Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 624
Okei, folkens ... Ikke le nå.

Jeg har to UV/neon-lys broren min etterlot seg da han flyttet ut.
Poenget er at jeg ikke vet hvordan i all verden jeg skal få dem til å lyse!

Her er et bilde av greia:
http://eirikhorn.net/bilder/DSC00005.JPG

Noen som kunne gitt en liten veiledning til hva som skal gjøres?

Den stasjonære pc'en skal de kobles til.
Sist endret av Tranko; 7. oktober 2007 kl. 21:29.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du kobler dei til ei MOLEX-kontakt og skrur på.
Trådstarter
33 1
Kjekt å vite hva det er før jeg setter i gang da.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
*sukk*


En slik en. Det kunne du funne ut med ett google-søk, eventuelt åpna pcen og sett kor kabelen passa. Du kan enkelt og greit ikkje gjere feil.
Åpne kabinette ditt, da kommer du til og se med en gang hvor du skal koble til dette. Molex kontakt er akkurat det samme pluggen som du kobler i hardisker etc. Altså strøm kontakten! Du kan umulig ta feil her
Trådstarter
33 1
Greit, greit. Takk.

Skummelt om jeg tar ut noen lignende kabler som er festet inni forskjellige ting? Hva er oddsen for at hele saken kollapser?
Sitat av Tranko
Greit, greit. Takk.

Skummelt om jeg tar ut noen lignende kabler som er festet inni forskjellige ting? Hva er oddsen for at hele saken kollapser?
Vis hele sitatet...
det som er mest sannsynlig er jo at harddisken din ikke får strøm.. lykke til
Trådstarter
33 1
Det er en slik MOLEX-sak plugget inn i harddisken.
Hm ... Vanskelig.

Får det nok til.

___


Oups, der strøyk harddisken med.

Er det noen måte jeg kan få begge deler til å fungere da? :s
Sist endret av Tranko; 7. oktober 2007 kl. 21:43.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ok, du hadde vett nok til å skru av PCen først, aight?

Studer kablane litt, og du finner ut at du kan kople til UV-lyset _mellom_ disken og strømforsyninga....
Trådstarter
33 1
Ja, he he.

Takk, skal se hva som jeg får til.

__

Hm ... Når jeg starter maskina igjen nå står det at harddisk ikke er funnet. Men jeg har jo i strøm-tingen der. :s
Sist endret av Tranko; 7. oktober 2007 kl. 21:51.
[COLOR=Red]U FAIL![/COLOR]

Som vidarlo sier, kanksje det er en ide å slå av maskinen først ?
Det som også er bra å tenke på, er å ikke rote inni maskinen din, før du vet hvor enkelte ledninger skal plasseres, hva delene heter osv.
Når du ikke engang vet hva en molex kontakt er, er du desverre ikke kvalifisert til å sette inn neonlyset etter min mening. Sorry.


[COLOR=Red]FAIL again![/COLOR]
Når det gjelder HDDen din, så tipper jeg på at du har vært anig flatkabelen(kan ikke g33k3 navnet) som står i HDDen.
Sist endret av Spelly; 7. oktober 2007 kl. 22:00.
Trådstarter
33 1
I FAILED ^^,

Derfor jeg spør etter tips her, så jeg ikke driter meg totalt ut. LYSENE fungerte, men ikke HDD'en. Får prøve igjen en annen gang.
Trykk flatkabelen inn igjen i HDDen, tipper på at du har vært ani den.
trenger forøvrig ikke nødvendigvis å være flatkabel, siden S-ATA har revolusjonert litt(?).
UAnsett nå vet du hva en molex kabel er, og forhåpentligvis vet du hvordan en harddisk ser ut.

I harddisken sitter det en strømkabel, og en flatkabel / S-ATA kabel.
Sjekk om både strømkabelen og S-ATA / flatkabelen sitter skikkelig i, med å trykk litt på de med pekefingeren.
Sist endret av Spelly; 7. oktober 2007 kl. 22:14.