterius Vis innlegg
Du blir spurt når du skal inn i militæret om du har tatt noe narkotiske stoffer, jeg var ærlig å fikk ingen konsikvenser.

Be honest, you'l live longer.
Vis hele sitatet...
Dette får du vel på rullebladet vil jeg tro?
Dette spørsmålet er rent teoretisk.
Hvis jeg sier til politiet at jeg har røyket hasj og de velger å straffeforfølge meg, kan jeg si "jeg tulla" for så og slippe straff? Er det ikke nødvendig med bevis for å bli straffet?

Og er det noen som kan bekrefte at jeg kan få straff/bot for å røyke i Amsterdam?
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Ikke bra for meg hvis politiet finner ut hvem som eier denne accounten.
Vis hele sitatet...
Mad paranoia. Politiet driter nok i deg, sånn helt egentlig.
Sist endret av Glenni; 5. januar 2012 kl. 19:14.
Jeg beklager, jeg har tydligvis missforstått og trodde at alle norske lover gjelder i utlandet.

Angående militæret og det å tilstå at du har prøvd, så var det ikke noe problem for en god venn av meg da sykepleieren som går gjennom det av helsepapirer du har skrivd har taushetsplikt.
Greit at tråden blir stående inntil videre i hvertfall, synes jeg (som mod).

Ellers slutter jeg meg til dem som sier at det er best å holde tett. Du tjener ingen ting på å innrømme, og taper ingen ting på å la være. Det er heller ikke straffbart. Å vikle seg inn i et nett av løgner er dumt, men hvis de spør om noe du ikke er komfortabel med å svare på, sier du bare at du ikke ønsker å svare på det. Det kan imidlertid være en god ide å ligge langt unna rusmidler hvis du mistenker at de kommer til å be om en prøve.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Greit at tråden blir stående inntil videre i hvertfall, synes jeg (som mod).

Ellers slutter jeg meg til dem som sier at det er best å holde tett. Du tjener ingen ting på å innrømme, og taper ingen ting på å la være. Det er heller ikke straffbart. Å vikle seg inn i et nett av løgner er dumt, men hvis de spør om noe du ikke er komfortabel med å svare på, sier du bare at du ikke ønsker å svare på det. Det kan imidlertid være en god ide å ligge langt unna rusmidler hvis du mistenker at de kommer til å be om en prøve.
Vis hele sitatet...
Det er planen en stund fremover.
Får nok svare "ønsker ikke å svare" på noen av spørsmålene, men også et ærlig "nei" på andre. Selv om jeg virker åpenbar mistenksom.
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Dette får du vel på rullebladet vil jeg tro?
Vis hele sitatet...
Bare hvis de velger å anmelde deg til politiet og du blir dømt på grunnlag av innrømmelsen din i retten, eller godtar en bot.
Sitat av weed911 Vis innlegg
Dette spørsmålet er rent teoretisk.
Hvis jeg sier til politiet at jeg har røyket hasj og de velger å straffeforfølge meg, kan jeg si "jeg tulla" for så og slippe straff? Er det ikke nødvendig med bevis for å bli straffet?
Vis hele sitatet...
En innrømmelse kan holde. Om du trekker innrømmelsen FØR en eventuell rettsak eller bøteleggelse er det mulig de ikke kan dømme deg kun på dett. Jeg er dog ikke 100% sikker på dette.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Personen har jugd fordi personen har sagt at jeg var påvirket av hasj mens jeg snakket med han over telefon, noe jeg overhodet ikke har vært. Men det var i den perioden hvor jeg startet å prøve hasj.
Vis hele sitatet...
Synes den der var så syl tynn at det ikke er artig engang, hvordan grunnlag har han for og bedømme om du er ruset over telefon? Telefon vrir litt på stemmen, du kunne nettop ha våkna osv. Håper for Norges befolkning at politiet trenger mer enn en påstand fra en som kun har en telefon samtale som grunnlag for og kreve pissings av folk.

Freaky shit...
Jeg hadde en bekymrings melding på meg for en stund siden og jeg var dum og svarte ja fordi jeg var stressa og ikke tenkte meg om. Men ingen ting skjedde. Jeg var da mindreårig og jeg sa helt klart i fra at faren min ikke ville godta uring prøver på meg siden han vet helt klart at jeg røyker og har ikke noe problem med det. Han sier faktisk at det er bra jeg heller røyker enn at jeg drikker. Jeg drikker jo også, men laaaangt mindre enn hva jeg ville gjort uten grønt og brunt. Så de snakka med faren min, han sa nei, og siden har jeg ikke hørt ett ord fra dem.

Så jeg tror ikke det er noe problem å si ja siden de må bruke en del kraft for å få testa deg om din verge eller om du er myndig sier nei. Men jeg ville ikke gjort det uansett fordi du vet aldri.
"Jeg bomma røyk av en random fyr på fylla" eller "Var nach et hvor jeg år noen brownies jeg fant, viste ikke at de inneholdt noe farlig"

Så spytter på med litt om at du har en kompis med rusproblemer, og at du ikke vil ende opp som han, fordi du ser hvor mye han lider etc.
Sist endret av dead_rat6; 6. januar 2012 kl. 01:25.
Noen ganger er det greit å juge. La oss f.eks si at du skullel velge ett yrke som krever at du har ett rent rulleblad, og du kommer i ett intervju der de spør om du har gjort noe ulovlig før så svarer du ikke ja om du har det, da er du en idiot
Sist endret av ali88; 6. januar 2012 kl. 01:52.
Sitat av Ancoil Vis innlegg
Norsk lov gjelder for norske statsborgere i utlandet. Det er en grunn til at Frp politikeren Bård Hoksrud ble tatt for sexkjøp i riga. Nå skal det sies at jeg ikke vet om prostitusjon er lovlig i Latvia.
Vis hele sitatet...
Akkerat! jeg og mine venner kom nokså skeve på den beste weeden på jord fra amsterdam..Dem ville bøtelegge oss,grunnet at vi hadde røyket 3-5 timer i forveien..dem som de som har vært i amster vet er at weeden gåkke tur tryta på deg på et eyeblikk.. men vi var en gjeng med shitkids og var livredde,, så dem klarte og skremme oss såpass at dem ga beng i og bøtelegge oss. faen..inspektøren skjønte at jeg hadde blitt herja med nok idet han førte den hvite ekle jevel skapen av en hanske der ingen mann vill ha en finger plassert etter en syv dager fylletur med absint og div anna..Dem lot oss gå med en streng advarsel...Vi godtok den og gikk ut adrenalin fylte av skrekk..morsome var jo at vi hadde 0-4 med krystaller i deodaranter og taxfren sto i mot oss som åpne armer...for en dag,,for en uke...og for en kommende kveld!


>Dette ble veldig offtopic og det beklager jeg..men sitter i helt konge form så måtte dele dette selv om det var ikke altfor reletaivt...

men når sant skal sier ,, SÅ ja,, erru nordmann gjelder norske regler selv om man er i utlandet..Jeg er ikke i mood til og finne opp en haug med kilder men etter et par to tre kjanskje fire minutter med google vill hver enkelt finne ut eksemper på dette... godt nytt år freaks
Sitat av dead_rat6 Vis innlegg
"Jeg bomma røyk av en random fyr på fylla" eller "Var nach et hvor jeg år noen brownies jeg fant, viste ikke at de inneholdt noe farlig"

Så spytter på med litt om at du har en kompis med rusproblemer, og at du ikke vil ende opp som han, fordi du ser hvor mye han lider etc.
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev; det er ofte dumt å vikle seg inn i en rekke av løgner. Plutselig må du finne opp en ny "sannhet" for å støtte opp under en annen. Det er en slippery slope. Lyver du i avhør har politiet noe å jobbe med. Sier du ingen ting har de ingenting. Og du slipper å lyve